Patelnie tytanowe

11. Data: 2007-06-02 17:24:35

Temat: Re: Patelnie tytanowe
Od: "M.Z." <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Komorowski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
news:1180783519.450613.249680@o5g2000hsb.googlegroup
s.com...
> [...]
> tez cos zareklamuje :) Mianowicie zaczalem niedawno
> uzywac patelni tytanowych i stwierdzam jedno:
> RE-WE-LAC-JA! Dlugo sie nagrzewaja i sa okrutnie ciezkie,
> ale to jest po prostu inny wymiar smazenia. Temperatura
> nagrzanej powierzchni jest znacznie wyzsza, co daje lepsze
> efekty od zwyklej patelni. Najlepiej wychodza na nich placki,
> nalesniki, itp. - z grubsza efekt jest taki jak po wlaczeniu
> termoobiegu w piekarniku, tj. wewnatrz placka konsystencja
> pozostaje ta sama, natomiast z zewnatrz robia sie bosko
> chrupiace. Steki z takiej patelni to tez klasa sama dla siebie.

Mam taką patelnie od listopada ubiegłego roku. Jest super.
Zapłaciłam za nia ponad 400 PLN, ale nie żałuję. Uważam, że nie ma lepszych.
Jedyna wada to ciężar.
Pozdrawiam
M.

12. Data: 2007-06-02 17:56:56

Od: "Wlodzimierz Macewicz" <w...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tytan jest bardzo lekkim metalem, lekko korodującym (korozja wodorowa, nie
> oksydacja). Patelnia tytanowa byłaby bardzo lekka. Stawiam na to, że jest
> to stal tytanowa, rodzaj stali nierdzewnej.

Jesli chodz o patelnie spotykane w polskim handlu tzw. ,,tytanowe''
jest to czyste zywe aluminium, kilkuwarstwowe i grube wiec w sumie dosyc
ciezkie
pokryte jest to jakimis spiekami tlenkow tytanu u bodajze krzemu. Wbrew
powszechnej opinii
nie jest odporne na zarysowanie. Jak wszedzie sa lepsze i gorsze. Ja jeden
komplet zajezdzilem
(byly kupione gdzies pod hala mirowska) czyszczac je CIF-em, byly chropowate
i to co bylo
gorka sie starlo, w rezultacie zaczelo do nich przylegac .
Natomiast mala patelnia kupiona w dobrym sklepie tez z czasem stala sie
kiepska, byla gladka, natomiast
zaczela z niej sie luszczyc miejscami warstwa tego czegos.

Kupilismy ostatnio komplet firmy AMF (albo AFM -- nie chce mi sie isc do
kuchni)
i sa OK

do kuchni indukcyjnych jest wersja z wkladka ferromagnetyczna (niestety
jeszcze drozsza)

13. Data: 2007-06-02 17:59:22

Od: Jacek Ostaszewski <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

eM eL napisał(a):
> "Jacek Ostaszewski" <p...@o...pl> wrote in message

> Bez przesady...
> Dobra rama rowerowa z tytanu to ~1500 euro. Troche bardziej skomplikowane
> niz 15 niezbednikow...
> A 2 litrowy garnek z blachy tytanowej (z niezbednikiem...) to 90 dolarow...
> http://www.backcountrygear.com/catalog/accessdetail.
cfm/MSR164

To nie ten niezbędnik, mam na myśli łyżkę-widelec-nóż turystyczne. Ale
nie to jest ważne. Ten garczek wygląda jak aluminiowy, nie wiem, czy bym
chciał to cuź do kuchni, ale nie jestem zawodowcem, może się nie znam. A
rama... Cóż, nie wiem, czy to czysty tytan, czy stop, stal tytanowa...
No, nieważne. Patelnia z czystego tytanu nie kosztowałaby 100 zł.
Inna jeszcez sprawa, czy taka czysto tytanowa?.. Do czego? Poza tym, że
niezniszczalna?..
--

JO

14. Data: 2007-06-02 18:05:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> No, nieważne. Patelnia z czystego tytanu nie kosztowałaby 100 zł.
> Inna jeszcez sprawa, czy taka czysto tytanowa?.. Do czego? Poza tym, że

Nie jest z tytanu - z tytanu jest nanoszona powłoka antyadhezyjna - tak samo
jak teflonowa. Mi wystarcza patelnia żeliwna nie pokryta niczym, po za
konserwacją olejem - czernienie, może też być emaliowana. Dobra patelnia
jest ciężka - podobnie jak garnki i nadaje się na wszystkie rodzaje
kuchenek.

Jak sprawic winniczki?
Co jeszcze z Czech??
Ingenio