Re: OT Zasilki

From: Grzegorz Janoszka <G...@S...pro.onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: OT Zasilki
Date: Tue, 15 Jun 2004 14:52:43 +0000 (UTC)
<camgde$dkh$1@atlantis.news.tpi.pl> <camhmh$jkj$1@atlantis.news.tpi.pl>
<camief$l1o$1@news.onet.pl>
<s...@p...icsr.agh.edu.pl>
<camlod$c4b$1@news.onet.pl>
<s...@p...icsr.agh.edu.pl>
<1...@4...com>

On Tue, 15 Jun 2004 14:46:31 +0200 I had a dream that Andrzej Garapich <> wrote:
> To był JEDYNY skuteczny sposób na to, by Ci ludzie odeszli z zawodu,
> nie czuli sie upoorzeni i mieli jakas swoja szanse.

Naprawdę? A dlaczego zlikwidowano tysiące PGR i tym ludziom nie dano
nic! Rolnicy nie czuli się upokorzeni? Mieli jakieś szanse?

> rozwiazana. Tyle, że to oznacza skazanie kilkuset tysięcy ludzi na
> nędzę i głod (dosłownie). A ludzie głodni i upokorzeni w sile setek
> tysięcy są już groźni. Są w stanie przewrócić państwo i zrobić rzeczy,
> które pamiętają nasi dziadkowie bądź rodzice, ale nie my. I nawet

W PGR pracowało więcej ludzi, niż było we wszystkich kopalniach.

> wysyłając wojsko, by strzelało ostrą aminicją do owych górników
> może nie zatrzymać takiej ruchawki. Co się może dziać dalej, tylko
> wyobraźnia podpowiada. Więc nie ma innego sposobu na pokojowe
> rozwiązania problemu górnictwa niż odprawy. Czy Ci się to podoba,
> czy też jest przeczne z jakąś ideologią.

Aha - czyli PGR można zamknąć i nie dać ludziom ani złotówki, a "jedyna
szansa na pokojowe rozwiązanie problemu górnictwa" to astronomiczne
odprawy?
Całe szczęście, że rolnicy mieli na tyle oleju we łbie (albo tak nie
wierzyli w szanse powodzenia), że nie zrobili rewolucji.

> Większość gorników dawno zmądrzała. Tyle, że że pieniędzy na
> odprawy już nei ma.

Większość obecnych górników (nie tych byłych) to najtwardszy beton
komuny w Polsce. A byli górnicy w większości (około 2/3) natychmiast
przejedli i przepili swoje odprawy, jakiekolwiek duże by nie były.