Ostrzenie noża

11. Data: 2022-05-28 13:59:15

Temat: Re: Ostrzenie noża
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

sobota, 28 maja 2022 o 11:23:25 UTC+2 trybun napisał(a):
> [...]
skórzanym pasie. Żeby nóż był ostry jak brzytwa też powinien mieć polerowane ostrze.
Z eksperymentów z nożami jakiś czas temu kupiłem tasak. Od tamtego czasu używam
jeszcze jednego noża oprócz tasaka. Tasakiem marnie się chleb masłem smaruje.
> No fakt.. Muszę kupić skórzany pas i spróbować. Pamiętam jeszcze że
> brzytwę szło podostrzyć na tzw marmurku. Tylko czy coś takiego jeszcze
> jest dostępne, no i gdzie tego szukać? U mnie zasadniczo reszta noży to
> zwykle barachło, ale nad TYM z wiadomości warto by popracować.
Skórzany pas jest tylko do polerowania. Osełki widziałem do gradacji 5000. W nożu kat
musi być w miarę precyzyjnie zrobiony. Czy jakaś trudność umysłową sprawia ci
wpisanie w google przyrząd do ostrzenia noży? Albo colkolwiek związane z ostrzeniem
noży i wybranie z grafiki czy filmów cos dla siebie pasującego? Ewentualnie po
wybraniu dać tutaj linka i spytać czy ktoś używa itp.

12. Data: 2022-05-29 03:04:23

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2022-05-28, trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
> jest dostępne, no i gdzie tego szukać? U mnie zasadniczo reszta noży to
> zwykle barachło, ale nad TYM z wiadomości warto by popracować.

No to może spróbuj papier ścierny odpowiedniej granulacji? Papier ścierny to
nie tylko granulacja typu piasek, a też bardzo subtelna, dająca prawie
lustrzane wykończenie. Coś P800 i powyżej mogłoby się pewnie nadać.

Przekierowuję na pl.sci.inzynieria, tam Ci powinni konkretniej doradzić,
może też w kwestii skóry i marmurku.

--
Marcin

13. Data: 2022-05-29 08:00:25

Od: Stefan <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jeszcze jednego noża oprócz tasaka. Tasakiem marnie się chleb masłem smaruje.
przypomniało mi się . Ten zabieg to wecowanie
https://www.golarze.pl/index.php?topic=183.0
pozdr
Stefan

Avast.

14. Data: 2022-05-30 09:30:32

Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 27 May 2022 17:53:49 +0200, trybun wrote:

> A dobry szlifierz potrzebuje dobrego sprzętu.. Te elektryczne ostrzałki
> czasem oferowane w Lidlu nadadzą się do czegoś?

Takie malutkie silvercrest?

Prawie do niczego.

J.

15. Data: 2022-05-30 12:01:00

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
noży i wybranie z grafiki czy filmów cos dla siebie pasującego? Ewentualnie po
wybraniu dać tutaj linka i spytać czy ktoś używa itp.

I dostaję całą masę informacji blogerskoreklamowych że ten czy tamten
się nadaje a ten drugi znowu najlepszy. Na pewno nie tedy droga gdy
chcesz kupić coś naprawdę użytecznego.

Nie znam się za bardzo na gradacjach, wiem tylko że jakakolwiek
ostrzałka zostawiające widoczne rysy nie naostrzy tego noża.

16. Data: 2022-05-30 12:01:34

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 30.05.2022 o 09:30, J.F pisze:

> Takie malutkie silvercrest?
>
> Prawie do niczego.
>
> J.

Nie było to aż tak malutkie, ale chodzi o wyrób tej właśnie firmy.

17. Data: 2022-05-30 12:05:20

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lustrzane wykończenie. Coś P800 i powyżej mogłoby się pewnie nadać.
>
> Przekierowuję na pl.sci.inzynieria, tam Ci powinni konkretniej doradzić,

Super, o coś takiego właśnie mi chodzi.  Papier P800?

Niestety, używany serwer newsów chyba nie obsługuje tej grupy bo nie
widzę jej na liście dodania do czytnika.

18. Data: 2022-05-30 14:12:13

Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

On 2022-05-30, trybun <M...@j...cb> wrote:

> [...]
>
> Niestety, używany serwer newsów chyba nie obsługuje tej grupy bo nie
> widzę jej na liście dodania do czytnika.

Musisz mieć obsługę, bo widzę Twój post na pl.sci.inzynieria.

P800 to jest taki wciąż dość szorstki papier, będziesz raczej widział rysy.

Zerknij np. tutaj:
https://allegro.pl/oferta/papier-scierny-wodny-wodoo
dporny-p800-klingspor-9069655541?fromVariant=9069644
207

Kup np. P800, P1200, P2500, P5000 i P7000. Majatku nie kosztują. Sam
uzywam takiego typowego do noży, co wygląda jak pilnik i jest de facto
pilnikiem. Mnie zadowala, ale ja chyba nie jestem tu jakoś wybredny.

--
Marcin

19. Data: 2022-05-31 06:45:11

Od: Wiesiaczek <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5/27/22 5:54 PM, trybun wrote:

> Tarcza polerska? Mógłbyś rozwinąć?

Nie zaglądałem tu z powodu zmiany systemu, ale już odpowiadam: Tarcza
polerska to tarcza zszyta z wielu warstw materiału (bawełna?) o średnicy
20-50 cm zakłądana na wał szlifierki lub innego sporego silnika.
Przed polerowaniem naciera się ją właśnie pastą polerską (na obrotach) i
dalej już prosto. Używa się jak zwykłej ostrzałki tarczowej. Dla noża
proponuję podłożyć płasko kawałek metalowej płytki wystającej poza
krawędź ostrza po to, zeby nie zaokrąglić samej krawędzi ostrza.

Trochę to enigmatycznie brzmi, ale w rzeczywistości jest proste:)

Sądzę, że takie ostzenie nie ma sobie równych.

Uwaga, zielona (chromowa) pasta polerska pomimo, że nie zostawia rys,
całkiem sprawnie zbiera materiał i trzeba uważać, żeby nie przedobrzyć :)

--
Wiesiaczek (dziś z DC)
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

20. Data: 2022-05-31 18:28:28

Od: trybun <M...@j...cb> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uzywam takiego typowego do noży, co wygląda jak pilnik i jest de facto
> pilnikiem. Mnie zadowala, ale ja chyba nie jestem tu jakoś wybredny.

Ale jest to wiadomość wysłana pośrednio z p.r kuchnia. Ale poszukam
jeszcze raz tej grupy.

Spróbuję, dzięki. Po wypróbowaniu dam znać na grupę.

Czym wyczyścić plastik z kamienia?
nowa kuchnia
indukcji vs elektryka
Kuchnia indukcyjna