Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "topjes" <n...@d...rady>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Naprawa gwarancyjna za pieniądze ?
Date: Mon, 18 Oct 2004 16:24:27 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 30
Message-ID: <cl0jn0$1sq$1@inews.gazeta.pl>
References: <cks402$p94$1@elfik.one.pl> <ckug1o$jcl$1@inews.gazeta.pl>
<ckvmrk$505$1@elfik.one.pl> <cl06fg$pc5$1@inews.gazeta.pl>
<cl06sv$6mb$1@elfik.one.pl> <cl09h1$gj7$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
<cl0a21$732$1@elfik.one.pl>
NNTP-Posting-Host: ikar.gl.digi.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1098109472 1946 213.227.72.87 (18 Oct 2004 14:24:32 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 18 Oct 2004 14:24:32 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V5.50.4807.1700
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 5.50.4807.1700
X-User: krzykowal
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.dom:47253
Ukryj nagłówki
"Pawel Sawka" <b...@i...pl> wrote in message
news:cl0a21$732$1@elfik.one.pl...
> No - to tak jak myslałem wcześniej, że serwis mi naprawi a ja potem
> zgrabnie obarczę kosztami sprzedawcę :) To by mi odpowiadało.
Coś dziwnie kombinujesz. Przyznaj się - czytałeś _dokładnie_ całą ustawę i
komentarz? Bo chyba nie bardzo.
Teraz będzie łopatologicznie. Spisujesz na kartce reklamację oraz Twoje
oczekiwania. Pakujesz ją w kopertę, wysyłasz listem poleconym z
potwierdzeniem odbioru. Po kilku dniach przychodzi Ci do domu potwierdzenie
tego odbioru i na nim jest data odbioru pisma przez sprzedawcę. I od tej
daty liczysz sobie 14 dni (kalendarzowych) na ustosunkowanie się do Twojej
reklamacji.
Jeśli sprzedawca olewa sprawę to po 14 dniach wysyłasz pismo, że w związku z
takim a takim artykułem (wszyskto jest w ustawie) uznajesz reklamację za
rozpatrzoną pozytywnie i wzywasz go do natychmiastowego spełnienia Twoich
żądań reklamacyjnych.
Jeśli sprzedawca nie olewa sprawy to nie ma innego wyboru jak tylko wysłać
do Ciebie serwisanta z serwisu - ale to już jego ból by tego dokonać.
Przyjdzie serwisant - powie, że masz rację albo i nie - możesz się z nim
spierać i go przekonywać. Ale nawet jeśli stanie ostatecznie na tym, że wg
serwisanta wszystko jest ok to pamiętaj, że Ty zgłaszasz reklamację u
_sprzedawcy_ a nie w serwisie. Czekasz na pismo z odpowiedzią od
_sprzedawcy_. No i byle się wyrobił w 14 dni :)
pzdr
topjes
|