Re: Pilne - "chore" dziecko.

Data: 2005-03-10 11:08:51
Temat: Re: Pilne - "chore" dziecko.
Od: Josef Morko <j...@g...net>

> dzisiaj robilismy USG brzucha, kore oczywiscie nic nie pokazalo, poza
> jakimis zakretami w przewodzie zolciwoym co moze w przyszlosci skutkowac
> tym, iz Michal moze "miec" kamienie :) badanie na HBS bedziemy robic we
> wtorek, ale wydaje mi sie to dziwne, poniewaz Michal byl szczepiony
> przeciwko zoltaczce... chyba ze ja czegos nie rozumiem??
>
> pozdrawiam
>
> radek

Czolem!

Jezeli byl szczepiony przeciwko zoltaczce zakaznej, to sprawdz jeszcze,
przeciko jakiemu typowi. Istnieja szczepionki przeciwko zapaleniu wytroby
typu A, B i mieszane (przeciwko obu w jednej strzykawce). Jezeli dziecko
pomimo to ma dolegliwosci watrobowe, to przychodzami jeszcze do glowy dwie
rzeczy:

- mozliwosc jakiegos zatrucia - zorientujcie sie, czy nie ma
zwyczaju jadania jakichs niejadalnych rzeczy, np. farby ze sciany, ktora
moze zawierac najrozniejsze skladniki z olowiem wlacznie.

- mozliwosc pasozytow drog zolciowych tzw. lamblii - sa to miktroskopijne
pierwotniaki zyjace w drogach zolciowych -trudne do wykrycia- czasami
mozna w kale wykryc cysty, ale najlepszym sposobem jest zrobienie sondy
dwunastniczej i szukanie w cieplej jeszcze zolsi - tylko ktore dziecko da
sobie to zrobic :-(

A w ogole uwazam, ze zbadanie kalu na jaja pasozytow przy niejasnych
objawach brzusznych nigdy nie zawadzi.

Pozdrowienia!

Waldek