Patriotyzm narodowy a kuchnia polska

351. Data: 2015-03-06 17:49:33

Temat: Re: Patriotyzm narodowy a kuchnia polska
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Jedyne wytłumaczenie tamtej historyjki jest takie, że koleś miał w
> domu jakąś resortową linię, za która płaciło MSW lub inni tacy.

Przecież to chyba oczywiste, dlaczego z takim rozrzewnieniem wspomina PRL.

Ewa

352. Data: 2015-03-06 17:58:35

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Ale tak całkiem ignorować i patrzeć jak narodowcy dają sobie dzióbka z
> komunistami, to też nie jest metoda. Narodowosocjalisci też zaczymali
> tak niewinnie.

Ja się jednak łudzę, że tu zbiera się towarzystwo nietypowe i stanowi
zaledwie jakiś promil ogółu społeczeństwa. Naprawdę dopiero
"przebywając" w internecie zetknęłam się z tak skrajnymi poglądami
narodowymi, jak i antysemityzmem, prezentowanymi na co dzień.
W realu się z tym nie spotykam, a już na pewno nie w takiej skrajnej
odmianie. Nie wiem, może w realu ludzie po prostu się z tym nie
zdradzają. Mam jednak cichą nadzieję, że to nie tak.
A jeśli chodzi o tęsknotę za komuną, to myślałam, że jest ona domeną
ludzi w mocno już podeszłym wieku, więc przyjmuję to z niejakim
zrozumieniem.

Ewa

353. Data: 2015-03-06 18:01:37

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-06 o 17:33, Trefniś pisze:

> Na sukienkowych płaci "państwo" (a nie Ty osobiście podatkiem ze
> wskazaniem).
> Poza tym to jest dla państwa "obowiązek" większy, niż np. służba zdrowia.

Nic dziwnego, wszak jest to najwyższa instancja dla przypadków
beznadziejnych. ;)

Ewa

354. Data: 2015-03-06 18:23:03

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przecież to chyba oczywiste, dlaczego z takim rozrzewnieniem wspomina PRL.

A ja jednak wierzę, że się po prostu Janosika naoglądał. I 4 Pancernych.

Kobieta została stworzona po to, by umilać życie mężczyźnie, a nie -
żeby cały dzień pracować, wieczorem zaś gotować mu mrożonki.

355. Data: 2015-03-06 18:26:06

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A jeśli chodzi o tęsknotę za komuną, to myślałam, że jest ona domeną
> ludzi w mocno już podeszłym wieku, więc przyjmuję to z niejakim

Przecież to najłatwiej jest poklepotać zza słupa. Ponarzekać. Się
po(d)pisać.

356. Data: 2015-03-06 18:38:43

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .03.2015 o 18:01 FEniks <x...@p...fm> pisze:

> Nic dziwnego, wszak jest to najwyższa instancja dla przypadków
> beznadziejnych. ;)

Czyli właśnie dla Polski "warunek absolutny".
:)

--
Trefniś

357. Data: 2015-03-06 18:40:23

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-06 o 13:58, masti pisze:

> niemożliwe. Socjalizmu nie ma i po prostu można zadzwonić normalnie

Czyli dureń ma powody do zadowolenia że płaci to samo co Holender, a
zarabia kilka razy mniej.

358. Data: 2015-03-06 18:40:33

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-06 o 17:04, Qrczak pisze:

> No tak, z Dzikiego Zachodu przyszła do nas moda na Panowanie Wójta i
> Plebana. Wczoraj zresztą.

Chodzi o tytułowe "ranczo".

359. Data: 2015-03-06 18:41:56

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-06 o 00:26, Pszemol pisze:
> [...]
> Potem przepisz tą listę ale pomieszaj linijki tak aby były w miarę
> w przypadkowej kolejności i daj różnym ludziom tą listę do
> poukładania w kolejności takiej jakie ONE uważają je za najlepsze,
> najwartościowsze i najfajniejsze.
> Myślę że jak zrobisz taki ekpseryment to przekonasz się jak bardzo
> różnią się gusta ludzi wokół Ciebie w odniesieniu choćby do TV
> i tego co lubią oglądać, a co dopiero w innych, ważniejszych kwestiach.
>
> To fascynujące jest, że stary chłop z Ciebie a nie dostrzegasz że nie
> wszyscy myślą tak jak Ty i nie wszyscy mają takie same gusta jak Ty.

To Ty jesteś najprawdopodobniej stary chłop a dajesz się swołoczy wodzić
za nos jak jako jakiś nieopierzony małolat. A może to jakaś forma
masochizmu, przecie zboczenia są różne.. I niestety, czym by to nie było
motywowane nie jest to dla mnie w niczym fascynujące.

> Bo pewne decyzje są na tyle ważne dla interesu państwa że plebiscyt
> niezorientowanych w światowej polityce półgłówków nie powinien
> o nich decydować. Ja na ten przykład nie chciałbym decydować o tym
> jak ma mi naprawić zęba dentysta bo się na tym nie znam - od tego
> ten dentysta jest. Dlaczego ja, mając swoją profesję niezwiązaną
> z militariami, polityką międzynarodową i mając brak danych co do
> tego które państwo robi co i kiedy miałbym poczuwać się w obowiązku
> do decydowania o tym gdzie kto jakie wojska będzie wysyłał czy gościł?
> Skupmy się na TV, bo o tym była tu mowa.

Jakie "pewne decyzje"? Pokaż w jakiej kwestii (poza referendum w
sprawie przyjęcia do Unii i Konstytucji), ta banda zdrajców
konsultowała się ze społeczeństwem. Zresztą te referenda też były mocno
naciągane, ordynarna promocja, bez prawa do wyrażania głosu dla
oponentów w przed referendalnym czasie w państwowych mediach. To że Ty
czujesz się być w czymś ograniczony, to nie znaczy że garstka gnoi może
pozbawiać resztę społeczeństwa wpływu na to ci się z ich krajem dzieje.

> Gryzie Cię żółć nienawiści...
> Czemu tak bardzo się tym przejmujesz skoro to od Ciebie nie zależy?

A Ciebie nie? Kim ty jesteś że robienie z twojej ojczyzny burdelu, a z
obywateli taniej siły roboczej przez garstkę sprzedawczyków cię nie rusza?

360. Data: 2015-03-06 18:42:24

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-03-05 o 13:53, Pszemol pisze:
> "Trybun" <i...@j...ru> wrote in message

> Korzystasz z państwowych przedszkoli? Państwowych muzeów?
> Rozmawialiśmy już o tym... zapętliłeś się.
>
> Czemu tak strasznie przeżywasz tą marginalnie małą opłatę
> roczną (w stosunku np. do kwoty podatków)?

Nie mam najmniejszego wpływu na co idą moje podatki, powtórzę jeszcze że
nie mam nic przeciw temu aby je płacić na szkoły, szpitale czy prawdziwą
kulturę.
Jeżeli nawet dzisiaj z tego nie korzystam to być może jutro będę
korzystał. Ale dlaczego ty nie widzisz nic złego w tym że nie zgadzam
się płacić na zgraję pasożytów, których obecnie jedynym celem jest
sianie propagandy i ogłupianie narodu?

Czym ostrzyć :-)
Bigos dla Iwanosa
Noże ceramiczne
Chleb pszenny z dodatkiem czarnych oliwek z puszki
Jaką patelnię lupić?