Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)

Data: 2015-11-03 19:20:17
Temat: Re: Obyś miał wysoki cholesterol :-)
Od: "Pszemol" <P...@P...com>

"Stokrotka" <o...@g...pl> wrote in message
news:n1arf5$tjf$2@usenet.news.interia.pl...

> Sześcian jest najczęstszą formą prostopadłościanu.
> Dalej liczę na twoją inteligencję.

Sama teraz widzisz, jak niewłaściwe wnioski można wyciągać
z języka potocznego, gdy komuś brakuje wiedzy w temacie...
Niestety Twój przykład z sześcianem jest mylący. Choć oczywiście
*w tym konkretnym przypadku* sześcian jest prostopadłościanem
a więc poprawnie użyto określenia go jako formą prostopadłościanu.
Ja bym chyba bardziej użył słowa "typem prostopadłościanu",
ale język potoczny nie jest ani ścisły ani precyzyjny więc OK.

Ale rozważ taką alternatywę:
Większość roślin pobiera azot poprzez systemy korzeniowe
w formie jonów azotynowych lub azotanowych oraz
amonowych.
Poprawne zdanie? Czy wymieniono trzy formy "opakowania"
azotu? Ano wymieniono... Czy któraś z tych form jest azotem?
Ano nie jest... To jest lepszy przykład, moim zdaniem, do HDL/LDL.

> NIe masz racji, najnowsze jest coraz mniej tomowa.

Nie mam racji? W którym twierdzeniu?
Nie twierdzę przecież że ma więcej tomów!