Re: Nie wierzę żeś zwierzę :-)

Data: 2013-02-21 12:54:33
Temat: Re: Nie wierzę żeś zwierzę :-)
Od: TheDevineMe <d...@t...com>

On 20/02/2013 18:58, V wrote:

> masz rację, ja nie mam wątpliwości co do tego żeby chronić się mózgiem,
> zamiast futrem czy pazurami. ja mam problem ze zrozumieniem, dlaczego te
> nasze mechanizmy poznawcze niemal nieustannie pchają nas w syf, który
> sami sobie wyrządzamy.

Sugeruje ze dzieje sie tak z powodu nadmiernej swiadomosci, dzieki
ktorej procesy poznawcze sa manipulowane.
Zauwaz ze czlowiek uczac sie przez cale zycie w danej sytuacji wybiera
dzialanie ktore mu w takowej sytuacji najbardziej lezy
i nie dziala instynktownie. Podejmuje wiec kroki czasami zgubne
tylko po to zeby przekonac sie co by bylo gdyby... zauwaz jak dlugo
zajela czlowiekowi ewolucja fizyczna a ile umyslowa.

> analogiczny problem z pazurami zwierząt, jeśli
> robią z nich użytek, to najczęściej nie w obrębie tego samego gatunku.
> tu rysuje mi się albo przewaga zwierząt nad ludźmi w zakresie
> rozróżniania swojego gatunku, albo jakaś patologia po stronie człowieka
> w zakresie umiejętności patrzenia na innych ludzi.
>
> V.

Zgadzam sie z patologia po stronie czlowieka, z tym ze dodatkowo rowniez
w temacie postrzegania i przyswajania zdolnosci przetrwania w danym
srodowisku.

--

.