Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi

Data: 2010-12-27 11:41:24
Temat: Re: Nieopłacalność solarów naukowo, czyli jak być snobem we wsi
Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
news:4d187505$0$2422$65785112@news.neostrada.pl...

> Pamiętam jak pochwalił się że w domu z racji wszystkiego na prąd
> powymieniał komputery na takie które pobierają tylko 12W. Przez kilka dni
> dopytywałem o jakie to komputery chodzi. Bez skutku. Udawał że nie ma
> pytającego.

Nie jesteś moim klientem i nie otrzymasz odpowiedzi.

> Teraz twierdzi że 80l zbiornik wystarcza na 3krotne zagrzanie wody w ciągu
> doby. No jasne, nawet da się go zagrzać częściej niż 3 razy bo mogę go
> nawet co dwie godziny do temperatury wrzenia doprowadzać ale tu chodzi o
> to aby nagrzać w godzinach kiedy obowiązuje II taryfa a ze zgromadzonej
> ciepłej wody korzystać kiedy jest droższa I taryfa.

8 godzin w nocy i 2 w dzień. Nagrzanie do 75 stopni to około 2 godziny
zależnie od temp wody zimnej i pozostałej z poprzedniego grzania. Z 80
litrów wody o temperaturze 75 otrzymasz 150 litrów wody 42 stopnie rano i
kolejne 150 o godz 17. Teoretycznie możesz mieć następne 150 litrów wody o
godzinie 2 w nocy, ale po co?
Proste?

> Jak mieszkałem jeszcze u rodziców to były dwie taryfy i pamiętam że
> zbiornik na 4 osobową rodzinę musiał być minimum 120l. Ludzie zamiast iść
> spać spać to czekali z praniem do godziny 10 wieczorem a w potem w bloku
> słychać było jak się niosą po ścianach odgłosy pralek i wirówek.

A ja nie czekam z praniem, tylko uruchamiam timer, żeby na rano było gotowe.

> Co do 80litrów po prostu nie ma prawa wystarczyć na potrzeby w
> gospodarstwie, ale już o to nie pytam i nie dyskutuję gdyż będzie tak jak
> z 12 Watowym komputerem.

Nie rozumiesz, czy udajesz głupiego?

Z 80 litrów wody gorącej otrzymujesz MIESZAJĄC JĄ Z ZIMNĄ 150 litrów ciepłej
gotowej do prysznica. Wg danych statystycznych średnio na prysznic zużywa
się 35 litrów, co oznacza możliwość 4 pryszniców ze zgromadzonego ciepła.

Gdyby było mało, to mogę zainstalować większy zbiornik, albo solary. Ale po
co???

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/