Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków

151. Data: 2007-09-14 08:24:41

Temat: Re: Obowiązek przedszkolny dla pięciolatków
Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" <w...@o...peel> napisał
złośliwa napisał(a):

| Cooooooo??
| Jak to nie uczy literek??
| O choroba, to ja chyba na programie sprzed 20 lat pracuję i nawet tego nie
| wiem.

nie wiem jak Ty pracujesz ani z jakich podręczników - wiem że w naszych
szkołach nieformalnie wymagane jest w pierwszej klasie nauka czytania i
pisania ( przynajmniej drukowanymi ). Oczywiście wielka tragedia się nie
stanie jeśli dziecko nie umie ale nic bardziej mylnego, ze nauczy się tego w
szkole. Rodzice mają po prostu więcej do roboty w domu.

A propos, wczoraj po powrocie z przedszkola moje dziecko zafascynowane mówi
że ta zerówka to jej się najbardziej podoba, bo już nie ma tylu zabaw i gier
tylko cały czas robią ćwiczenia z książki. I to jej się baaaardzo podoba :)
Zobaczymy na jak długo jej wystarczy tego zapału ;)

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

152. Data: 2007-09-14 09:14:21

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

14.09.2007, Lia <i...@p...org> napisał(a)

> Nie korzystając z prywatnej służby zdrowia lekarz rodzinny zapewniał mi w
> zeszłym roku coś takiego jak kroplówki z antybiotyku w domu. Bo niby
> dlaczego nie miałby, od czegos w koncu są pielegniarki srodowiskowe poza
> mierzeniem cisnienia w przychodni.
> Wiec jesli to było jedyne wskazanie do hospitalizacji to było to dziwne.

POdaj mi proszę imię nazwisko i identyfikator (nr) lekarza.
(pieczątka na recepcie)
--
_ Piotr Majkowski
}<_(> (Rzym.8,31)

153. Data: 2007-09-14 09:22:31

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

McDreamy or McSteamy? *Piotr Majkowski*. Seriously?. Seriously.

> POdaj mi proszę imię nazwisko i identyfikator (nr) lekarza.
> (pieczątka na recepcie)

Nie sądzę, żeby Cie urządzał lekarz w Poznaniu.

--
Lia GG 1516512 ICQ 166035154 JID i...@j...org

It's life's illusions I recall. I really don't know life at all.

154. Data: 2007-09-14 09:35:02

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

14.09.2007, Lia <i...@p...org> napisał(a)
> McDreamy or McSteamy? *Piotr Majkowski*. Seriously?. Seriously.

> Nie sądzę, żeby Cie urządzał lekarz w Poznaniu.

Chciałbym podac przykład, że mozna. Konkretnie i z detalami.
To że w POzaniu to szczegół.

155. Data: 2007-09-14 09:41:00

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

McDreamy or McSteamy? *Piotr Majkowski*. Seriously?. Seriously.

> Chciałbym podac przykład, że mozna. Konkretnie i z detalami.
> To że w POzaniu to szczegół.

A to zapraszam na priv, jednak numeru Ci nie podam, nie mam
niewykorzystanych recept.

156. Data: 2007-09-14 09:59:45

Od: Lia <i...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

McDreamy or McSteamy? *Lia*. Seriously?. Seriously.

> A to zapraszam na priv, jednak numeru Ci nie podam, nie mam
> niewykorzystanych recept.

http://www.samorzad.pl/izbapiel1/index.php?id=48&n_i
d=798
Jak widzisz to NFZ gwarantuje wykonywanie w domu kroplowek zleconych przez
lekarza rodzinnego "rękoma" pielęgniarek srodowiskowych.

157. Data: 2007-09-14 10:17:01

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak widzisz to NFZ gwarantuje wykonywanie w domu kroplowek zleconych przez
> lekarza rodzinnego "rękoma" pielęgniarek srodowiskowych.

Dzięki. Jednak dla prywatnej słuzby zdrowia, procedury NFZ są...obce.
Ja spotkałem się z odmową, a w sytuacji np. rpnego zapalenia ucha, nawet
gdybym wiedział, chyba nie miałbym czasu tego organizować.
Ale dobrze wiedzieć, nawet po szkodzie (dzieci jez tak nie chorują)
:)

158. Data: 2007-09-14 10:30:34

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Majkowski napisał(a):

> Mój Marcin nie chodzi do przedszkola, lecz nauczył się literek z
> programu komputerowego (Reksio i literki ?)

Mój Marcin miał tak samo, z tą różnicą, że "Klik" go nauczył.
W wieku 5 lat przeczytał sam z siebie pierwsze słowo, na szyldzie.

> Mam jednak obawy, czy taka umiejętność przyda się w zerówce i szkole.

Przyda się. Mój do tej pory odstaje od reszty, która nie nauczyła się
sama czytać, miał więc z głowy mozolne ślęczenie nad składaniem
literek, i mógł się zająć czym innym.

> Może między wzajemnymi docinkami :>, któraś z Pań poradzi mi jak
> przygotować maluszka i zachęcić go do ćwiczenia dłoni?

Marcin od urodzenie NIENAWIDZI kredek. Bazgrze jak kura pazurem, albo
jak tata;-). W zerówce, albo krótko przed namawiałam go do wycinania, i
do wodzenia paluchem po obrysach figur na kartce A4, takie tam dzbanki,
koty, ślimaki esy - floresy, kwiatki, samochody, grunt, żeby na całą
kartkę były.
Justyna
GG 6756000

159. Data: 2007-09-14 11:24:53

Temat: Re: Obowi?zek przedszkolny dla pięciolatków
Od: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Szpilka" ...

> To jaki? nowy synonim sklepu z czerwonymi firankami?

A nie wiem, tam tez mozna było zanabyc dyscyplinę?
;-)

> To jezd gupi

i ma wszy...

> i trzeba go zmusić

tą dyscyplina najlepiej...

> dla jego własnego i dziecka dobra!!!1jedenjeden

zabrac dziecko, dla jego dobra...

Sylwia

160. Data: 2007-09-14 11:26:22

Od: "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Szpilka" <s...@s...tlen.pl> napisał

> oczywiście ! przecież panie w tym czasie nie sprzątają, nie robią prania,
> nie wieszają bielizny, nie gotują obiadu, nespa ?

A tych pań jest tyle ile dzieci by każdemu poświęcić cały swój czas?

> mi się wydawało że rozmawiamy o 5-latkach a nie o 3-latkach :/

Ale że nie rozumiem. Chesz powiedziec że 5 latek wszystkie te czynności
wykona sam, bez pomocy mamy, która jest na każde zawołanie w domu?

Sylwia

Iwonko poradz:Dentysta w szkole
pomysły na energię czterolatka poszukiwane
(IVÁN): DECLARADO SANTO PARA DIOS
Jak kontrolować dostęp do internetu?
sens sznurowanych butów na w-f u pierwszoklasisty