Re: Oliwa z oliwek -kto się na tym zna?

From: Sabinka <s...@w...pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Oliwa z oliwek -kto się na tym zna?
Date: Thu, 21 Aug 2003 12:51:25 +0200

On Wed, 20 Aug 2003 16:52:46 +0200, Katasia
<r...@w...go2.pl> wrote:

>Ostanio kupiłam oliwę z napisem "una spermuta do olive" - to dobrze
>czy źle?

To chyba po prostu haslo reklamowe... spremuta oznacza sok wycisniety
z owocow.
Mysle ze po prostu nalezy sie kierowac smakiem... chociaz ja to mialam
niezla szkole smaku na poczatek, bo w klasztorze na Sycylii raczono
mnie salatkami z oliwa bardzo dobra, kupowana po sasiedzku. To byl moj
pierwszy styk z oliwa i poczatkowo sie dziwilam ze wszedzie leja olej
i nawet prosilam zeby mi do "verdury" nie lali, potem sie przekonalam
do niej i taka bula z oliwa i peperoncino... mniam :)
Teraz oliwe sprowadzam sobie z Niemiec bo tam tansza a np. "aldikowa"
mi pasuje, ale moze po polskich doswadczeniach z oliwa zapomnialam jak
powinna smakowac.
Co do teorii to niedawno jakis Wloch mowil w TV ze oliwa z poludnia
Wloch jest ciezsza niz z polnocy bo na polnocy oliwki rosna na skalach
i sa ubozsze.

--
Pozdrawiam, Sabina