Re: No tak...

Data: 2013-09-27 11:40:16
Temat: Re: No tak...
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Fri, 27 Sep 2013 11:32:02 +0200, Stefan napisał(a):

> widzisz, i to nie mogła być prawdziwa lisiecka, gdyż ona jest w jelitach
> wołowych z tzw jelita środkowego (prostego) rzadziej z jelita wiankowego o
> średnicy minimum 40 mm, z reguły ok 52 mm. Spróbuj złamać taki baton.

Była na pewno w prostym jelitku, tzn nie w "wiankowym" - ułożona w kółko,
bo była dosyć elastyczna. Wołowe jelito to raczej nie było, może wieprzowe
albo baranie, bo dosyć cienkie (jak pergamin) i wąskie.

> To co
> jadłaś to mogła być "wiejska lisiecka podsuszana" Miała taki zielonkawy
> pierścionek?

Nie, nie miała.

> One są w takich cieńkich PRAWDZIWYCH jelitach.
> Jak wiesz, w kuchennościach jestem ortodoksem...

Dla mnie grubość mniej ważna, choć wiem, że wpływa na uwędzenie i
wilgotność, ale ewidentnie wg składu i konsystencji była "lisiecka".
Poezja.