Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix.pl!goblin1!gobli
n.stu.neva.ru!postnews.google.com!a17g2000yqj.googlegroups.com!not-for-mail
From: AW <d...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
Subject: Re: O WSZYSTKIM - 1,2,3,4
Date: Thu, 8 Dec 2011 23:54:54 -0800 (PST)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 107
Message-ID: <f...@a...googlegroups.com>
References: <a...@l...googlegroups.com>
<8...@v...googlegroups.com>
<j8rm1h$qgp$1@inews.gazeta.pl>
<d...@g...googlegroups.com>
<j972df$fr2$1@inews.gazeta.pl>
<4...@o...googlegroups.com>
<j9f4sd$i5u$1@inews.gazeta.pl>
<8...@4...googlegroups.com>
<j9p62r$edr$1@inews.gazeta.pl>
<d...@m...googlegroups.com>
<jac957$2tp$1@inews.gazeta.pl>
<f...@n...googlegroups.com>
<jaul4v$clf$1@inews.gazeta.pl>
<c...@q...googlegroups.com>
<jbakhh$2n7$1@inews.gazeta.pl> <jbl8bc$po9$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 76.222.62.146
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1323417294 21721 127.0.0.1 (9 Dec 2011 07:54:54 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Dec 2011 07:54:54 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: a17g2000yqj.googlegroups.com; posting-host=76.222.62.146;
posting-account=OdqGtwoAAAABZ139g7Nb02ew5GBZU5vs
User-Agent: G2/1.0
X-Google-Web-Client: true
X-Google-Header-Order: HUALESNKRC
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.10)
Gecko/20100914 Firefox/3.6.10,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:212659 pl.sci.psychologia:616697
Ukryj nagłówki
On 6 Gru, 08:20, "spit" <s...@g...pl> wrote:
> No to podsumujmy rozmowę,bo przestałeś się odzywać.
> W twoim ujęciu:
> -wymiar obiektywny(WO) nie jest bezpośrednio dostępny.
Tak
> -wymiar subiektywny(WS) zawiera wszystkie interpretacje doznań
> zmysłowych(DZ),czyli (iDZ).
Zawiera. Z tym, że nie WSZYSTKIE, lecz pewne i wybiórcze.
> -w (iDZ) zawarte są interpretacje obiektów wymiaru obiektywnego(OWO) i
> samego wymiaru obiektywnego(WO),które z tego powodu są pseudo obiektywne
> (iOWO) (iWO).
Tak uważam. Choć osobiście jestem o tym przekonany, to jednak muszę
podkreślić, że jako kategoria to nie fakt lecz wtórny wniosek, bo do
nieskończenie bogatego wymiaru obiektywnego (WO) nie mamy
bezpośredniego dostępu.
> Jeśli nie negujesz realności doznań zmysłowych(DZ) to mamy w analogii
> sytuację rozmowy telefonicznej między dwoma światami,
> a raczej obiektów z świata obiektywnego(OWO) i twoim ja stacjonującym w
> wymiarze subiektywnym(JWS).
Tak, analogia jest do przyjęcia. Z tym, że trzeba pamiętać, że ta
'druga strona' to jednak domniemanie.
> To ile jest obiektów w (WO) nie wiadomo ,ale coś musi być skoro (WO) jest
> prawdziwy i niepusty?
(WO) MOŻE być pusty, choć w to nie wierzę. Solipsysta na przykład
neguje (WO) bo ma kontakt tylko z własnymi doznaniami. Wykluczyć sie
nie da, że (WS) generuje (DZ) bez udziału (WO). Moim zadaniem to
bzura, bo (WS) potrzebuje (WO) jako pewnej podstawy, ale to też nie
pewnik.
> W (WS) jest normalnie prawdziwy tylko 1 obiekt twoje ja(JWS)?
(WS) posiada bazę (DZ), zaś oparta o nią nadbudowa to potencjalnie
nieskończony wymiar koncepcyjnych ujęć. (JWS) to samo-koncepcja (WS)
w koncepcyjnym modelu rzeczywistości. (WS) to podmiot mający
bezpośredni dostęp do bazy oraz do nadbudowy. Jeśli wyeliminujesz
koncepcje to pozostanie już tylko (WS) . Lubisz marksistowską
terminologię?
> Twierdzisz , że mimo informacji które przedostają się poprzez "twoje
> połączenie telefoniczne"(DZ),
> możesz o rozmówcy twierdzić cokolwiek ,bo do rozmówcy nie masz
> bezpośredniego wglądu ,a informacje mogą być fałszowane i zniekształcane z
> winy rozmówcy (OWO),
> linii(DZ) i twojej(JWS)?
Teoretycznie tak, bo (OWO) MOGĄ być zniekształcone i zafałszowane na
wszystkich trzech etapach, zaś (WO) jako całość nigdy nie da się
ogarnąć. Z tym że w praktyce wiele (OWO) jest zupełnie zadowalających
a co do (WO) masz prawo czynić dowolne domniemania.
> Do tej pory ok?
Okay, rozumiesz w czym rzecz. Gratuluję Spitku!
AW
.
|