Osy na dzialce

31. Data: 2003-07-10 18:01:55

Temat: Re: Osy na dzialce
Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> > Paweł Woynowski
> > http://www.mikrojezioro.met.pl
>
>            Fajną masz stronkę.
>
>           Pozdrawia boletus

Dzięki Boletus, lecz jeszcze trochę nowych drzew urośnie jak ją skończę, albo
będzie cały czas w budowie, bo mam jeszcze kilka pomysłów.
A tak przy okazji jak mam rozumieć tę Twoją wypowiedz:
> Dlatego w tym roku już nie jeżdżę do szkółek,
> tylko od czasu do czasu wyskakuję w teren
> po drzewka z krwi i kości.
jeśli można wiedzieć, co rozumiesz pod pojeciem teren ?
Paweł W.

32. Data: 2003-07-10 18:18:17

Od: p...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> "boletus" <b...@o...pl> wrote in message

> Boletus, a mozesz sie pochwalic co na tej swojej dzialce/ogrodzie hodujesz ?
>
> :-)

Boletus nie choduje on jeździ w TEREN cytuję z wcześniejszeych wątków:

> Dlatego w tym roku już nie jeżdżę do szkółek,
> tylko od czasu do czasu wyskakuję w teren
> po drzewka z krwi i kości.

I drugi cytat jest wyżej w tym wątku.
Nie wiem co On rozumie pod pojęciem "teren" , podejrzewam że wykopuje rosliny
dziko rosnące i przesadza je do "swego ogrodu", bo mu w ogrodzie "usycha
marznie i choruje" to co kupuje w szkółkach.
I w ten sposób mamy PIERWSZEGO OBROŃCĘ POLSKIEJ PRZRODY w III R.P.
Pozdrawiam
Paweł Woynowski

33. Data: 2003-07-10 18:24:11

Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> "Piotr Siciarski" <p...@r...pl> wrote in message

> Co to takiego - możesz jakoś przystępnie? Chcę wiedzieć, na co wydaję
> pieniądze!

E tam wystarczy poszczuc goglami :-)

http://www.google.pl/search?q=somatyczna+embriogenez
a&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=p
l&lr=

Jacek Duma

34. Data: 2003-07-10 18:27:06

Od: "Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> marznie i choruje" to co kupuje w szkółkach.
> I w ten sposób mamy PIERWSZEGO OBROŃCĘ POLSKIEJ PRZRODY w III R.P.

Spoko !. I ja go po czesci rozumiem, sam zmierzam do zautomatyzowania
dzialki :-) Jednak ostatnio zalozylem oczko i bardzo mi ono w tym
przeszkadza. Zzrea mi caly czas ... Nie wiele pozostaje na pielenie i
sadzenie ...
Pracuje bardzo nad ograniczaniem populacji larw komarow plywajacych z bardzo
kiepskim skutkiem ...

Jacek D.

35. Data: 2003-07-10 18:47:48

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"JanuszB" <j...@a...com> wrote in message

> To tak samo jak wspinanie sie po gorach ;-))) Jaki jest sens wlazenia
> na Everest skoro widok z samolotu jest podobny ?

Zapewne widok z samolotu jest znacznie ciekawszy. Ale sama
wspinaczka dostarcza niezapomnianych i wspanialych (choc nieraz
bolesnych) przezyc. Czy hodowla nieprzystosowanych do warunkow
roslin dostarcza podobnych przezyc? Nie wiem, moze pewnym
ludziom tak. Mnie nie. Ja tylko wyrazalem swoja opinie - mnie to nie bawi.
Tak samo, jak sa ludzie, ktorych nie bawi chodzenie po gorach.

Ale coz, jak mawiaja Rosjanie, "Alpinizm eto kak tigra jebat' - i smieszno,
i straszno, i pol'zy nikakoj" (dla nie znajacych tego jezyka: tigr=tygrys,
pol'za=pozytek). Ja bede chodzil po gorach (nizszych niz Ewerest),
a inni niech hoduja chuchra.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

36. Data: 2003-07-10 18:49:32

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Spodobała mi się wczoraj zasłyszana nazwa "rośliny bezobsługowe". Sadzisz i
> samo rośnie. I naprawdę sporo jest takich.

