Oliwa z oliwek w przepisie na ciasto na pizze

31. Data: 2015-03-25 02:31:38

Temat: Re: Oliwa z oliwek w przepisie na ciasto na pizze
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Czy możliwe jest że Twoja oliwa była zjełczała?
> Bo moje ciasto wyszło wyśmienicie i pachniało bardzo ładnie.

Możliwe, ale są też inne wytłumaczenia. Niektórzy zdaje się całkiem
nie tolerują oliwy jako takiej. Może być dopiero co wyciśnięta z jak
najprzedniejszych oliwek, a i tak głowę odwrócą ze wstrętem. Coś chyba
o "stęchliźnie" już kiedyś od kogoś takiego słyszałem -- z tym mu się
kojarzyło. Dla odmiany może im zupełnie nie przeszkadzać zapach smalcu
w takich miejscach, gdzie ja bym w życiu nie wpadł na to, by dać tam
tłuszczu zwierzęcego. Po prostu są różne gusta, różne przyzwyczajenia,
różne kuchnie i różne kręgi kulturowe. Nic w tym złego nie ma.

Jarek

--
Na wkus i cwiet tawariszcza niet.

32. Data: 2015-03-25 02:37:27

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Pszemol napisał:

> Czepiasz się mojego ortografa a sama piszesz "zniesłam".
> To przecież niepoprawne. Do siebie inne standardy stosujesz?

W tym przypadku jak najbardziej poprawinie -- to "zniosłam" by było
nie na miejscu. Podobie jak np. "wsadź se w buty" (a nie "sobie").
Tak po prostu piszemy i mówimy. Idiomatycznie niejako i swoiście.

> No i na koniec czemu prywatnie nie zwracasz uwagi za pisownie
> tylko zaśmiecasz takimi małostkami grupę dyskusyjną?

E, no już bez przesady, żeby się takiego śmiecenia czepiać. Gorzej
tu bywało, a jakoś żyjemy.

--
Jarek

33. Data: 2015-03-25 03:09:49

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> W tym przypadku jak najbardziej poprawinie -- to "zniosłam" by było
> nie na miejscu. Podobie jak np. "wsadź se w buty" (a nie "sobie").
> Tak po prostu piszemy i mówimy. Idiomatycznie niejako i swoiście.

Tak piszecie? A w jakim to rejonie się tak pisze?

34. Data: 2015-03-25 07:53:47

Od: Anai <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 25.03.2015 o 01:41, Pszemol pisze:

> Może nie po chinsku, ale rzeczywiście trochę dziwnie piszesz...
> Zwracasz mi uwagę za rugolę, bo obcobrzmiące, a za parmigiano
> już nie, mimo że też obcobrzmiące... :-)
> Czepiasz się mojego ortografa a sama piszesz "zniesłam".
> To przecież niepoprawne. Do siebie inne standardy stosujesz?

Gadał chłop do obrazu a obraz ani razu.
Ty zupełnie nic nie kumasz... O_o
Nie zwróciłam uwagi na rugolę, bo obcobrzmiąca, tak jak i nie zwróciłam
na parmigiano choć wolałabym parmezan.
Co najwyżej zwróciłam na nią uwagę w ogóle, po prostu.
Pierwszy raz spotkałam się z taką formą, jak się dopiero później okazało
potoczną ale w j. angielskim.
... ale trzeci raz to powtórzę, to jakoś mogłabym przeżyć, bo różnie
ludzie mówią - miałam koleżankę, która używała słowa peruGa zamiast
peruka. Być może jest taki język, w którym istnieje takie słowo i ona o
tym wiedziała a ja nie. Nie wiem, mniejsza o to zresztą...
W każdym bądź razie gdyby nie świeRZość, nie odezwałabym się pewnie
wcale w tym wątku.

Ty zaś jak rozumiem skupiłeś się na tej rugoli i moim rzekomym ataku na
nią, bo świeRZości najwyraźniej żadną potocznością wytłumaczyć się nie da.
Moje "zniesłam" w tym tekście wzięło się od pewnego znanego powiedzonka.
Bardziej chyba znanego tu (w tym kraju) niż słowo z potocznej
angielszczyzny.

> No i na koniec czemu prywatnie nie zwracasz uwagi za pisownie
> tylko zaśmiecasz takimi małostkami grupę dyskusyjną?

Bo piszesz na grupę dyskusyjną a nie prywatnie do mnie, gdybyś pisał
prywatnie zwróciłabym Ci uwagę prywatnie.

> No nie ma z czego się śmiać... takie zwracanie uwagi jest małostkowe.
O.K jestem więc małostkową osobą zwracającą publicznie uwagę dorosłym
(?) ludziom robiącym (również publicznie) błędy ortograficzne. Przeżyję...

Kim jest dorosła (?) osoba, która w czasach kiedy każde lub prawie każde
medium, za pomocą którego można się porozumiewać posiada opcję "sprawdź
pisownię", wysyła post na publiczną grupę dyskusyjną post bez jego
uprzedniego sprawdzenia?
Leniwym "dysortografem"?

