Parowar - refleksje.

21. Data: 2012-03-09 21:57:15

Temat: Re: Parowar - refleksje.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 Mar 2012 22:26:13 +0100, Paulinka napisał(a):

> Ja gotuję w zwykłym garnku z nakładką i są idealnie ugotowane. Może za
> krótko siedziały w tym parowniku?

E tam, dwukrotnie włączałam od początku, czyli dwa razy po 15 minut. Były w
cząstkach, takich ćwiartkoósemkach - no i z zewnątrz rozmoknięte, w srodku
szkliste i twardawe. Ble.

> Przecież potwierdziła, ze masz rację. Ba! nawet wzmocniła Twoja opinię.

No nie wiem, szyk jest taki, jakby mnie chciała przekonać, a nie poprzeć.
Nieważne zresztą.

--

XL

22. Data: 2012-03-09 22:00:20

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Mar 2012 22:40:54 +0100, Szpilka napisał(a):

> U mnie nie mają konsystencji klucha.
> Może to zależy od rodzaju ziemniaka, a może od wielkości pokrojenia?

Hmmm, raczej nie - były w cząstkach, ale niektóe cząstki cienkie, więc
jakby plastry - i też mokre i szkliste, twardawe wewnątrz. A gotowane na
wzmożonej parze i nie pomogło.

> Rybę akurat to robiłam sote. W ziołach muszę spróbować.
>
> Ale zawsze do obiadu z parowara robię sos jogurtowy, w różnych smakach

Serowy z czosnkiem byłby też dobry.

--

XL

23. Data: 2012-03-09 22:01:29

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> E tam, dwukrotnie włączałam od początku, czyli dwa razy po 15 minut. Były w
> cząstkach, takich ćwiartkoósemkach - no i z zewnątrz rozmoknięte, w srodku
> szkliste i twardawe. Ble.

Niedogotowane ziemniaki są faktycznie blee. Nie znam możliwości
parowaru, niestety nie pomogę. Wiem natomiast, ze dużo zalezy od gatunku
ziemniaka. Nam się aktualnie skończyły nasze własne i kupiliśmy sporą
ilość od gościa, który dzierżawi od taty pole i sadzi ziemniaki na
czipsy. Te ziemniaki w ogóle nie są obiadowe. Nadają się li tylko do klusek.

--

Paulinka

24. Data: 2012-03-09 22:02:37

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-09 22:42, Szpilka pisze:

> Widocznie za duże kawałki.
> Ja kroję w kostkę, ni małą nidużą, taką jak do zupy.
> Wychodzą idealnie.
> Czas na wszystko ustawiam 20 min.
>

> Polecają kroić je w plastry, ale
>
> Spróbuj drobniej pokroić.

Ja nawet jak w połówki pokroję ziemniaki, to wychodzą dobre. Paruję
przez 30 minut.
Może być inna kwestia - za dużo ziemniaków naraz. Kiedyś zrobiłam
większą ilość, bo akurat miałam gości, i się faktycznie nie dogotowały.

Ewa

25. Data: 2012-03-09 22:02:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Mar 2012 22:42:47 +0100, Szpilka napisał(a):

> Widocznie za duże kawałki.
> Ja kroję w kostkę, ni małą nidużą, taką jak do zupy.
> [...]

No właśnie to nie to, na co liczyłam - chcialam MŚK całe ziemniaki parowane
w mundurkach zrobić, bo do dziś wspomina z czasów praktyki w PGR. A tu
cząstki nawet nieugotowane, więc te całe to już zupełnie niemożliwe.
Poniewaz jestem uparta, to jednak spróbuję - wsadzę jutro te całe na
godzinę :-)

--

XL a poza tym mam nadzieję na parowane warzywka do sałatki jarzynowej
tradycyjnej...

26. Data: 2012-03-09 22:03:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Mar 2012 22:44:03 +0100, Szpilka napisał(a):

> Na wiosnę gdy sa młode ziemniaki to można poroić je w łupinkach. Bardzo
> dobre.

Na pewno. Tyle ze jak nie jadłaś takich z parnika, całych, to nie wiesz, o
jaki efekt chodzi...

--

XL

27. Data: 2012-03-09 22:05:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Mar 2012 22:46:19 +0100, Szpilka napisał(a):

> A jeszcze przy gotowaniu w wodzie to zawsze zalewam ziemniaki wrzątkiem.
> Podobno dużo dobrego w nich zostaje dzięki temu :-)

Tylko tak robię.
--

XL

28. Data: 2012-03-09 22:07:06

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-03-09 22:39, Ikselka pisze:
> Tak, mam, ale ryżu jeszcze nie gotowałam. Czasem ugotuję do zupy, jak
> czasu nie będzie. Planuję jutro kaszę gryczaną uparować.

Gryczaną też paruję. I w ogóle wszystkie kasze. Tylko koniecznie trzeba
dodać wody bezpośrednio do kaszy.

> Bo ryż do mojej "chińszczyzny" to ja muszę w piekarniku, nie ma przeproś.

Jak chcesz. Mnie nigdy nie wyszedł taki fajny ryż na sypko, jak w
parowniku. Potem go wrzucam do warzyw i mięsa na patelnię, i mam gotowy
obiad. Zresztą ulubiony mojej córki.

Ewa

29. Data: 2012-03-09 22:09:52

Od: Anai <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 09.03.2012 23:07, medea pisze:

> Jak chcesz. Mnie nigdy nie wyszedł taki fajny ryż na sypko, jak w
> parowniku. Potem go wrzucam do warzyw i mięsa na patelnię, i mam gotowy
> obiad. Zresztą ulubiony mojej córki.

Na parownikach się nie znam, ale ryż do chińszczyzny nie powinien być sypki.

Anai

*****e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ******gg:1737648******
***** http://photo-of-anai.gu.ma/ *****
"Tylko pokłady bezinteresownego skurwysyństwa mają nieograniczone
możliwości regeneracyjne."

30. Data: 2012-03-09 22:12:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 09 Mar 2012 23:01:29 +0100, Paulinka napisał(a):

> [...]
> ilość od gościa, który dzierżawi od taty pole i sadzi ziemniaki na
> czipsy. Te ziemniaki w ogóle nie są obiadowe. Nadają się li tylko do klusek.

A wiesz, kupoie inną odmianę. Może.
--

XL

Tematu obieraczek finalizacja.
Dla Pan na tej grupie i osobiscie dla XL-elki
Trująca sol !
Garnki Thomas Cook and Pour by Rosenthal Group
Nóż