Bezobslugowosc to tutaj oznacza nie wiecej niz godzina-dwie dziennie.
No, moze 3. :-)

Pozdrowienia,
Michal

37. Data: 2003-07-10 19:27:41

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I wlasnie o to chodzi. Dlatego nie rozumiem sakrastycznego tonu boletusa
> zwyzywajacego wszystkich i wszystko ...
>
> JD

E tam,dlaczego sarkastycznego tonu?:)
Każdy robi we własnym ogródku to na co ma ochotę.
Jedni lubią żyjątka inni tylko roślinki:))

Pozdrawia boletus

38. Data: 2003-07-10 19:34:29

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Każdy by podziękował :-)
> --
> Pozdrawiam, Kaśka

Stanowczo protestuję! Nikogo nie zwyzywałem przecie.
Broniłem delikatnie pożytecznych os,ot tyle.

Pozdrawia pokojowo boletus

39. Data: 2003-07-10 20:04:48

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek Duma" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> "Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in message

> E tam wystarczy poszczuc goglami :-)

Owszem, zajrzałam:
zmienność generowana przez kultury in vitro (somatyczna embriogeneza).
Dalej chcę wiedzieć, co to właściwie znaczy w odniesieniu do nasion. I
bardzo proszę łopatologicznie i bez tych długich słów!

Pozdrawiam, Basia.

40. Data: 2003-07-10 20:23:27

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Boletus, a mozesz sie pochwalic co na tej swojej dzialce/ogrodzie hodujesz
?

> :-)
>
> JD

Zacznę od tego,że zupełnie nie znam się na ogrodnictwie.
Słowem, jestem ciemny jak tabaka w rogu.Zresztą sami
widzicie,nigdy nie piszę o roślinach,ich uprawie,ochronie,
plonach itd.Ogródek mam dopiero drugi sezon.Roślinki
są więc małe i zmuszone radzić sobie samodzielnie.
W zeszłym roku wybudowałem maleńką szklarenkę 2x3m
drewnianej konstrukcji,w której na trzech stołach uprawiam
poziomki,bazylię,melony,szczypiorek i rozmnażam z nasion
parę gatunków kwiatków.
Na razie w ogrodzie rosną jedynie drzewa i krzewy.Bylin
rabatowych jeszcze nie ma.
Drzewa: stara grusza i jabłoń wiekowa,orzech włoski
(kupione wraz z działką).
Posadzone przeze mnie to:Robinia hispida 2 szt.,Caragana,złotokap,
tulipanowiec,dwie śliwy,dwie jabłonki,morela,brzoskwinia,
trzy grusze,kilkanaście kasztanowców,kilka klonów polnych,
klon purpurowy,dwa jesiony,lipa,jarzębina,kilka dębów,
buk (szczepiony),miłorząb,czereśnia,wiąz (forma parasolowata),
buk purpurowy,cztery magnolie.
Krzewy: berberys purpurowy(kilkanaście sztuk),30 leszczyn
w czterech odmianach,dereń,3 cisy,3 jałowce kolumnowe,
róże dzikie-różne gatunki-kilkanaście,azalie 5 odmian,kilka
irg,pięciorniki dwa,kilka róż szlachetnych i trzy pienne,
głóg.
Pieris 4szt.,Kalmia 2szt.,może coś jeszcze,ale nie pamiętam.
Pnącza: kiwi,dzikie wino,bluszcz pospolity,winorośl 2 odmiany
i tyleż samo sztuk,wysokie pnącze-nie znam nazwy-idzie
po tej starej jabłoni,wiciokrzew 2 odmiany,glicynia 3 odmiany,
cytryniec 2 szt.,wiciokrzew zimozielony,róże pnące,
sporo Clematis'ów,milin.Całe stado dyń,tykw,słoneczników,
a także po spotkaniu u Bogusława posadziłem
nie wiedzieć czemu kilkanaście pomidorów.
Być może nie wymieniłem wszystkich roślinek,ale pamięć
bywa zawodna.
Mam jeszcze trawniki,które koszę kosą ręczną lub kosiarką
spalinową.

Pozdrawia florystycznie boletus

co jest ładne i nie pachnie?
paprotka