Data: 2006-09-12 20:15:25
Temat: Re: Pisanie wypracowań (klasa II podstawówki)
Od: "miranka" <a...@m...pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
"Nixe" <n...@f...pl> wrote in message news:ee7079$1t64$1@news.mm.pl...
> I kolejne pytanko związane z odrabianiem lekcji i tymi nieszczęsnymi
> wypracowaniami ;-)
Wszystko robisz jak trzeba:) To tak na pocieszenie.
A w szczegółach - ja bym jej opowiedziała, gdzie ja bym pojechała, co bym
robiła, dużo szczegółów - żeby uruchomić wyobraźnię. Opowiadając (ale nie
dyktując nic) pokazujesz jej, jak takie wypracowanko może wyglądać. Może
dozna olśnienia.
Czasem pomaga podpowiedzenie pierwszego zdania.
A jak nie ma pomysłu, i mówi, że NIGDZIE nie chce jechać, to zaproponuj,
żeby tak właśnie napisała. (przynajmniej będzie oryginalna) A potem,
dlaczego. I co będzie robiła, jak nie pojedzie. A jak już skleci ze 3
zdania, to namów ją, żeby je rozwinęła, albo dodała po jednym zdaniu między
tamtymi. I tak dalej, i tak dalej.
W sumie lepiej, żeby nauczyła się przelewać SWOJE myśli na papier niż
wymyślać coś, co akurat w danej chwili jest jej całkowicie obce.
A w ogóle, to kto Ci powiedział, że będzie z górki:)
Anka
(mama starego konia, który wczoraj napisał świetne wypracowanie na
całkowicie abstrakcyjny temat, a w II klasie podstawówki miał dokładnie
takie same problemy, jak Twoja Martyna)
|