Przesadzanie różaneczników

51. Data: 2000-03-14 22:36:16

Temat: Re: zakwaszanie-odpowiedz
Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Well.. pisalem o azotowym, bo azotany sa skladnikami awozow, co do anionow
kwasu>cytrynowego to nie wiem czy i jakie mialyby dzialania uboczne. Azotany
w>rozsadnych dawkach chyba nie maja.

Ciekawe jak kwaśne deszcze (S i C gdzieś np. na śląsku) wpływają na pH
gleby?
A w ogóle jakie związki chem. są odpowiedzialne za kwaśny odczyn
"naturalnego" torfu? Trzeba poszukać.

Pozdrowienia
p...@r...pl

52. Data: 2000-03-15 05:46:48

Temat: Odp: Przesadzanie różaneczników
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik jerz <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8abk15$pni$...@s...icm.edu.pl...

.............................> Włożyłem do wanny właściwy przyrząd i własnym
oczom nie wierzę!?
> ph 3,5!
> Cud! Olśnienie!
> Lekarstwo na moją działkę?, tak i to bardzo skuteczne.

Kiedyś, ktoś przekonywał mnie, że dobrze jest wkładać pod każdy sadzony
krzak pomidora, jeden bochenek chleba.
Myślę, że do zakwaszania można wykorzystywać także, drobno zmielone ogórki
kiszone obok już wymienionej kapusty.

Ph sporządzonego do podlewania roztworu (nie szkodliwego dla roślin), w
niewielkim stopniu przekłada się na zakwaszenie które ono spowoduje. Trzeba
przecież pamiętać o buforowych właściwościach gleby.
Wskazane przez Ciebie zakwaszenie można uzyskać stosując prostsze, także
wymieniane przez innych środki jak kwas azotowy, fosforowy, siarkowy,
mlekowy. Te, w przypadku przedawkowania mogą doprowadzić do zniszczenia
roślin. W normalnej praktyce, do zakwaszania gleby, stosuje się siarkę.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

53. Data: 2000-03-15 07:56:00

Temat: Odp: zakwaszanie-odpowiedz
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Siciarski <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8amh5p$ef8$1...@a...webcorp.com.pl...
....................> A w ogóle jakie związki chem. są odpowiedzialne za
kwaśny odczyn
> "naturalnego" torfu? Trzeba poszukać.

A może "brak jakiego związku, odpowiada za kwaśny odczyn torfu"?
Może to tak, że zimno jest wtedy, kiedy brak ciepła?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

54. Data: 2000-03-15 08:23:54

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Siciarski wrote:

> [...]
> w>rozsadnych dawkach chyba nie maja.
>
> Ciekawe jak kwaśne deszcze (S i C gdzieś np. na ślšsku) wpływajš na pH

Pewnikiem wplywaja. Kwas siarkawy, anotowy...

> A w ogóle jakie zwišzki chem. sš odpowiedzialne za kwaśny odczyn
> "naturalnego" torfu? Trzeba poszukać.

Trzeba... podejrzewam, ze w duzej mierze jakies kwasy organiczne (w koncu
kompost fermentuje moze to np fermentacja octowa)... nie wiem, chemia sie
bawilem baaardzo dawno temu, ale pewnie znajdzie sie na grupie jakis guru
--
Maciej Szmit M.Sc.
http://www.iw.lodz.pl/MSzmit

55. Data: 2000-03-15 11:26:39

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8an9fc$o28$...@a...webcorp.com.pl...

> Użytkownik jerz <j...@p...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
> napisał:8abk15$pni$...@s...icm.edu.pl...
>
> W normalnej praktyce, do zakwaszania gleby, stosuje się siarkę.

Ile tej siarki pod 22-letni rododendron?

Pozdrawiam, Basia.

56. Data: 2000-03-15 11:36:56

Temat: Re: Odp: Przesadzanie różaneczników
Od: Krzysztof Koterba <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:
> Ile tej siarki pod 22-letni rododendron?

Czy Ty w centrum Katowic na pewno jeszcze potrzebujesz zakwaszac glebe?

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

57. Data: 2000-03-15 11:45:40

Temat: Odp: Odp: Przesadzanie różaneczników
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@g...pl...

> Czy Ty w centrum Katowic na pewno jeszcze potrzebujesz zakwaszac glebe?

Sądząc po liściach pierisa i tegoż rododendrona, to na pewno. Szukam
jakiegoś ph-metru, może doradzisz?

Pozdrawiam, Basia.

58. Data: 2000-03-15 12:17:18

Temat: ph-metr (Re: Przesadzanie...)
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:
> Sądząc po liściach pierisa i tegoż rododendrona, to na pewno. Szukam
> jakiegoś ph-metru, może doradzisz?

Raczej nie doradze, ale jak znajdziesz cos ciekawego to daj znac. Moze
tez sie bardziej zaawansuje ;-)

59. Data: 2000-03-15 16:33:00

Od: "Rafal Wolski" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

>Myślę, że do zakwaszania można wykorzystywać także, >drobno zmielone ogórki

Myslalem tez o tym, ale nie zastosowalbym bo:
1. za bardzo lubie ogorki
2. na litr wody do kiszenia ogorkow dodaje 1 lyzke stolowa soli - czy to nie
powodowaloby zasolenia gleby??

Czy do kiszonej kapusty tez dodaje sie sol?

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

60. Data: 2000-03-15 17:03:13

Temat: Re: Przesadzanie różaneczników
Od: "jerz" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

sól, brud i pot z nóg, najlepsza z dębowej beczki
pozdrawiam, jerz
*<[:{)

Użytkownik Rafal Wolski <r...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:0XOz4.801$O...@n...tpnet.pl...