Re: NASTOLATKA Z ZESPOLEM ASPERGERA

From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: NASTOLATKA Z ZESPOLEM ASPERGERA
Date: Fri, 16 Jun 2006 18:09:05 +0200

quasi-biolog; <e6u7vk$le7$1@inews.gazeta.pl> :

> Nie zrozumiales. Z samej definicji "eksploatacjonizmu" wynika, ze "zywiciel"
> musi ulec "wyeksploatowaniu". W przeciwnym razie nie jest to
> "eksploatacjonizm" tylko innego rodzaju eksploatacja. Roznica jak miedzy
> pasozytoidem [ http://en.wikipedia.org/wiki/Parasitoids ] a typowym pasozytem.
> Ja - i jak podejrzewam inni z ZA - eksploatuja zywiciela wyjatkowo szybko (w
> zaleznosci od intensywnosci znajomosci: od ok. miesiaca do ok. 2 lat).

Coś kręcisz - bierzesz antydepresanty i jednocześnie "eksploatujesz"? To
się nazywa psychopatia [ew. psychopatia rozumowa] i nie jest przynależne
do ZA. ZA pewnie mogą się czuć zmęczeni przebywając dłuższy czas z
ludźmi, odreagowują zagrożenie i/lub sabotują nieświadomie związki, ale
daleko stąd do ekploatowania. Zresztą można się nauczyć tego, że żeby
nie być zmęczonym, trzeba co pewien czas odpocząć od ludzi. Większość
normalsów tak ma - ZA nie są w tym wyjątkowi, może tylko szybciej się
męczą, ale i na to można znaleźć sposób.

Flyer