Re: No ?eby niemcy uczyli polak?w tolerancji.

From: Flyer <f...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: No ?eby niemcy uczyli polak?w tolerancji.
Date: Sat, 9 Jun 2012 21:43:09 +0200

In article <j...@p...onet.pl>, P...@P...com
says...

> "Flyer" <f...@g...pl> wrote in message
>
> I tu się mylisz jeśli uważasz że tak biologia definiuje gatunki.
> Różne ubarwienie nie determinuje gatunku - doczytaj sobie.
> Można mówić o odmianie kolorystycznej a nie gatunku.

Prosię Cię bardzo - http://pl.wikipedia.org/wiki/Gatunek_%
28biologia%29, ale skoro wedle jednej z definicji gatunek to "
wspólnota rozrodcza populacji, izolowana rozrodczo od innych
wspólnot, która zajmuje określoną niszę ekologiczną", to czemu
koń i osioł to odrębne gatunki, skoro mogą wygenerować muła i
osłomuła, czemu tygrys i lew to odrębne gatunki skoro mogą wydać
na świat lygrysa itd itd.

To tyle w kwestii "wspólnoty rozrodczej".;>

Kwestia niszy ekologicznej jest natomiast prosta jak cep - osoby
rasy żółtej, czarnej, czerwonej i białej przeważnie nie
wykorzystują do poruszania się po świecie własnych nóg, ale
zdobycze cywilizacji pt. samoloty, samochody, statki, czyli to
się nie liczy w rozważanich biologicznych.

Wcześniej, poruszając się per pedes, rasy ludzkie robiły to na
tyle wolno, że tworzyły po drodze [przez kontynenty] nowe rasy
[gatunki? ;>]. Nie powiesz mi, że przypominamy Hindusów, chociaż
należymy do rasy Indoeuropejskiej. Inna sprawa [stąd wzięła się
moja uwaga], że wystarczy znalezienie jakiejść pieprzonej żabki
na Borneo, która [tego pewnie nikt nie sprawdzi] może mieć
potomstwo z kupą gatunków żabek, żeby obwieszczać, że to nowy
gatunek.

Ale w sumie nawet mogę się z Tobą zgodzić - na bazie przypadku
goryla [rodzina człowiekowate jakby co] mogę uznać, że ludzka
"rasa" żółta, zielona itd. to nie oddzielne gatunki, ale
podgatunki. Podobnie jak podgatunek goryla wschodniego i goryla
zachodniego, które różni oprócz wyglądu to, że nie mają ze sobą
kontaktu .... [bo nie znają samochodu? ;>].

PF