Re: Odp: Odp: Odp: PRACA-KAJDANY czy SPELNIENIE

Data: 2000-02-17 23:37:16
Temat: Re: Odp: Odp: Odp: PRACA-KAJDANY czy SPELNIENIE
Od: n...@p...ninka.net

"Markx" <m...@p...onet.pl> writes:

> a czynsz ty mi oplacisz za mieszkanie. Mam 20 lat i mieszkam jeszcze z
> rodzicami ,wiec skad mam brac na czynsz. Wiesz ile ja mam na reke? 490
> zlotych!!!!!!!!! Jestem po technikum ,
> wale 8 godzin ,czasem nadgodziny ,soboty. Jak mam z tej wyplaty wyzyc.

Hm... wiesz, jakby to powiedziec. Za pewnego rodzaju prace sa rozne
wynagrodzenia. Czasami warto sie zastanowic nad podniesieniem swoich
kwalifikacji, nad zainwestowaniem w siebie.. po to zeby potem miec
wieksze wymagania (moc wymagac) wiecej pieniadzy.
No i nie od razu krakow zbudowano - ty masz 20 lat a chcialbys juz
zarabiac bog wie ile?

> Jestem kawalerem
> i mam problemy z utrzymaniem kasy do konca miesiaca. Bilet ,moj rachunek za
> telefon itd.
> Kasa rozchodzi sie jak woda. Zreszta tego chyba nie trzeba nikomu mowic.
> Inna sprawa ,ze to moja pierwsza praca. Mam zamiar zdobyc troche
> doswiadczenia i spadac z tej firmy.

No wlasnie. twoja pierwsza praca. To czego sie tak denerwujesz?

> nie ,chce uczciwie pracowac i miec z tego godne pieniadze (nie chodzi mi tu
> o jakies kokosy)

No a co to sa wlasnie te godne pieniadze? Podam moze przyklad skrajny,
no ale moze sie znowu nie zdenerwujesz.
Np. kazdy, nawet taki czlowiek ktorego jedyna praca jest kopanie rowow
chcialby zyc "godnie". I denerwuje sie, ze nie ma na czynsz,
utrzymanie rodziny itp.
Z drugiej strony mamy pracodawce, ktoremu sie bardziej oplaca wynajac
koparke (bo robota bedzie predzej i lepiej zrobiona i taniej) niz
zatrudnic iles tam ludzi do kopania rowow.
Dlatego taki czlowiek duzo nie zarobi na kopaniu rowow o ile w ogole
znajdzie taka prace. I bedzie pomstowal na caly swiat ze juz nie moze
zyc uczciwie ani godnie.

Jakie widzisz rozwiazanie?

--
Nina (Mazur) Miller