Płyta indukcyjna czy ceramiczna?

1. Data: 2009-09-15 16:10:16

Temat: Płyta indukcyjna czy ceramiczna?
Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Przymierzam się do odnowienia kuchni i myślę o płycie indukcyjnej lub
ceramicznej... Do tej pory mamy kuchnię elekrtyczno-gazową 2/2. B. proszę o
radę co wybrać obecnie i jakie są Wasze doświadczenie indukcyjna czy
ceramiczna? Pozdr!

2. Data: 2009-09-15 17:39:23

Temat: Re: Płyta indukcyjna czy ceramiczna?
Od: Gabi <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Adax pisze:
> [...]
> ceramicznej... Do tej pory mamy kuchnię elekrtyczno-gazową 2/2. B. proszę o
> radę co wybrać obecnie i jakie są Wasze doświadczenie indukcyjna czy

http://www.kce.one.pl/files/chodnik1.jpg

druga po lewej

3. Data: 2009-09-16 07:32:59

Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adax pisze:
> [...]
> ceramicznej... Do tej pory mamy kuchnię elekrtyczno-gazową 2/2. B. proszę o
> radę co wybrać obecnie i jakie są Wasze doświadczenie indukcyjna czy

Witaj.

Jeżeli wybierasz płytę elektryczną to z pewnością lepsza będzie płyta
indukcyjna.

1. Zużywa mniej prądu, bo pole indukcyjne grzeje jedynie dno garnka i
tylko wtedy kiedy garnek stoi na polu grzewczym. Ceramiczna sama siebie
grzeje, potem dopiero garnek.
2. Jest bezpieczniejsza. Rozgrzewa się od garnka do maks 170 stopni.
Ceramiczna potrafi sie rozgrzać do kilkuset stopni. No i indukcję łatwej
czyścić, nie przypala sie potwornie.
3. Działa szybko jak gazowa. Jak mleko kipi wyłączasz płytę jest ok. Z
ceramicznej musisz zabrać garnek.

Jedynymi minusami jest konieczność używania garnków ze stalowym dnem
(tak zwana stal ferromagnetyczna - czyli przyciągająca magnes)
Druga sprawa, to nie da się podgrzać wczorajszej pieczeni w naczyniu
żaroodpornym.

Pozdrawiam.
Seco

--
Szukam pracy i to pilnie! http://www.goldenline.pl/bartosz-suchecki
Konferencje, eventy, integracja, turystyka przyjazdowa i wyjazdowa,

4. Data: 2009-09-16 07:39:34

Od: Krzysztof Krawczyk <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Wrz, 18:10, "Adax" <A...@o...pl> wrote:
> [...]
> ceramicznej...  Do tej pory mamy kuchnię elekrtyczno-gazową 2/2. B. proszę o
> radę co wybrać obecnie i jakie są Wasze doświadczenie indukcyjna czy

Polecałbym płytę indukcyjną z kilku powodów:
- oszczędność energii, bo więcej jej idzie na grzanie zawartości
garnka niż otoczenia. Coś jeszcze jest mowa o energii szczątkowej, ale
nie umiem tego zinterpretować co to oznacza.
- płyta jest zimna, więc się nie poparzysz przypadkowo dotykając
płyty.
Z tego co wiem, producentów płyt jest kilku zaledwie na świecie,
którzy produkują je dla producentów sprzętu agd, tak więc kieruj się
ceną, wyglądem płyty, marka niekoniecznie jest ważna, bo to tylko
wpływa na cenę ostatecznie. Przy marce ważny jest serwis gwarancyjny i
pogwarancyjny.

5. Data: 2009-09-16 18:58:55

Od: Krzysztof Tabaczyński <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał w
wiadomości news:h8q4bg$40e$1@achot.icm.edu.pl...
> [...]
> zwana stal ferromagnetyczna - czyli przyciągająca magnes)
> Druga sprawa, to nie da się podgrzać wczorajszej pieczeni w naczyniu

A naczynia miedziane lub aluminiowe nie rozgrzewają się
na płycie indukcyjnej?

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

6. Data: 2009-09-16 20:20:31

Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał w
wiadomości news:h8q4bg$40e$1@achot.icm.edu.pl...
(...)
> Druga sprawa, to nie da się podgrzać wczorajszej pieczeni w naczyniu
> żaroodpornym.
> Pozdrawiam.
> Seco

To jak to robisz? w mikrofali? :)

7. Data: 2009-09-17 12:34:43

Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Tabaczyński pisze:

> A naczynia miedziane lub aluminiowe nie rozgrzewają się
> na płycie indukcyjnej?

Właśnie problem w tym, że miedź i alu się nie rozgrzewają. Płyta
indukcyjna wytwarza pole magnetyczne które działa na dno garnka. Pole
magnetyczne wprawia w mikrodrgania dno naczynia, co prowadzi do
wytworzenia ciepła. Proces rozpoczyna się w momencie, gdy na włączonym
polu stanie naczynie z ferromagnetycznym dnem.

Pole magnetyczne nie będzie działać na miedź lub aluminium.

8. Data: 2009-09-17 12:36:17

Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adax pisze:
> Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" <p...@s...maupa.tlen.pl> napisał w
> wiadomości news:h8q4bg$40e$1@achot.icm.edu.pl...
> (...)
>
> To jak to robisz? w mikrofali? :)

Na patelni :-) Wczorajsza zapiekanka odgrzewana na patelni. Cudo!
ogólnie chyba zacznę robić zapiekanki dzień wcześniej :-)

Seco

9. Data: 2009-09-21 11:58:28

Od: "Meg" <...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

też polecam płyte indukcyjną
a co do garków moga być zwykłe garczki emaliowane (wypróbowałam) działają

10. Data: 2009-09-21 16:57:13

Od: "Adax" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Meg" <...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> też polecam płyte indukcyjną
> a co do garków moga być zwykłe garczki emaliowane (wypróbowałam) działają

Jeśli na płytę starczy to i garnki też :) Tylko, że indukcyjne to widziałem
nawet po 4 tys zł. Jakie jest Twoje doświadczenie cenowe?

bezprzewodowy czajnik porcelanowy
pytanie o sos...
Cajun Meatloaf
Kartoflak bez jajek