Najlepsza śmietana

31. Data: 2015-11-03 21:43:34

Temat: Re: Najlepsza śmietana
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Dzięki... ciekawe to, napewno miało to wapnowanie sens w czasach
> gdzie elektryczne chłodziarki nie były tak popularne jak dzis...
> Zwłaszcza jeśli jajka tak przechowywane zmieniały smak.
> Ciekawe że brzmi to podobnie do azjatyckich jaj również zalewanych
> jakaś chemią, z tym że tam chemia wchodzi mocno do środka jaja
> i zmienia nie tylko jego strukurę ale i kolor - robi się taka jajowa
> galareta, moim zdaniem wyglądająca bardzo nieapetycznie.
>
> Ale fajnie że wysłałeś opis, przynajmniej Wieśniaczek wie teraz
> kto jest młotkiem ;-)

Przez cały PRL ceny kurzych jajec utrzymywały się na jakimś absurdalnie
wysokim poziomie. A to rodziło kolejne paradoksy ekonomiczne -- tzw.
baba z jajami, jeżdząca raz w tygodniu do miasta i chodząca po domach,
mogła utrzymać z tych swoich kilku qrek całą rodzinę. Dla miastowego
jajo, to było nie byle co. A człowiek wiejski jaj czasem nie jadał wcale,
bo wolał zamienić je na miedź brzęczącą.

http://static1.money.pl/i/a/192/18368.gif

--
Jarek

32. Data: 2015-11-03 21:45:00

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> No i jeszcze we sklepie mieli aparat do prześwietlania jaj. Taka lampa,
> coś jak kielich, przkryty blaszką z sześcioma dziurami. Kładło się tam
> pół tuzina kupowanych jajec i patrzyło, czy jakiego zbuka nie ma.

Do dziś moja mama ma odruch wąchania każdego jajka
po rozbiciu i PRZED wrzuceniem do makutry :-)
Ja już nie pamiętam kiedy ostatnio spotkałem śmierdzące
jajo w kupnych ze sklepu...

33. Data: 2015-11-03 21:49:56

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Do dziś moja mama ma odruch wąchania każdego jajka
> po rozbiciu i PRZED wrzuceniem do makutry :-)
> Ja już nie pamiętam kiedy ostatnio spotkałem śmierdzące
> jajo w kupnych ze sklepu...

Jaja qr dziewiczych, a takie teraz dominują, mają mniejsze
skłonności ku zepsuciu.

Jarek

--
Piejo kury, piejo! Ni mają koguta;
Piejo kury, piejo! Ni mają koguta.

34. Data: 2015-11-03 22:01:07

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jaja qr dziewiczych, a takie teraz dominują, mają mniejsze
> skłonności ku zepsuciu.

Jak zwykle, wszystko złe to wina koguta, nawet zepsute jaja :-)

35. Data: 2015-11-03 22:07:19

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-11-03 22:01, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:
> "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> wrote in message

> Jak zwykle, wszystko złe to wina koguta, nawet zepsute jaja :-)

Raczej innych ptaków. Dzięcioła i kukuły.

36. Data: 2015-11-03 23:16:28

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@q...pl> wrote in message
> Dnia 2015-11-03 22:01, obywatel Pszemol uprzejmie donosi:

> Raczej innych ptaków. Dzięcioła i kukuły.

Nie poniał :-(

37. Data: 2015-11-03 23:22:52

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qrczak pisze:

> Raczej innych ptaków. Dzięcioła i kukuły.

Kiedyś natknąłem się na naukowe badanie (Ig Noble nie były wtedy
jeszcze przyznawane, więc musiało to być dawno), w którym metodami
organoleptycznymi poddano ocenie kulinarną przydatność jaj różnych
ptaków. Wyniki zostały unormowane do smakowitości jaja qrzego, które
z definicji miało współczynnik smakowy równy jedności. Najgorzej
wypadły jaja dzięciole -- otrzymały notę coś koło 0,42. Pozycji
kukuły nie pamiętam.

Jarek

--
Gdyby jajko miało inną formę,
Życie kury byłoby potworne.

38. Data: 2015-11-04 06:06:29

Od: Wiesiaczek <W...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.11.2015 o 21:24, Pszemol pisze:
> [...]
> galareta, moim zdaniem wyglądająca bardzo nieapetycznie.
>
> Ale fajnie że wysłałeś opis, przynajmniej Wieśniaczek wie teraz

OK, mea culpa, przepraszam :)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

39. Data: 2015-11-04 06:31:36

Od: bbjk <b...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jajo, to było nie byle co. A człowiek wiejski jaj czasem nie jadał wcale,
> bo wolał zamienić je na miedź brzęczącą.

Jeszcze stosunkowo niedawno na wsiach tak bywało, pamiętasz w
Konopielce, ile było hałasu o rozbite jajko? Czy chyłkiem wyjedzone, a
raczej wypite?
--
B.

40. Data: 2015-11-04 07:46:27

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Basia napisała:

> Jeszcze stosunkowo niedawno na wsiach tak bywało, pamiętasz w Konopielce,
> ile było hałasu o rozbite jajko? Czy chyłkiem wyjedzone, a raczej wypite?

Rozdeptane. W trakcie poszukiwań zniesionego na dziko w gałęziach.
Tym bardziej szkoda, a marnacja taka na słuszną karę zasługuje.

Jarek

--
Rozdziawo ty, krzyczę w sprawiedliwym gniewie, gapo ty, robota tobie sama
w rękach gnije! Lugo ty zgniła, gnido wszawa, jajko, Ojezu, jajko rozdusić!

Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Obyś miał wysoki cholesterol :-)