Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.ipartners.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.g
azeta.pl!not-for-mail
From: "Aneta" <a...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: PILNE!!!
Date: Wed, 18 Feb 2004 11:08:52 +0000 (UTC)
Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
Lines: 38
Message-ID: <c0vh44$snj$1@inews.gazeta.pl>
References: <c0ukp1$8bn$1@inews.gazeta.pl> <7...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: nat.pwsz.kalisz.pl
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1077102532 29427 172.20.26.240 (18 Feb 2004 11:08:52 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Feb 2004 11:08:52 +0000 (UTC)
X-User: aneta10ta
X-Forwarded-For: 10.1.4.197
X-Remote-IP: nat.pwsz.kalisz.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:256810
Ukryj nagłówki
vonbRAUN <i...@s...pl> napisał(a):
> Wydaje mi się konieczne poinformowanie uczestników
> wątku, że odbyłem szczegółową rozmowę na GG dotyczącą
> stanu pacjenta.
>
> Potwierdziła ona wcześniejsze hipotezy
> że mamy tu do czynienia z zaburzeniami mowy
> po uszkodzeniu mózgu, na które nakładają się
> problemy z samokontrolą i krytycyzmem.
> pozdrawiam
> vonBraun
Czy wobec powyższego byłbyś skłonny zaakceptowań następujący plan działania.
Chodzi oczywiście o najogólniejsze zarysy.
- stopniowo rozszerzać motywację do nauki z ulubionego przedmiotu na inne;
- podstawową metodą pracy uczynić odwzorowywanie, nie zniechęcając do prób
podejmowania aktywności własnej;
- wspierać każde dążenie do tworzenia wielozdaniowych wypowiedzi o
charakterze zindywidualizowanym;
Zastanawia mnie problem braku samokrytycyzmu przy wyraźnej tendencji do
popadania w kompleksy w przypadku niepowodzeń. Obawiam się, że pochwały
mogłyby utrwalać nie tylko chęć podejmowania dalszych wysiłków, lecz także
skłonność do nieuzasadnionego samozadowolenia. Natomiast uwagi krytyczne mogą
popchnąć chłopca w kierunku całkowitego wycofania się z pola ćwiczeń i
pogłębienia wyraźnych kompleksów i związanej z nimi niepewności, jeśli chodzi
o jakość i sposób wykonania poleceń.
Jeszcze jedno pytanie: czy przestrzegać jakiegoś luźnego oczywiście rozkładu
zajęć czy też raczej pozwolić, aby odbywały się w wybranym przez chłopca
dowolnym rytmie. Istnieje możliwość zamiany godzin z innymi kolegami tak, aby
matematykę realizować np.przez miesiąc z pominięciem _polskiego_, a później
postąpić odwrotnie.
Pozdrawiam
Aneta
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
|