Data: 2004-02-18 11:08:52
Temat: Re: PILNE!!!
Od: "Aneta" <a...@g...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
vonbRAUN <i...@s...pl> napisał(a):
> Wydaje mi się konieczne poinformowanie uczestników
> wątku, że odbyłem szczegółową rozmowę na GG dotyczącą
> stanu pacjenta.
>
> Potwierdziła ona wcześniejsze hipotezy
> że mamy tu do czynienia z zaburzeniami mowy
> po uszkodzeniu mózgu, na które nakładają się
> problemy z samokontrolą i krytycyzmem.
> pozdrawiam
> vonBraun
Czy wobec powyższego byłbyś skłonny zaakceptowań następujący plan działania.
Chodzi oczywiście o najogólniejsze zarysy.
- stopniowo rozszerzać motywację do nauki z ulubionego przedmiotu na inne;
- podstawową metodą pracy uczynić odwzorowywanie, nie zniechęcając do prób
podejmowania aktywności własnej;
- wspierać każde dążenie do tworzenia wielozdaniowych wypowiedzi o
charakterze zindywidualizowanym;
Zastanawia mnie problem braku samokrytycyzmu przy wyraźnej tendencji do
popadania w kompleksy w przypadku niepowodzeń. Obawiam się, że pochwały
mogłyby utrwalać nie tylko chęć podejmowania dalszych wysiłków, lecz także
skłonność do nieuzasadnionego samozadowolenia. Natomiast uwagi krytyczne mogą
popchnąć chłopca w kierunku całkowitego wycofania się z pola ćwiczeń i
pogłębienia wyraźnych kompleksów i związanej z nimi niepewności, jeśli chodzi
o jakość i sposób wykonania poleceń.
Jeszcze jedno pytanie: czy przestrzegać jakiegoś luźnego oczywiście rozkładu
zajęć czy też raczej pozwolić, aby odbywały się w wybranym przez chłopca
dowolnym rytmie. Istnieje możliwość zamiany godzin z innymi kolegami tak, aby
matematykę realizować np.przez miesiąc z pominięciem _polskiego_, a później
postąpić odwrotnie.
Pozdrawiam
Aneta
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
|