X-Received: by 10.49.35.77 with SMTP id f13mr1809648qej.4.1361391142131; Wed, 20 Feb
2013 12:12:22 -0800 (PST)
MIME-Version: 1.0
X-Received: by 10.49.35.77 with SMTP id f13mr1809648qej.4.1361391142131; Wed, 20 Feb
2013 12:12:22 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!t2no2976199qal.0!ne
ws-out.google.com!t2ni2qaj.0!nntp.google.com!dd2no1021190qab.0!postnews.google.
com!hq4g2000vbb.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Date: Wed, 20 Feb 2013 12:12:21 -0800 (PST)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: hq4g2000vbb.googlegroups.com; posting-host=188.147.196.105;
posting-account=teC2YQoAAAAZN05u4G3GCZPXcOhpjJci
NNTP-Posting-Host: 188.147.196.105
References: <5...@j...googlegroups.com>
<G...@w...com.au>
<kfire2$glm$1@node2.news.atman.pl> <kfjgs5$652$1@node2.news.atman.pl>
<kfjj40$4qg$1@node1.news.atman.pl> <kfjqer$cm8$1@node1.news.atman.pl>
<kfl4b3$lnr$1@node2.news.atman.pl>
<511e184b$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
<kfo5n1$msn$2@node1.news.atman.pl>
<511fd0d4$0$1303$65785112@news.neostrada.pl>
<kfqb8a$kh5$1@node2.news.atman.pl> <kfqbb4$kin$1@node2.news.atman.pl>
<kfrlsu$n0k$1@mx1.internetia.pl> <CqmUs.6$0X.1@fx06.fr7>
<kftraa$r63$1@mx1.internetia.pl> <5t1Vs.50180$Zs6.49483@fx05.fr7>
<kg33m1$538$1@mx1.internetia.pl>
<c...@f...googlegroups.com>
<kg38kd$lak$1@mx1.internetia.pl>
<4...@f...googlegroups.com>
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Opera/9.80 (Android 4.1.1; Linux; Opera Mobi/ADR-1301080958)
Presto/2.11.355 Version/12.10,gzip(gfe)
Message-ID: <f...@h...googlegroups.com>
Subject: Re: Nie wierzę żeś zwierzę :-)
From: outside <s...@g...com>
Injection-Date: Wed, 20 Feb 2013 20:12:22 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:215919 pl.sci.psychologia:650527
pl.soc.religia:1010744
Ukryj nagłówki
On 20 Lut, 20:48, outside <s...@g...com> wrote:
> On 20 Lut, 20:29, V <f...@h...com> wrote:
>
>
>
>
>
>
>
>
>
> > W dniu 2013-02-20 19:47, outside pisze:
>
> > > On 20 Lut, 19:04, V<f...@h...com> wrote:
> > >> W dniu 2013-02-20 11:20, TheDevineMe pisze:
>
> > >>> On 18/02/2013 18:11, V wrote:
> > >>>> W dniu 2013-02-18 10:23, TheDevineMe pisze:
> > >>>>> On 17/02/2013 22:26, V wrote:
>
> > >>>>>> świnia i karaluch mają większą świadomość niż człowiek.
>
> > >>>>> Swiadomosc czego? Jakie badania to potwierdzaja?
>
> > >>>> Kolo, to jest semantyka, przedefiniuj i rozszerz świadomość na
> > >>>> umiejętność życia w zgodzie z własną naturą. żeby rozpatrywać życie
> > >>>> świni, nie wystarczą prymitywne terminy powołane do opisywania życia
> > >>>> człowieka.
>
> > >>>> Badania? Historia, która pokazuje, że człowiek ma problem ze sobą jako
> > >>>> jednostką i problemy z masą, jako ludzkością...
>
> > >>>> weź np chciwość, czy człowiek ma jej świadomość? załóżmy, że tak.
