Strona główna Grupy pl.soc.edukacja Re: Temat do dyskusji Re: [N] Re: Temat do dyskusji

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: [N] Re: Temat do dyskusji

« poprzedni post następny post »
Data: 2002-10-14 06:24:48
Temat: Re: [N] Re: Temat do dyskusji
Od: "blutka" <b...@w...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki

Witam!

Użytkownik "Paweł S." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
news:aobllh$gau$1@flis.man.torun.pl...



> Z chęcią się z nimi zapoznam :-)

Ja również :-)
Poważnie mówiąc , gdzieś to czytałam. Kojarzę takie nazwiska jak
Bennet?Galton?Simon?

> to widzę pewną sprzeczność, bo jeżeli rejestrujesz wpływ stylu kierowania
na
> zachowania, to chyba pozostaje to w jakimś związku z wynikami - również w
> nauce?
To pozorna sprzeczność. O ile nie oddzielam wychowania od nauczania, o tyle
na osiągane przez uczniów wyniki mogą mieć decydujący wpływ inne czynniki.


> Nie znam człowieka - możesz dać namiary :-)
> Chyba że chodzi o S. Baleya (bardzo dawno tam nie zglądałem:-)).
No ja również nie miałam tego zaszczytu ;-)
Chodzi mi jednak o takie nazwisko jak R,F. Bales


> To chyba pewne uproszczenie - nawet gdybśmy zawęzili rozmowę do wpływu na
> efektywność dydaktyczną.
> Tak mogłoby pewnie być przy zalożeniu, że mówimy o skrajnych postaciach
ww.
> stylów i w dodatku w podziale dychotomicznym: demokratyczny-autokratyczny
> (czyli wracamy do "korzeni" i Lippita i White'a - twórców takiej
typologii).
> Podczas, gdy współcześnie stwierdza się, że:
> 1) nie ma stylów w "czystej" (tj opisanej w typologiach) postaci
> 2) pojawia się konieczność mówienia o (wyodrębniania) innych
> charakterystycznych stylach kierowania wychowaczego (np. liberalny,
> niekonsekwentny, odmiany wyżej wymienionych itp.) - które - dodajmy - też

> tylko jednostkami sydromatycznymi.
> W rzeczywistości (tu: wychowawczej) mamy raczej do czynienia z postaciami
> stylów leżącymi np. na kontinuum demokratyczny-autokratyczny, bliżej bądź
> dalej któregoś z biegunów.

Nie zaprzeczam , że to duże uproszczenie. Zdecydowanie jednak łatwiej ,
zwłaszcza w poście pokazać tę zależność na reprezentatywnych stylach
kierowania, pamiętając że w rzeczywistości szkolnej wygląda to tak jak
napisałeś.

> Dodajmy też - przy osobistym przekonaniu o wpływie stylu kierowania na
> wyniki tegoż wychowania (w tym nauczania) - nie można tego analizować w
> oderwaniu od paru jeszcze przynajmniej czynników, które też ten wpływ (w
> zlożeniu) posiadają. Mogą one na przykład tłumaczyć fenomen (w sensie
> socjologicznym tego słowa) nauczycieli-"zamordystów", uzyskujących wysokie
> wyniki w nauczaniu (nierzadko ze "stratą" na wychowaniu w węższym słowa
> znaczeniu - np. generując _określony_ poziom agresji, o którym piszesz)

Zapewne adekwatne byłoby rozpatrywanie agresji w powiązaniu z konkretnymi
sytuacjami wychowawczymi, ale skoro zaczęłam od stylów , będę się trzymać
"mojej wersji wydarzeń"
:-)

Style wychowawcze spolaryzowane bliżej demokracji, mimo że przerzucają część
odpowiedzialności z nauczyciela na ucznia, dają jednak uczniowi możliwość
rozładowania własnych frustracji , napięć i wyjścia z sytuacji stresowej ,
jako podmiot aktywny.

Natomiast w klasach kierowanych stylami zbliżonymi do autokracji, uczeń
pomimo mniejszej odpowiedzialności nie ma możliwości wyrażania sprzeciwu i
odreagowania, co w konsekwencji powoduje kumulowanie się stresu, a co za tym
idzie agresji.

Pozdrawia
blutka


 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
14.10 Roman Stachowiak
14.10 Sławomir Żaboklicki
15.10 blutka
15.10 zairazki
15.10 blutka
15.10 Marek Pawłowski
15.10 Sławomir Żaboklicki
15.10 blutka
15.10 Marek Pawlowski
16.10 blutka
17.10 zairazki
17.10 zairazki
17.10 zairazki
17.10 Sławomir Żaboklicki
Sztuka Edukacji wer. 6462
September the 10-th. International Silver Cleaning Day
Blog edukacyjny
Nowa przeredagowana i uzupełniona wersja monografii "Sztuka Edukacji"
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Sztuka Edukacji - wersja ostateczna!!!
Uploads - What is wrong with Easynews
Nowa wersja "Sztuki Edukacji" z inżynierskimi programami nauczania.
Nowa wersja Sztuki Edukacji - z przykładowymi programami nauczania
Nowa wersja Sztuki Edukacji
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych
Nowa erea w dziejach ludzkości: "Umysł w centrum zainteresowania"
Propozycja reformy edukacji
Religia i etyka w szkole.
Re: Crownsville MILF Jennifer Lynn Racey Decker Waiting for your Penis Ejaculate
Sztuka Edukacji wer. 6462
Próbna wiadomość
Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
Senet parts 1-3
Chess
Dendera Zodiac - parts 1-5
Senet parts 1-3
Senet parts 1-3
Chess
Chess
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 7-11a
Dendera Zodiac - parts 1-5
Vitruvian Man - parts 1-6