Re: Myślenie systemowe

Data: 2002-12-02 13:07:54
Temat: Re: Myślenie systemowe
Od: Mema <m...@t...pl>

Mon, 2 Dec 2002 12:00:55 +0000 (UTC) user Kis Smis napisał(a) newsa
<asfi1n$g2k$1@news.gazeta.pl> a ja na to:

> Nawet jednak wiedząc co jest sensowne, czasami nie mamy możliwości
> zaciągnięcia całej rodziny do terapi systemowej. Trzeba więc korzystać z
> innych narzędzi.
Oczywiscie. stąd cała gama nurtów w psychoteraii i skłonnoś c raczej do
łączenia ich, wybierania do pracy tego, co dla danego klienta moze byc
najprzydatniejsze, najskuteczniejsze.

>Wtedy lepszy jest sposób myslenia w którym wierzy się w
> mozliwośc wyleczenia tylko klienta.
Jak najbardziej :) "Nie zmienię świata, nie zmienie.. nie mam żadnych
złudzeń " :)
> To jest problem leczenia diagnozą albo nawet leczenia teorią.
hehe... hmm...ciekawy temat do poszukiwan: Czy samą diagnozą lub
wynalezieniem teorii juz kogoś wyleczono? Powodzenia ;)
> Uważam że dla róznych ludzi dobre są różne teorie.
patrz wyżej :))

> Czy książek psychologicznych nie powinno się wydawać wyłącznie na recepty?
hehe... ze tak sobie zacytuję moją kolezankę "ty mi sie, chłopczyku,
podobasz" ;) (przepraszam, jeśli Cie uraził nieco protekcjonalny ton)

>Jak się dobrze pomyśli to okazuje się że systemem jest cała
> ludzkość. Źródła chorób leżą też w przeszłości. Systemem jest wieć cała
> ludzkości żyjąca i umarła. Pomijam tutaj relacje ze zwięrzętami i z aniołami,
> choć przecież wływ na przykład psów na zdrowie społeczeństw jest bardzo duży.
Hmm.. masz rację.
> Reasumując zeby wyleczyć kogoś do końca, trzeba by wyleczyć cały świat. W
> każdym razie w myśl twórczo zmodyfikowanych założeń terapi systemowej.
(co za szczescie, ze nie jestem terapeutą systemowym ;)

Pozdrawiam

mema