Re: Odpowiedzialność za cudze dzieci

From: "Dorota" <d...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: Odpowiedzialność za cudze dzieci
Date: 1 Jul 2005 23:03:39 +0200

Basia napisała:

> Realia na wycieczce są całkiem inne.
> Ponadto - czy w górach od razu wzywać TOPR (pogotowie nie dojedzie) jesli
> jedna z uczestniczek ma bolesną miesiączkę, lub ktoś się objadł i ma ból
> brzucha ?

> Przecież TOPR-owcy by wszystkich wyśmiali, a poza tym - to są spore koszty.

No oczywiście. Ja nie mówię, że to ma sens. Zastanawiam się tylko czy jakieś
przepisy to określają. To znaczy czy pozwalają przewodnikowi lub nauczycielowi
na podanie leku. Zrozumiałam, że w Twoim pierwszym pytaniu o to właśnie chodzi.
O prawo, nie o praktyczne rozwiązanie problemu na szlaku.
W przedszkolu też wydaje mi się, że ten zakaz podawania leków jest momentami
absurdalny. Jakiś czas temu dziecko dostało gorączki 40 stopni z drgawkami,
rodzice sie spieszyli ale utknęli w korku, pogotowie tez nie moglo dojechać i w
końcu po godzinie przybiegła pediatra z przychodni. Dziecku nic nie podano, bo
nie wolno.

Pozdrawiam,
Dorota