Re: Odp: po co recepta?

Data: 2000-07-17 01:46:00
Temat: Re: Odp: po co recepta?
Od: Mariusz Krawiec <k...@c...edu>

Bartek Kwinta wrote:

> Dnia Panskiego Sat, 15 Jul 2000 20:47:54 -0400, Mariusz Krawiec
> <k...@c...edu> wymyslil ze:

> W zasadzie moze i tak... ale w praktyce opcja "Interakcje" jest
> praktycznie pusta... - trzeba tam samemu wszystko wklepac :(
> "Obszerne informacje" sprowadzaja sie do zainstalowania bazy danych
> opartej na Podlewskim - ale nauczyc aptekarki poslugiwania sie baza
> danych to juz inna historia...:)) Wiem, bo probowalem :)

jak odbieram lek z apteki to do kazdej buteleczki dolaczona jest
spora, drobno zadrukowana kartka papieru na ktorej opisane jest
dzialalnie leku, jego dawkowanie, dzialania uboczne i informacja
o oddzialywaniach z innymi lekami; to jest tzw. informacja dla pacjenta,
przypuszczam, ze aptekarz ma o wiele obszerniejsza informacje.

> W zasadzie to istotne - a zasada obowiazuje

w Polsce tak, tutaj najprawdopodobniej nie...
ale to naprawde niewazne, w reportazu nie mialo znaczenia,
czy leki byly wypisane na jednym papierku czy na kilku osobnych,
tylko ze byly przepisane dla tej samej osoby a ich jednoczesne stosowanie
moglo miec nieciekawe skutki.

> Po to maja chyba telefony nie?

> A u nas juz na to wielu wpadlo - recepty wychodza z dukareczki i
> juz... nie wiem jak to sie ma dokladnie do przepisu o wzorach recept

no wlasnie, wydrukowane papierki dostaje sie wszedzie: poczawszy
od sklepu spozywczego, ATM, ksiegarni i wszelkich innych sklepow
do mechanikow samochodowych i innych punktow uslugowych;
jedyne miejsca gdzie dostaje sie jeszcze recznie wypisane formularze
to pralnia i gabinet lekarski.... czy to nie dziwne ?

Mariusz