No, to co u Was dzisiaj na stole?

181. Data: 2012-09-24 17:26:20

Temat: Re: No, to co u Was dzisiaj na stole?
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości
news:k3q4mo$h47$1@node2.news.atman.pl...
> Użytkownik "Bbjk" <b...@g...comspam> napisał w wiadomości

> Jakoś tak jeśli chodzi o kanie- mam zawsze problem... i wolę nie jeść:-).
> Czy jesteś pewna, że odróżnisz np młodą kanię od młodego muchomorka? Dla
> mnie one są identyczne. A widziałem, jak 2 grzybiarzy się o to sprzeczało.
> Dla mnie to dziwna sprzeczka- bo w razie takich wątpliwości nalezy od razu
> wywalić.
Moja ciotka super grzybiara nauczyła mnie dwóch rzeczy:
1. jeśli masz cień wątpliwości wyrzuć lub nie zbieraj.
2. Kanie zbieraj tylko wtedy gdy mają kapelusz rozłożony
A jakie Ona grzyby przynosiła z lasu, łąki. Nawet w zimie potrafiła
przynieść "pieniążki Matki Boskiej", takie pomarańczowo złote, na drzewach
rosną, bardzo aromatyczne.
pozdr
Stefan

182. Data: 2012-09-24 17:34:33

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu poniedziałek, 24 września 2012 18:38:39 UTC+2 użytkownik medea napisał:

> Musiałabym kupować, bo z nas nie są grzybiarze. Ja lubię zbierać, ale
> rodzinkę trudno namówić, poza tym chyba u nas za sucho na grzyby.
> Grzyby lubię, ale głównie suszone, bo świeże są dla mnie zbyt
> ciężkostrawne (zawsze wolałam zbierać, niż jeść ;) ). Ze świeżych to
>
> najbardziej lubię zupę grzybową.

My też raczej na grzyby chodzimy niż po grzyby. Zdjęć się narobi (dal znajomych tam
gdzie zawsze ;-) ), świeżym powietrzem pooddycha, etc.

Ale wczoraj to żeśmy takie borowiki znaleźli wielkie i piękne, że żal było pokroić i
na blachę rzucić :-)

Stalker

183. Data: 2012-09-24 17:35:20

Od: Bbjk <b...@g...comspam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-24 19:19, Chiron pisze:

> [...]
> muchomorka? Dla mnie one są identyczne. A widziałem, jak 2 grzybiarzy
> się o to sprzeczało. Dla mnie to dziwna sprzeczka- bo w razie takich

Podstawowa zasada: gdy masz wątpliwości, zostaw grzyb w lesie.
Młodziutkie tak, też odróżniam, ale młodych kań, takich z kapeluszem w
kształcie jajeczka nie zbieram, niech podrosną - szkoda mi ich zabierać
z lasu, a nie, bo się boję :) Łatwo się je odróżnia.
Jeśli ogólnie boisz się grzybów, zbieraj wyłącznie z rurkami, one nie
zabijają, najwyżej się trochę pochorujesz.
--
B.

184. Data: 2012-09-24 17:41:49

Od: Bbjk <b...@g...comspam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-24 19:26, Stefan pisze:

> 1. jeśli masz cień wątpliwości wyrzuć lub nie zbieraj.

Właśnie!

> 2. Kanie zbieraj tylko wtedy gdy mają kapelusz rozłożony

Można też młode, ale trzeba mieć 100% pewności, że to kania.

> A jakie Ona grzyby przynosiła z lasu, łąki. Nawet w zimie potrafiła
> przynieść "pieniążki Matki Boskiej", takie pomarańczowo złote, na
> drzewach rosną, bardzo aromatyczne.

...czyli płomiennica zimowa, zwana też zimówką aksamitnotrzonową jest
delikatnym smacznym grzybem, świetnie zastępuje azjatyckie grzyby w
potrawach wschodnich, dobra jest smażona lub marynowana, jemy same
kapelusze, bo trzony są łykowate. Zgadza się? :)
--
B.

185. Data: 2012-09-24 18:22:46

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-09-24 19:19, obywatel Chiron uprzejmie donosi:
> [...]
> muchomorka? Dla mnie one są identyczne. A widziałem, jak 2 grzybiarzy
> się o to sprzeczało. Dla mnie to dziwna sprzeczka- bo w razie takich

No i jeszcze to trzeba na maśle smażyć. Umrzeć można.

qr.a
--
Ludzie umierają codziennie. I nie wszyscy są interesujący.

186. Data: 2012-09-24 18:23:54

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-09-24 19:35, obywatel Bbjk uprzejmie donosi:

> [...]
> Jeśli ogólnie boisz się grzybów, zbieraj wyłącznie z rurkami, one nie
> zabijają, najwyżej się trochę pochorujesz.

Ewentualnie zaspokoić się namiastką, czyli pieczarką.

qr.a
--
Ludzie umierają codziennie. I nie wszyscy są interesujący.

187. Data: 2012-09-24 18:24:54

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-09-24 17:48, obywatel Bbjk uprzejmie donosi:

No wieeeeesz....
Po kolacji a zaśliniłam lapka.

qr.a

188. Data: 2012-09-24 18:48:03

Od: Bbjk <b...@g...comspam> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-09-24 20:23, Qrczak pisze:

> Ewentualnie zaspokoić się namiastką, czyli pieczarką.

Bywają tacy, co i boczniakiem.
--
B.

189. Data: 2012-09-24 19:58:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Sep 2012 08:12:33 +0200, krys napisał(a):

> Aicha mieszka w regionie, gdzie te serki były robione, zanim wynaleziono
> google. Dlatego

:-DDD
Sam fakt mieszkania gdzieś czyni specem od miejscowej kuchni? Kurczę, musze
powiedzieć to kuzynce mieszkajacej w Chinach :-DDD

> tym razem to nie ty jesteś guru i musisz to jakoś przeżyć:->

Pogięło Cię nieźle, jak widzę - napij się wody.
(by XL)

190. Data: 2012-09-24 20:00:32

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 24 Sep 2012 09:58:39 +0200, medea napisał(a):

> Nie przesadzaj. Ja pochodzę z zupełnie innego regionu i tam też smażono
> serki zanim wynaleziono google. Tylko nie nazywano ich hauskyjzą, a po
> prostu smażonym serem.
>
> Ewa

U nas na Kielecczyźnie też robiono i robi się te smrodki. U męża w
rodzinie, i w mojej także się robiło.
(by XL)

Suszone pomidory - temperatura oliwy?
XL