Zrazy zawijane

1. Data: 2000-03-01 21:23:23

Temat: Zrazy zawijane
Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam zrazy zawijane dla znajomego Amerykanina, ktory ma w sobie 1/8
polskiej krwi (bardzo go to zachwyca), i bardzo mu smakowaly. Robiac te
zrazy, zastanawialam sie, czy sa regionalizmy tej potrawy w Polsce, czy
wszyscy robia tak samo.
Ja robie tak:
Dobry kawalek wolowiny, najlepiej poledwice, pokroic w cienkie plastry i
rozbic. Obficie posypac majerankiem, pieprzem i sola po obu stronach,
ulozyc na srodku pasek boczku, ogorka kiszonego ( ja dalam korniszony) i
pasek czerstwego chleba. Zawinac, zabezpieczyc nitka, czy wykalaczka,
oproszyc maka, obsmazyc naokolo, przelozyc do brytfanki, zalac woda,
dodac grzyby, dusic az miekkie, podlewac jak wyparuje, zrobic sos.
A u was jak sie je robi?
Magdalena

1. Data: 2000-03-01 23:22:39

Temat: Odp: Zrazy zawijane
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oproszyc maka, obsmazyc naokolo, przelozyc do brytfanki, zalac woda,
> dodac grzyby, dusic az miekkie, podlewac jak wyparuje, zrobic sos.

Ja nie daje chleba, za to smaruje mieso od wewnatrz dobra musztarda, zamiast
boczku lubie dac slonine, grzyby niekoniecznie a do sosu wlewam winko.
Z tymi roladami to pewnie tak jak z bigosem, kazdy ma jakis swoj sposob.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-02 03:39:09

Temat: Re: Zrazy zawijane
Od: e...@a...com (Evajp) szukaj wiadomości tego autora

>Zrobilam zrazy zawijane dla znajomego Amerykanina, ktory ma w sobie 1/8
>polskiej krwi (bardzo go to zachwyca),

zauwazylam ze te wszystkie potomki polskie to albo gustuja w golabkach, albo
pierogach. Kiedys bylam na przyjeciu ogrodkowym (kazdy mial przytargac cos do
jedzenia z wlasnego repertuaru), jakie moje zdziwienie bylo gdy najwieksza
kolejka ustawiala sie do jednego garnka (przyjecie okolo 50-60 osob.) Po
dotarciu do niego, znalazlam w nim golabki! Zrobila je jedna pani ktora nigdy
w Polsce nie byla a jej rodzice byli urodzeni we Francji tyle ze z pochodzenia
jedna z babc chyba byla Polka.

<eva>
"Don't argue with a fool. The spectators can't tell the difference." ~~> (_x_)

1. Data: 2000-03-02 06:22:22

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw) szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> wrote:

> [...]
> wszyscy robia tak samo.
> Ja robie tak:
> Dobry kawalek wolowiny, najlepiej poledwice,

Poledwica za dobra chyby na zrazy -- po co bic mieso, ktore i bez bicia
jest miekkie? Ponadto plastry poledwicy sa stosunkowo male, wiec nawet
po ubiciu wyjda niewielkie zrazy. Na zrazy uzywa sie zwykle miesa z
gornej wewnetrznej czesci udzca, zwanego po polsku zrazowka.

A oto tradycyjny staropolski farsz do zrazow: Jedna cebule upieczona w
piecu sieka sie jak najdrobniej i miesza z lyzka masla i dwoma lyzkami
bulki tartej. To nakladamy do zrazow.

Wladyslaw

1. Data: 2000-03-02 08:53:47

Od: "Joanna Harasym" <h...@c...ae.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja mam pytanie:
czy te zrazy to to samo co
slasko rolodo (slaska rolada, ale napisalam fonetycznie, chyba :)))
i czy ktos ma przepis na slaska modro kapuste - taka rozgotowana
oraz na biala kapuste zasmazana czy gotowana jakos tak, nie zdolalam tego
nigdy ustalic bo Babcia odeszla nie uswiadamiajac ani mnie ani mamy:(((
bardzo prosze
bardzo dziekuje
bardzo pozdrawiam
Joanna

1. Data: 2000-03-02 09:03:38

Od: "Asiunia" <j...@p...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Magdalena Bassett <m...@w...net> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...net...
> [...]
> pasek czerstwego chleba. Zawinac, zabezpieczyc nitka, czy wykalaczka,
> oproszyc maka, obsmazyc naokolo, przelozyc do brytfanki, zalac woda,

Moja mam pochodzaca z kresow, robi podobnie, tylko do zrazow dodaje
cieniutki plasterek sloniny, na to krazek cebuli, ogorek kiszony, reszta
j.w. Aha, poledwice posypuje tylko sola i pieprzem.
Pozdrowka
Asia

1. Data: 2000-03-02 09:27:49

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

No też właśnie - po co polędwica ?????
Jest takie coś co się zrazówka nazywa :)))

1. Data: 2000-03-02 10:19:24

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett napisał(a):

> [...]
> oproszyc maka, obsmazyc naokolo, przelozyc do brytfanki, zalac woda,
> dodac grzyby, dusic az miekkie, podlewac jak wyparuje, zrobic sos.

Ja robię identycznie, tylko jeszcze do środka ładuję ciut musztardki, żeby
było ostrzejsze, no i grzybki suszone wcześniej moczę i gotuję w lekko
osolonej wodzie, żeby potem - prócz samych grzybów - dodać do duszenia i
ten wywar. Poza tym wodę zasmaczam bulionem z kostki.

Joanna

1. Data: 2000-03-02 11:55:02

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Harasym wrote:
> slasko rolodo (slaska rolada, ale napisalam fonetycznie, chyba :)))

Ślonsko rolada :-) - to co robi Przemek Koziarski.

> i czy ktos ma przepis na slaska modro kapuste - taka rozgotowana

A dlaczego rozgotowana? :-o

--
Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysztof Koterba e-mail: k...@r...pl

1. Data: 2000-03-02 12:07:21

Od: bartek <b...@o...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie dodaje majeranku, do srodka ogorek tylko kiszony i chleb tylko razowy.

W czasie pieczenia dodaje kromke razowca dla zageszczenia sosu i odrobine
plynu z ogorkow.

pyszności dla gości
UWAGA PROWOKAC.....:)!!!!!!!!! !!!!!!!!
Spr - Indyka na 16 osób