Oprawy do garazu - akryl, czy poliweglan ?

21. Data: 2015-03-21 16:54:20

Temat: Re: Oprawy do garazu - akryl, czy poliweglan ?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fragi pisze:

> Ale o co chodzi? Może jest deweloperem.

Deweloperzy, to bestie!

--
Jarek

22. Data: 2015-03-21 17:02:27

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 Mar 2015 16:54:20 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> Deweloperzy, to bestie!

Szatańskie wręcz :)

M.

23. Data: 2015-03-21 17:56:41

Od: JK <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-21 o 12:47, Fragi pisze:

> No mniej, ale z posstu 666 wynika, że ma to jednak znaczenie (jeśli chodzi
> o żółknięcie).

Z tego postu, nic takiego nie wynika.

JK

24. Data: 2015-03-21 18:21:13

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 21 Mar 2015 17:56:41 +0100, JK napisał(a):

> Z tego postu, nic takiego nie wynika.

Ale z kontekstu juz tak :)
"Czy szybciej żółknie (m.in. od UV) akryl, czy poliwęglan?" - z tego
pytania wynika, że wg. 666 UV ma wpływ na zółknięcie zarówno akrylu, jaki i
poliwęglanu. Pytanie zaś brzmi, który materiał żółknie szybciej (m.in. od
UV).
Jeśli się mylę, to 666 mnie sprostuje :) Chyba, że JK i 666 to jedna i ta
sama osoba :)

M.

25. Data: 2015-03-21 20:15:10

Od: " 666" <...@...6> szukaj wiadomości tego autora

Niestety coraz więcej tu starych kawalerów jak Pszemol, z którym w realu już nikt by
nie poromawiał może poza zaćpanym 70-letnim
emigrantem z Kuby, i pospolitych idiotów.

-----
> To jest grupa od prywatnej pomocy, prywatnej wymiany doświadczeń, toczenia
prywatnych talmudystycznych debat nad wyższością czegoś

26. Data: 2015-03-22 00:05:06

Od: JK <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-21 o 18:21, Fragi pisze:

> [...]
> UV).
> Jeśli się mylę, to 666 mnie sprostuje :) Chyba, że JK i 666 to jedna i ta

Owszem, z postu 666 wynika, że ma on(a) obawy, że promieniowanie UV
wydzielane przez świetlówki spowoduje zżółknięcie opraw.

Natomiast ty przyjąłeś za pewnik, że 666 ma rację, choć nie ma.
I tylko o to mi chodziło.

JK

27. Data: 2015-03-22 12:22:58

Od: Fragi <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 22 Mar 2015 00:05:06 +0100, JK napisał(a):

> Owszem, z postu 666 wynika, że ma on(a) obawy, że promieniowanie UV
> wydzielane przez świetlówki spowoduje zżółknięcie opraw.

Owszem, jednak pada również konkretne pytanie, z którego wynika to, o czym
wspomniałam powyżej.

> Natomiast ty przyjąłeś za pewnik, że 666 ma rację, choć nie ma.
> I tylko o to mi chodziło.

Absolutnie niczego tutaj nie przyjęłam za pewnik. Napisałam jedynie, co
moim zdaniem wynika ze słów 666, i co on(a) mógł/a mieć na myśli.

M.

28. Data: 2015-03-23 20:16:48

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 19.03.2015 um 11:21 schrieb 666:
> Jaka jest wydajność LED lm/W ?

Te, co mam to 80W/lm.

> Jaki jest kąt rozsyłu światła?
W zależności jakie. Od 3 do 140 stopni, a i 170 się znajdą.

> Ile % lamp LED psuje się po 6 miesiącach, po 12 miesiącach (ROHS?)?

Ja robię swoje lampy i LEDy się w nich nie psują. Te najstarsze są u
mnie w okapie od 3 lat. Okap ma 2000lm, chcę widzieć, co gotuję ;-)

W tej chwili robię lampę na zamówienie dla kolegi. Będzie miała ok.
3000lm. Kolega robi oprawy, a ja elektronikę do tego. Koszty elektroniki
to jakieś 20EUR, wraz ze sterowaniem jasnością przez WLAN ;-). Nie wiem
po co, ale tak chciał. Sądzę, że ta lampa wytrzyma 10x dłużej, od
świetlówek. Tam, gdzie ta lampa będzie umieszczona to jest to ważne, bo
sufit jest 10m od podłogi i trzeba pożyczać platformę na wymianę
świetlówek, na przyklad.

ROHS jest zagwarantowany, o ile nie użyję lutu ołowiowego. LEDy to takie
małe fląderki o wymiarach 40x45mm i mocy, w zależności od typu, od 10 do
100W. Osobiście używam tych 20W, w lampie obecnie projektowanej są
przewidziane 2 sztuki. Cena 5EUR z dostawą ;-).

To, co nawala w tanich lampach to zasilacz. To samo z żarówkami. Już
paręnaście z nich rozebrałem, też światła choinkowe naprawiałem.
Konstrukcja woła czasem o pomstę do wszystkich świętych. Jak jesteś
developerem i zamawiasz kilkaset sztuk, to się popytaj o gwarancję na
to. I to taką z wymianą na koszt firmy. Może być ciut drożej, ale
porządne firmy takowe gwarancje dają.

Waldek

29. Data: 2015-03-23 20:19:41

Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Am 19.03.2015 um 11:21 schrieb 666:

Jeszcze jedno: poliwęglan żółknie dużo wolniej, jeżeli wogóle. Używamy
poliwęglanu w robocie do klatek na myszy, są one myte w wysokiej
temperaturze dość agresywnymi środkami chemicznymi, a siuśki mysz i
szczurów też do mało akresywnych nie należą. Niektóre klatki mają już
parę lat.

Waldek

30. Data: 2015-03-24 07:13:45

Od: " 666" <...@...6> szukaj wiadomości tego autora

Dla porównania: świetlówki potrafią dawać 100 lm/W - ale w praktyce używane są
świetlówki o wydajności świetlnej ok. 80 lm/w, czyli
w tym punkcie nie ma przewagi led-ów.
Natomiast istotną sprawą jest, jak lampy wyposażone w led-y reagują na częste
włączanie, powiedzmy 150 razy na dobę na okres
półtorej minuty.
Do świetlówek teoretycznie są startery i oprawy zapewniające "ciepły start" i 'gorący
start" (wstępne 2-4 sekundowe podgrzewanie
elektrod, zapobiegające awaryjności świetlówek), tyle że nie jesteś w stanie dopytać
się u sprzedawcy, w jaki układ elektroniczny
wyposażona jest ta czy inna oprawa.

-----
> Te, co mam to 80W/lm.

Pokój przedszkolaków - potrzebne inspiracje
Jak poprawić akustykę?
Czosne co zrobić
Pompa głębinowa
sok zasładzany czy nie?