Nowe zarówki energooszczedne Philips

11. Data: 2008-01-24 16:06:36

Temat: Re: Nowe zarówki energooszczedne Philips
Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Raczej o pół procenta po ostatnich podwyżkach taryf (dokładnie jokoło 1 grosza na
kilowatogodzinie).
JaC

-----
> obliczenia biorą w łeb jak ktoś ma II taryfy i żarówki używa tylko w II - wtedy
zwykła żarówka w eksploatacji jest
połowe tańsza :-)

12. Data: 2008-01-24 20:14:22

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
> Raczej o pół procenta po ostatnich podwyżkach taryf (dokładnie jokoło 1 grosza
> na kilowatogodzinie).
> JaC

skoro tania taryfa kosztuje 20gr a droga 43 grosze to nie wiem o jakim pół
procenta piszesz

13. Data: 2008-01-24 21:17:47

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Może kosztowała do końca grudnia 2007, lepiej sprawdź.
I dolicz koszty przesyłu z faktury, identyczne dla każdego kilowata całą dobe.
No i jeszcze opłaty stałe ;-)
JaC

-----

14. Data: 2008-01-25 03:35:27

Od: "Gosia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja gaśnie nagle. To źle cz dobrze? :)

> Pytanie, czy nagle gaśnie, czy powoli zmienia się widmo i spada jasność.
> Trwałość podana na pudełku Dulux to 6000 godzin.
> JaC

Gosia

15. Data: 2008-01-25 08:12:39

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może kosztowała do końca grudnia 2007, lepiej sprawdź.
> I dolicz koszty przesyłu z faktury, identyczne dla każdego kilowata całą dobe.
> No i jeszcze opłaty stałe ;-)

to ceny z opłatami z faktury
opłaty stałe to 5 zł

16. Data: 2008-01-26 20:46:17

Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja kupiłem rok temu w Biedronce żarówki Lumax spiralna 26W - 1350
lumenów, 2700K, 8000h i drugą klasyczną z czterema rurkami U o mocy 32W -
1630 lumenów, 2700K, 8000h. Kupiłem kilka sztuk, wcześniej miałem Osram i
Philips po 20-21W. Te z Biedronki świecą dużo jaśniej a cena 9,99zł za
sztukę jest akceptowalna. :-)
Pierwsza moja świetlówka kompaktowa Philipsa 21W z zapłonem jeszcze
klasycznym świeciła 7 lat w kuchni. :-)

17. Data: 2008-01-26 20:56:59

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

nom pisze:
[...]
> Pierwsza moja świetlówka kompaktowa Philipsa 21W z zapłonem jeszcze
> klasycznym świeciła 7 lat w kuchni. :-)

Świeciła? Taka kula? Moja jeszcze świeci a kupiona na samym początku
czyli ...
Tfuj aby nie zapeszyć.
Po drodze kupiłem zbyt wiele Ph... gównianych, niektóre siadały nawet po
trzech miesiącach, po latach odkryłem, ze nie lubią zwisać w dół bo się
grzeją. Paranoja.
Żarówki energooszczędne Ph... generalnie nie wytrzymują częstego
włączania i wyłączania.
pozdr. Jerzy

18. Data: 2008-01-30 12:40:33

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Żarówki z IKEA maja podaną trwałość 10000h (dziesięć tysięcy godzin).
Wczoraj kupiłem na próbę jedną [E27] 20 wat za chyba 19,99 zł
Świeci OK, przyjemna ciepła barwa, poza tym jest krótka (trzy rurki wygiete 180°
czyli jakby sześć), co często ważne
Dziś znalazłem, że IKEA (obok Conrad) to zwycięzca w niemieckich testach, pokonali i
Philipsa, i Osrama (Philips ponoć
lepszy).
BTW czy w polskim Conrad Electronik sprzedają żarówki energooszczędne?
Załóżmy, że żarówka przezyje tylko połowę, czyli "jedynie" 5 tys. godz. (w domu nie
mamy laboratoryjnych warunków) i że
zwykłe żarowe zarówki 100 wat są tak tanie że darmowe.
Wtedy oszczędzimy 80 wat mocy * 5000 h = 400 kWh
Tak duzo, że aż trudno uwierzyc (sto kilkadziesiąt złotych), czy gdzies się
pomyliłem?
JaC

Zlewozmywak deante i przebarwienia
[Crosspost] Pytanie o grzejniki Eurotherm
Baterie lazienkowe
Krups 7240 - opinie?
drzewka owocowe