Re: Pigwa ...

Data: 2012-09-17 23:29:57
Temat: Re: Pigwa ...
Od: Ikselka <i...@g...pl>

Dnia Sat, 15 Sep 2012 01:13:48 -0700 (PDT), Stalker napisał(a):

> Nalewki nie polecę (nam nie wyszła, szwagierka robi, zapytam przy okazji), ale
"żelki" z pigwy owszem:

> 1 kg pigwy zasypać 1 kg cukru i odstawić na 2 dni. Po tym czasie sok zlać, a owoce
przetrzeć. Połączyć razem. Do pigwy dodać 1 szkl. zmielonych migdałów, 1 łyżkę
mielonego kardamonu. Zagrzać. Gęstą masę wyłożyć ( na 1 cm wysokości) na blaszkę
wyłożoną pergaminem. Piekarnik nagrzać do 50 stopni i ok. 8 godz. suszyć. Potem
ostudzić pokroić na kwadraty, prostokąty itp. i pałaszować.

Z suszonych fig toto zrobiłam. Na turecki wzór. Pychota. W kuchni polskiej
ten sposób przetwarzania owoców znany był niegdyś pod nazwą "serek
owocowy".
--
XL