--
Pozdrówki
Anai

35. Data: 2015-03-25 08:32:45

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Mar 2015 14:37:20 +0000 (UTC), Pszemol napisał(a):

> A parmigiano już nie wzbudza u Ciebie podobnych żali co arugula? Dlaczego
> nie?
>
> Wolałabyś pewnie angielską wersję, parmesan? :-)

> Nie badz małostkowa.

Powiedział niemałostkowy... Anai byłaby małostkowa, gdyby czepiała się
literówek. Ale od czepiania się literówek są tu wszak inni...

M.

36. Data: 2015-03-25 14:20:11

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-03-25 08:32, obywatel Fragi uprzejmie donosi:

> Powiedział niemałostkowy... Anai byłaby małostkowa, gdyby czepiała się
> literówek. Ale od czepiania się literówek są tu wszak inni...

Ale tylko absty nęci.

Piszę na newsach od lat, mając na względzie poziom interlokutorów.
Używam prostych zdań z jednym podmiotem i jednym orzeczeniem.

37. Data: 2015-03-25 15:07:08

Od: iwanos <i...@6...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy możliwe jest że Twoja oliwa była zjełczała?
> Bo moje ciasto wyszło wyśmienicie i pachniało bardzo ładnie.

niestety nie wiem, ale nie sądzę ... na kilka osób jakie jadły pizze z
tą oliwą tylko ja i siostra zwróciliśmy na to uwagę ...

38. Data: 2015-03-25 15:57:04

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

iwanos pisze:

> niestety nie wiem, ale nie sądzę ... na kilka osób jakie jadły
> pizze z tą oliwą tylko ja i siostra zwróciliśmy na to uwagę ...

To by może nawet sugerowało genetyczne podłoże różnej percepcji oliwy.
Są nauce znane przypadki braku wrażliwości smakowej na pewne związki
chemiczne, co przeważnie dziedziczone jest w genach recesywnych. Ale
oczywiście rodzinno-kulturowe wytłumaczenie też jest wciąż możliwe.

--
Jarek

39. Data: 2015-03-25 16:43:47

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Anai <a...@a...pl> wrote:

> [...]
> tym wiedziała a ja nie. Nie wiem, mniejsza o to zresztą...
> W każdym bądź razie gdyby nie świeRZość, nie odezwałabym się pewnie wcale w tym

Doceniam Twoją wyjątkową tolerancję i szczerze przepraszam za swój
karygodny błąd. Obiecuję że dołożę wszelkich starań aby Twoich wrażeń
estetycznych znowu nie urazić :-)

> Moje "zniesłam" w tym tekście wzięło się od pewnego znanego powiedzonka.
> Bardziej chyba znanego tu (w tym kraju) niż słowo z potocznej angielszczyzny.

Przytocz proszę to powiedzonko, chętnie nadrobię swoje braki ogłady :-)

> Bo piszesz na grupę dyskusyjną a nie prywatnie do mnie, gdybyś pisał
> prywatnie zwróciłabym Ci uwagę prywatnie.

Netykieta nakazuje aby takie uwagi zwracać za kulisami, na tzw "priva", aby
grupy nie zasmiecac takimi dygresjami odwracającymi uwagę od tematu oliwy w
cieście.

> O.K jestem więc małostkową osobą zwracającą publicznie uwagę dorosłym (?)
> ludziom robiącym (również publicznie) błędy ortograficzne. Przeżyję...

Błedy ortograficzne czy literówki robi się nieświadomie i nie kontroluje
się tego że czasem się coś takiego wymsknie.
Natomiast krytykę pisze się zupełnie dobrowolnie i świadomie.
Można dokonać świadomego wyboru: wysłać komuś dyskretną uwagę szeptem do
ucha lub skarcić go głośno na oczach tłumu...
Nawet jeśli błąd czy gafa jest na oczach wszystki to upomnienie nie musi
być.

> [...]
> pisownię", wysyła post na publiczną grupę dyskusyjną post bez jego uprzedniego

Nie... Po prostu człowiekiem: errare humanum est!

A swoją drogą, nie mam polskiej kontroli pisowni ani na swoim czytniku
niusów w iPhone4 ani na komputerze z amerykańską wersją MS Windows 8.1
(jest tylko angielska, hiszpańska i francuska).

40. Data: 2015-03-25 16:43:49

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kojarzyło. Dla odmiany może im zupełnie nie przeszkadzać zapach smalcu
> w takich miejscach, gdzie ja bym w życiu nie wpadł na to, by dać tam

Podobno są ludzie ktorzy nie wyczuwaja zapachu szparagów jak unosi się znad
moczu :-)) To genetyczne jest chyba :-)))

> Po prostu są różne gusta, różne przyzwyczajenia,
> różne kuchnie i różne kręgi kulturowe. Nic w tym złego nie ma.

Jesli oliwa niezjełczała to nic w tym zlego, ale starej, nieswiezej bym nie
uzywal.

Re: Tatuś szczęśliwy?
Jaja se robię (OT ale tylko trochę)
Re: Czosne co zrobić
Gdzie w Krakowie kuchnia południowo wietnamska?
Oby Wam smacznie zawsze było!