Mięso puchnie

31. Data: 2017-09-19 15:26:56

Temat: Re: Mięso puchnie
Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .09.2017 o 14:16 XL <i...@g...pl> pisze:

> [...]

()

> Czosnek - u mnie konieczny i dużo, cebula, liść laurowy, pieprz, ziele
> angielskie.

> No pewnie! Po co żelatyna, kiedy są nóżki? Dwa kilo nóżek, kilo golonki
> PRZEDNIEJ (!) - zalewam wodą, tyle, aby przykryła mięso. Gotuję si
> rozpadnięcia się nóżek, uzupełniając płyn wrzątkiem w miarę
> odparowywania.

Zgoda!

> Wtedy to jest zupełnie inna potrawa.

Ortodoksja nie jest niczym złym.

Ale MinRol za galart (zimne nóżki, studzieninę) uważa (Lista produktów
tradycyjnych):

http://www.minrol.gov.pl/Jakosc-zywnosci/Produkty-re
gionalne-i-tradycyjne/Lista-produktow-tradycyjnych/w
oj.-wielkopolskie/Galart-zimne-nozki-studzienina

A w tej studzieninie zatopione kawałki jarzyn, a nawet plasterki cytryny.
Widać je nawet na zdjęciu.
Przyznaję, u mnie też występuje wyłącznie mięso, przyprawy - cebula,
czosnek i warzywa też raczej jako smak, nie w kawałkach.

--
Trefniś

32. Data: 2017-09-19 18:42:07

Od: "tandoori.curry" <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Masz bardzo wybiórczego gugielka albo nastawienie. Coś z tych dwóch rzeczy
> wypada zmienić - juz mówiłam. Możliwa jest jeszcze trzecua ewentualność -

Zrobiłem tak:
W googielku tzn: http://www.google.pl
napisałem widoczny w moim programie pocztowym twój adres to jest :
i...@g...pl
i nacisnąłem klawisz Enter.

Wyskoczyły wszystkie twoje wpisy z różnych forum.

> zmień sniadaniowe menu.
to już nie twoja sprawa.

Co do polityki że niby tym się nie zajmujesz na forum kulinarnym to kto
zatem zalewał nas potokiem informacji na temat muzułmanów i pomówieniami
o szerzeniem krypto-propagandy poprzez pytanie o hummus, nie mówiąc już
o idiotycznych wrzutkach na temat Ukraińców itp..

Czy ty naprawdę myślisz że wszyscy oprócz ciebie to idioci którzy nie
potrafią samodzielnie wysnuwać wniosków ?

W jednym masz rację jest to matrix czyli świat wirtualny więc za bardzo
przejmować się nie ma czym. W realu jednak gdybyś była facetem to można
by od razu sprawdzić jaka jesteś "macho".
I nie obrażaj mnie jako Polaka bo nie masz zielonego pojęcia kim jestem !

To tyle na twój temat.

33. Data: 2017-09-19 19:17:20

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tandoori.curry <t...@g...com> wrote:

> [...]
>
> Czy ty naprawdę myślisz że wszyscy oprócz ciebie to idioci którzy nie
> potrafią samodzielnie wysnuwać wniosków ?

To pytanie, czy stwierdzenie?

> W jednym masz rację jest to matrix czyli świat wirtualny więc za bardzo
> przejmować się nie ma czym. W realu jednak gdybyś była facetem to można
> by od razu sprawdzić jaka jesteś "macho".

Widzę, że to nie przelewki i mam tu do czynienia z prawdziwym... macho!

> I nie obrażaj mnie jako Polaka bo nie masz zielonego pojęcia kim jestem !

No - macho!

> To tyle na twój temat.

Mięso ci spuchło.

--
XL

34. Data: 2017-09-19 19:29:31

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trefniś <t...@m...com> wrote:

> [...]
> Przyznaję, u mnie też występuje wyłącznie mięso, przyprawy - cebula,
> czosnek i warzywa też raczej jako smak, nie w kawałkach.

Warzywa, oczywiście, już ba początku, do gotowania wywaru - marchew,
pietruszka, cebula, por.
Liść laurowy, pieprz, ziele ang. i czosnek na koniec gotowania, dla
wzbogacenia aromatu, to zestaw konieczny.

--
XL

35. Data: 2017-09-19 19:31:53

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tandoori.curry

> Wyskoczyły wszystkie twoje wpisy z różnych forum.

Czyli te, z których skorzystałeś i nie podziękowałeś, także. Uff. Bo to
samo chamstwo.
:->

--
XL

36. Data: 2017-09-19 20:37:58

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-09-19 o 11:43, t...@g...com pisze:
> Niby to ludzie jedzą w przeświadczeniu że ze względu na zawartość żelatyny chroni
to przed osteoporozą ale w mojej rodzinie i rodzinach moich znajomych bardzo rzadko
to występuje dlatego Warszawa kojarzy mi się z zimnymi nóżkami (pysznymi) i jeszcze z
czymś tam ale zapomniałem nazwy.))
Schabowy z kapustą?

> Dla mnie normalnością jest olej lniany o smaku sznurka.
Olej lniany zastosowalam tylko raz -do smażenia karpia. Nie nadawał się
do jedzenia. Coś obrzydliwego.
W pracy jedna koleżanka się mądrzyła, że karpia powinno się smażyć na
oleju lnianym.

Ps. Naucz swojego google, żeby wycinał sygnaturki jak odpowiadasz.

--
animka

37. Data: 2017-09-19 21:57:29

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 19.09.2017 o 13:52, krys pisze:

> Nie. Każdy ma prawo jeść to, co lubi. Galaretę, gala(r)t, zimne nóżki.

> WTF?

O, taka Polszczyzna-Dulszczyzna!
https://pl.wikisource.org/wiki/Strona:PL_Aleksander_
Br%C3%BCckner-S%C5%82ownik_etymologiczny_j%C4%99zyka
_polskiego_150.jpeg

Niezmien(r)nie bawią mnie te licytacje.

Ewa

38. Data: 2017-09-19 22:17:08

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> O, taka Polszczyzna-Dulszczyzna!
> https://pl.wikisource.org/wiki/Strona:PL_Aleksander_
Br%C3%BCckner-S%C5%82ownik_etymologiczny_j%C4%99zyka
_polskiego_150.jpeg

> Niezmien(r)nie bawią mnie te licytacje.

A mnie ciekawią.

"I gdy wciąż wszyscy mówią, mało kto się spyta,
Jaki też jest cel słowa, jak słowo się czyta
W sobie samem? I dziejów jego promień cały
Rozejrzeć, mało kto jest ciekawy, zuchwały!"
Norwid

--
XL

39. Data: 2017-09-19 22:18:23

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL <i...@g...pl> wrote:

> To pytanie, czy stwierdzenie?

> Widzę, że to nie przelewki i mam tu do czynienia z prawdziwym... macho!

> No - macho!

> Mięso ci spuchło.

Gula - znaczy.

--
XL

40. Data: 2017-09-20 14:17:12

Od: krys <k...@p...priv.pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Tak?? Właśnie padłam z wrażenia - jak żyję nie spotkałam się z tymi
> słowami. Czy to może jakieś przekleństwa? Bo moze powinnam się obrazić?
> :-)

No jak ty się nie spotkałaś, to nie mogą istnieć, podobnie jak gala(r)t.

> Rozumiesz jak chcesz.

Przekazujesz jak uważasz.

J.

www.kontestacja.com