Re: Panierka z KFC

From: af <f...@p...net>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Panierka z KFC
Date: Sun, 30 Jan 2000 19:51:34 -0800

Carlos wrote:

> Czesc!!!
> Jestem uzalezniony od jedzenia z KFC.Powoli bankrutuje, popadam w dlugi.
> jak ktos mi nie pomoze to skoncze na ulicy. PODAJCIE MI PRZEPIS.
>
> Pozdrowienia
> Carlos

Panierka KFC to tajemnica handlowa, mieszanina zdaje sie 11 roznych ziol i
przypraw... Domowym sposobem nie zrobisz tego , bo oprocz panierki dochodzi
jeszcze proces przyrzadzania. Smaza kurczaki w specjalnych garnkach w
goracej oliwie pod cisnieniem. Od biedy mozna cos podobnego zrobic samemu,
oto przepis: ( wg. amerykanskiej ksiazki kucharskiej )

Kentucky Fried Chicken

1 kurczak
1 1/2 szklanki maki
1/2 lyzeczki soli
szczypta pieprzu
1 1/2 lyzki proszku do pieczenia
1 jajko
1/2 szklanki mleka
pociac kurczaka na porcje gotowac na parze prawie do miekkosci. Wysuszyc i
ostudzic. Mozna, jesli sie robi wiecej porcji zrobic to dzien przed
smazeniem. Posolic kurczaki i popieprzyc.Przed samym smazeniem zmieszac
make, sol, pieprz i proszek do pieczenia. Dodac rozbite jajko i mleko.
Zanurzac kazdy kawalek kurczaka w ciescie i smazyc na rozgrzanym do 380 F. (
ok 175 C) tluszczu. Tluszczu musi byc duzo. Podawac kiedy beda mialy brazowy
kolor.

French Fried Chicken
zamias w ciescie maczac kawalki kurczaka w tartej bulce, potem w jajku
rozmaconym z 2 lyzkami mleka a potem znowu w tartej bulce.

Fried Chicken Maryland

2 kurczaki
3/4 szklanki maki
1 lyzeczka soli
1/4 lyzeczi pieprzu
tluszcz do smazenia
1 szklanka wody
umyc kurczaka i wysuszyc.Pokroic na kawalki. W plastikowej torbie pomieszac
make z sola i pieprzem. Klasc kawalki kurczaka do torby i potrzachnac az sie
pokryja panierka . Zarumienic na goracym tluszczu. Zmniejszyc ogien, dodac
wode i p[rzykryc pokrywka. Po 30 minutach odkryc i smazyc do miekkosci.

Tyle ksiazka...Ja sam robie takie kurczaki ( od czasu do czasu bo nie jestem
zwolennikiem smazenia miesa w panierce, to dodatkowe kalorie ) w nastepujacy
sposob. Z platkow kukurydzy ( takich na sniadanie ) robie w malakserze gruby
proszek. Mieszam to z sola czosnkowa, papryka, sola przyprawowa, tymiankiem
itp... Kawalki kurczaka maczam w mleku, a potem w plastikowej torbie
obtaczam je dokladnie w panierce.
Ukladam je w natluszczonej blaszce i na kazdy kawalek ptaka klade kawalek
masla. Pieke to w goracym piekarniku ok godziny.
Smacznego
F.