Re: Odp: Odp: obowiązek szpitala

Data: 2001-03-16 14:09:23
Temat: Re: Odp: Odp: obowiązek szpitala
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>

On Fri, 16 Mar 2001, doctore wrote:

> Poza tym Pan profesor niech poda podstawe prawna takiego sadu a nie pisze ze
> tak mozna. Ja nie widze zadnej podstawy prawnej do skarzenia Kasy Chorych
> Mozna tylko w tym przyp[adku zaskarzyc Swiadczeniodawce czyli szpital.

Sprawy p/kasom chorych rozpatruje Sad Pracy i Ubezpieczen Spoleczenych.
Prosze spojrzec na schemat skargi na kase chorych podany na serwerze
Urzedu Nadzoru Ubezpieczen Spolecznych (http://www.unuz.gov.pl)

Poglady Prof. Nesterowicza moga byc kontrowersyjne ale jest to
jeden z najlepszych prawnikow w tej dziedzinie a poza tym
przedstawia to jasno i nie przypisuje lekarzom win przez niego
nie zawinionych w takim postepowaniu. W przypadku gdy nie ma szpital
respiratora to lekarz kieruje pacjenta do szpitala, gdzie taki
jest - to jest sprawa jasna ale jesli w calym wojewodztwie nie
ma aktualnie np. zadnego szpitala, gdzie jest wolne miejsce
na respiratorze to lekarz nie odpowiada za to, ze nie moze
mu tego zapewnic. Kasa musi ew. dac promese na leczenie w szpitalu
poza wojewodztwem a jesli nie to pacjent umrze i znow nie bedzie
to wina szpitala. Surowica jest lekiem wiec pacjent moze kupic
i zadac zwrotu respitator jest sprzetem wiec go nie kupuje
- to jasne - prosze nie uzywac takiej argumentacji.

Niech chory kupi surowice (w koncu to jest 200zl) na rachunek
bo musi byc podana i nie ma czasu na dyskusje - lekarz poda
a chory potem zwroci sie o refundacje do kasy. Na prawde to
jest sluszne rozwiazanie i nie widze w tym pogladzie torunskiego
prawnika niczego kontrowersyjnego

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>