> > >>>> próbuje więc ją zaspokajać i ugania się za zbytkami, które w danej
> > >>>> chwili są wyznacznikami jego pozycji. Jednocześnie nie ma jednak
> > >>>> świadomości, że chciwości towarzyszy podstępny rodzaj niekończącego się
> > >>>> nienasycenia, zatem ów człowiek nigdy nie osiągnie pełnej
> > >>>> satysfakcji..., świnia w to bagno nie wchodzi. Bagno polega na tym, że
> > >>>> świadomość człowieka jest niekompletna więc i dysfunkcjonalna, a zatem
> > >>>> jakościowo gorsza od świadomości świni, stąd potocznie można powiedzieć,
> > >>>> że i mniejsza.
>
> > >>>> człowiek: niekompletna, dysfunkcjonalna świadomość. powiedzmy, że
> > >>>> uświadamia sobie chciwość i nawet zaczyna mu się podobać, ale niestety
> > >>>> nie uświadamia sobie już towarzyszącego chciwości nienasycenia, a już na
> > >>>> pewno nie ma pojęcia, że tym sposobem nigdy nie osiągnie pełnej
> > >>>> satysfakcji...
>
> > >>>> świnia: ma kompletną świadomość i nie ma tu znaczenia podejście
> > >>>> ilościowe. najedzona dorosła świnia śpi równie spokojnie jak nakarmiony
> > >>>> i przewinięty niemowlak :))
>
> > >>> Rozumiem ze to twoja interpretacja. Moja jest taka ze swiadomosc bytu to
> > >>> w skrocie dzialanie mechanizmow poznawczych ktorych wynik ma wplyw na
> > >>> ksztaltowanie dalszego postepowania tudziez planowania dzialan na
> > >>> przyszlosc na bazie obecnej wiedzy. W tym momencie swinia nie ma takiej
> > >>> mozliwosci.
>
> > >> nie ma problemu, używając zaproponowanej przez ciebie nomenklatury, w
> > >> moim wpisie zwróciłem uwagę na dysfunkcjonalne działanie mechanizmów
> > >> poznawczych człowieka oraz ich poprawne działanie u świni.
>
> > >> V.
>
> > > No i nikt nie pojął że zwierze ma ewolucyjnie lepsze dostosowanie
> > > świadomości do natury, a człowiek dzięki samoświadomości nie musi mieć
> > > futra i pazurów, bo jego naturą jest ingerowanie aby zapewnić sobie
> > > bezpieczeństwo i rozwój. Po prostu zwierze jest inne od człowieka i ma
> > > inną role. Ale myślę że zwierzęta nie są tak głupie aby wywyższać się
> > > nad człowiekiem np: węchem/ bo mają lepszy/ tak nisko mogą upaść tylko
> > > ludzie.:-D
>
> > zainspirowałeś mnie, co powiesz na to:
>
> > ludzie, wchodząc w kompetencje zwierząt, walczą ze sobą z takim
> > skutkiem, z jakim zwierzęta myśląc, weszłyby w kompetencje ludzi.
> > V. 20 luty 2013 :D
>
> > jak ci się podoba? :DDDD
>
> > V
>
> Zwierzęta- są doskonałym tworem natury, świadomość idealnie
> dostosowana do reagowania, węch, wzrok, szybkość reakcji, orientacja
> przestrzenna. Ciało idealnie przystosowane bo futro , pazury , kły
> itd.
> Człowiek- bez futra , bez pazurów, ślepe, bez węchu, zgubi się w
> parku, delikatne- wlezie na kijka i wyje.
> Człowiek to twór natury niedoskonały, jak golas na ulicy wśród
> ubranych podczas zimna. Ale dostał w głowie taki aparat, który
> golasowi uszyje ubranie, da kły czyli włócznie, rozpali ogień bo zimno
> i człowiek idzie dopiero do doskonałości, a droga ta pełna błędów i
> wypaczeń.
Człowiek nie był w stanie przeżyć w naturze dlatego stworzył kulturę,
jak kaleka, który chodzić nie może to zbuduje sobie deskę z kułkami i
ciągle się albo przewróci, albo rozpędzi i nie umie zatrzymać. Nasza
ułomność stanowi naszą wyjątkowość.
|