Młody giercownik

21. Data: 2009-08-27 05:44:15

Temat: Re: Młody giercownik
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker wrote:

> Tux Paint, Tux Math, Tux Type
>
> http://tux4kids.alioth.debian.org/projects.php
>
> Stalker

Wiecie co, podepnę się tutaj z pytaniem małym.

Jak wyjaśnilibyście małemu dziecku budowę i zasadę działania komputera?
Jakbyście przeprowadzili taką małą lekcję informatyki dla przedszkolaka?

Jakich analogii (i czy w ogóle?) użyć.

Proponuję stworzyć takie grupowe ABC komputera dla dziecka :-)

Stalker

22. Data: 2009-08-27 11:03:55

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker pisze:

> Jak wyjaśnilibyście małemu dziecku budowę i zasadę działania komputera?
> Jakbyście przeprowadzili taką małą lekcję informatyki dla przedszkolaka?
>
> Jakich analogii (i czy w ogóle?) użyć.

Hm. No ja mówię zawsze tak jak jest, najlepiej pokazując co z czym i do
czego. Prostymi słowami i z bardzo określoną terminologią, ale bez
analogii bo moim zdaniem zaciemniają przekaz. No i w miarę krótko musi
być, bo po 15 minutach uwaga odpływa. Co zrozumie to jego, jak nie to
zapyta albo wyjdzie przy innej okazji. Ale zadziwiająco dużo rozumie -
ostatnio brat tłumaczył mu co to jest tlen i pojął, chociaż Jacek ma
styl wyrażania się iście encyklopedyczny :)

LL

--
Nasze: http://picasaweb.google.com/Elske72
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow

23. Data: 2009-08-27 12:06:11

Od: Lolalny Lemur <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lolalny Lemur pisze:
> z bardzo określoną terminologią

"okrojoną" miało być.

LL

24. Data: 2009-08-27 12:34:15

Od: Marcin Gryszkalis <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lolalny Lemur wrote:

> bez analogii bo moim zdaniem zaciemniają przekaz.

Potwierdzam - zresztą takie jest zdanie wielu specjalistów od "usability",
na sieci można znaleźć przykład w jakie kłopoty można się wpakować ucząc
kogoś edytora tekstu przez analogię do maszyny do pisania :) Albo klasyczna
anegdota o telegrafie:

- Jak działa telegraf?
- Wyobraź sobie bardzo długiego jamnika, który ma ogon w Krakowie, a łeb w
Warszawie. Jak go pociągnąć za ogon w Krakowie, to szczeka w Warszawie.
- Rozumiem, a jak działa telegraf bez drutu?
- Tak samo, tylko bez jamnika.

Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:m...@f...pl, gg:2532994
http://the.fork.pl

25. Data: 2009-08-27 18:48:13

Od: "Agnieszka Ostrowska" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:h71mrp$tt$5@atlantis.news.neostrada.pl...
> Witam,
>
> Ile pozwalacie swoim pociechom spędzać czasu przed komputerem i w co grają
> Wasze dzieci. Zadaję pytanie, bo czuję, że straciłam kontrolę.

Moi synkowie (7 i 9 lat) na komputerze nie grają. Mają PlayStation2 i PSP. W
wakacje swobodny dostęp. Ale w pogodne dni wolą zabawę na świeżym powietrzu.
W roku szkolnym tylko piątki i soboty. Często razem, mamy fajne gierki
zręcznościowe na cztery pady, więc lubimy sie rodzinnie rozerwać. Czasem
częściej, jak zostają sami w domu. Oczywiście nie mają żadnych "zabijanek"
itp. Najczęściej platformówki, StarWars, zręcznościowe.
Czasem jak znajdę jakąś fajną gierkę logiczną na komputer, to zapraszam do
wspólnej zabawy.
A jeśli chodzi o utratę kontroli, to myślę, że powinniśmy (my rodzice)
zastanowić się czy sami nad sobą nie straciliśmy kontroli... No, w końcu
dzieci patrzą ;)

Aga

26. Data: 2009-08-27 21:05:32

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Ostrowska pisze:
> [...]
> Czasem jak znajdę jakąś fajną gierkę logiczną na komputer, to zapraszam

U nas wspólne granie to raczej gry planszowe.

> A jeśli chodzi o utratę kontroli, to myślę, że powinniśmy (my rodzice)
> zastanowić się czy sami nad sobą nie straciliśmy kontroli... No, w końcu
> dzieci patrzą ;)

Coś w tym jest, jak zmieniłam mieszkanie, pierwszym pytaniem do zarządcy
było,
kto jest providerem w mojej spółdzielni ;)

--

Paulinka

27. Data: 2009-08-29 21:49:00

Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:h76t20$1i0$1@nemesis.news.neostrada.pl...
Agnieszka Ostrowska pisze:
> [...]

było,
kto jest providerem w mojej spółdzielni ;)

To chyba dwie różne sprawy? Można mieć kontrole i pozwalać dziecku na granie
10 godzin dziennie i ani minuty dłużej.
zx

28. Data: 2009-08-29 21:54:26

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

zeusx pisze:

> [...]
>

> To chyba dwie różne sprawy? Można mieć kontrole i pozwalać dziecku na
> granie 10 godzin dziennie i ani minuty dłużej.

Tak się trochę niefortunnie przykleiłeś chyba. Nie pozwalam ani sobie
ani dzieciom spędzać całego dnia przed komputerem.

--

Paulinka

29. Data: 2009-08-30 00:02:13

Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:h7c8ln$1al$2@nemesis.news.neostrada.pl...
[...]
> [...]
Tak się trochę niefortunnie przykleiłeś chyba. Nie pozwalam ani sobie
ani dzieciom spędzać całego dnia przed komputerem.

Ilość godzin nie gra tu roli. Może być i jedna dziennie. Rozumiem jeszcze
mniej. Jeżeli nie pozwalasz i zakaz jest stosowany, to chyba masz kontrole?
zx

30. Data: 2009-08-30 11:44:26

Od: MałGosia <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka napisał
Ile pozwalacie swoim pociechom spędzać czasu przed komputerem i w co
grają Wasze dzieci. Zadaję pytanie, bo czuję, że straciłam kontrolę.

Nie stosuje minutnika w tym wypadku. Magda (4 lata 6 mies.) grywa
glownie w Madagascar i gra zazwyczaj tak dlugo, az "przejdzie uklad".
Nigdy sie nie buntuje, gdy kaze jej skonczyc gre z dowolnego powodu (bo
uwazam, ze za dlugo, bo gdzies wychodzimy, bo chce poczytac psd itd)

pozdrawiam
Gosia

Początek sądowej tyranii
niedługo zacznie się szkoła...