Pnącze milin

21. Data: 2015-08-16 00:11:02

Temat: Re: Pnącze milin
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Badano też mrówki. Z badań wyszło, że bodaj 40% populacji robotnic
> przez całe swoje życie nie robi nic pożytecznego. Chodzą tymi samymi
> drogami co inne, wędrują z mrowiska na leśną polanę i z powrotem, ale
> żadniej nie przyłapano na przenoszeniu choćby najmniejszej drzazgi. A
> te targające ciężary nie mają do nich najmniejszej pretensji.

Może część mrówek chodzi w charakterze zabezpieczenia? Na przykład na
wypadek, gdyby którejś targającej się zeszło śmiertelnie w wyniku
przeciążenia lub z innego powodu. Wtedy tamta bierze ciężar na siebie i
idzie dalej. Albo po to, by w razie czego walczyć o zdobycz. Albo idą
luźne na wypadek, gdy trafi się jakiś ciekawy kąsek do wzięcia (a że się
nie trafia, to się tylko cieszyć). Musi być jakieś uzasadnienie!
NB Taki sznur mrówek wędrujących wzdłuż całej dość długiej ulicy też tam
widziałam.

> Z okładki starej płyty przepisałem:
>
> Zauważyłem w pewnej chwili, że mi się wkręcił kleszcz. Wyjąłem go
> i utłukłem. Janek z uśmiechem zapytał: "A potrafisz zrobić drugiego
> takiego samego?". Głupio mi się zrobiło. Potem te same kleszcze
> zaatakowały Janka i spowodowały u niego przykrą chorobę. A po paru
> latach znów go odwiedziłem i pszczoła wkręciła mi się we włosy.
> Pamiętając tamtą historię popatrzyłem na Janka i pytam, co mam zrobić.
> Janek mówi: "Musisz ją popsuć". Ja: "Ale to jest twoja pszczoła".
> Janek: "Mam dużo takich pszczół, a musisz ją popsuć, bo inaczej ona
> [...]

Ciekawe.

> Tam mają dużo pszczół. Tak dużo, że muszą one czasem błąkać się i
> nawet wyjadać resztki ze śmietników. Jednak gdy kwitną mandarynki,
> nie trzeba szukać szczęścia w śmietniku, dość jest białego kwiecia.
> Po co by ktoś miał się trudzić z jakimis olejkami, skoro te małe
> zwierzątka, gdy się zbiorą wraz, to nie tylko łyżeczkę, ale cały
> słoik aromatycznego miodu zrobią? Ponadto gdyby mandarynek nie
> zapyliły, to by też dżemu mandarynkowego nie było. A jest.

Z taką właśnie nadzieją go kupowałam. I smakuje mi! Kiedyś kupiłam jakiś
miód w Grecji, nawet nie wiem z czego był, ale tak paskudny, że nadawał
się tylko do wyrzucenia.

Ewa

22. Data: 2015-08-16 00:24:49

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"FEniks" <x...@p...fm> wrote in message

> [...]
> gdy trafi się jakiś ciekawy kąsek do wzięcia
> (a że się nie trafia, to się tylko cieszyć). Musi być jakieś uzasadnienie!

Może nie w celu zabezpieczenia tylko w celach duszpasterskich?
Trzeba by przez lupę popatrzeć czy nie mają czarnej sutanny... ;-)

23. Data: 2015-08-16 01:30:28

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> idą luźne na wypadek, gdy trafi się jakiś ciekawy kąsek do wzięcia (a
> że się nie trafia, to się tylko cieszyć).

Życie mrówki pełne jest trudu i znoju, a niebezpieczeństwa czyhają na
każdym kroku. Powodem może być kopytko jelenia lub wszędobylski gajowy
Marucha, który właśnie przechadzał się po lesie. Ale nie, gdy co złego
się w transporcie przytrafi, inne mrówki wezmą dodatkowy ciężar na swe
barki, a jeśli się tak nie uda, dokończą swoją robotę i wrócą kontynuować
zadana tragicznie zmarłej. To jest mrówcza codzienność, każda z nich
pewnie nieraz za swojego żywota coś takiego zobaczy. Zobaczy, bo część
z nich tylko zobaczy. I pewnie z wielką troską sytuacji tej będzie się
przyglądać.

> Musi być jakieś uzasadnienie!

W Grecji mieli na przykład filozowów. Każde społeczeństwo musi mieć
kogoś takiego. Mrówki nie mogą być gorsze.

> NB Taki sznur mrówek wędrujących wzdłuż całej dość długiej ulicy też
> tam widziałam.

https://youtu.be/cl8IJrpYtgg -- ci potrafia się jeszcze lepiej zorganizować.
Łatwo takich spotkać w naszych nadbałtyckich lasach sosnowych. Właśnie
teraz, w sierpniu.

> Ciekawe.

Tak. Ja nie tylko zrobić, ale nawet naprawić popsutego nie potrafię.

> Z taką właśnie nadzieją go kupowałam. I smakuje mi! Kiedyś kupiłam
> jakiś miód w Grecji, nawet nie wiem z czego był, ale tak paskudny,
> że nadawał się tylko do wyrzucenia.

Czytałem kiedyś o królu Midasie. Ten jak czegoś dotknął, zamieniało
się to w złoto. O mały włos źle się to dla niego nie skończyło. Krewki
był i w panikę łatwo wpadał, czego królowie robić nie powinni. Śpieszno
mu wtedy było do wody -- a mógł zdążyć jeszcze dla swoich poddanych
zrobić wiele dobrego. Z królami bywa różnie. Są też tacy, że jak się
czego dotkną, to w śmieci się przemienia. U pszczół również są królowe.
Może też jedne złe, inne dobre. A że owad to zgodny, dobroć ta (albo
złość) może na całe pszczele państwo przechodzić. Czyż nie jest tak,
że dalmacka pszczoła byle co ze śmietnika wyciągnąwszy zrobi z tego
pachnący miód? Zaś pszczoła grecka, mając wokół kwiaty i zioła pachnące,
nosi to w plaster, a tam w śmieci jeno obraca? Dla sprawiedliwości tu
dodajmy, że w Grecji za to fliozofów mieli dobrych. I nie całkiem jest
tak, że z nich żadnego pożytku na przyszłość nie ma.

Jarek

--
Za brudny syrop pachnący miód
owady przynoszą ci co dnia

24. Data: 2015-08-16 03:04:58

Temat: Odp: Pnącze milin
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko":

> Hejka. Zdecyduj się czy miód powstaje z nektaru czy z pyłku.
> Pozdrawiam amatorsko Ja...cki

Oczywista oczywistość, że z nektaru. No ale jak pszczółka pyszczyskiem
zanurkuje po nektar to na doopie chcąc nie chcąc przykleja jej sie też i
pyłek, który do miodu się dostanie. Pyłek w miodzie stanowi wskaźnik
czystości odmianowej miodu. Te wyżej wspomniane 30% pyłku nie odnosi się
rzecz jasna do masy miodu tylko całkowitej ilości wszystkich pyłków w
badanej próbce.

25. Data: 2015-08-16 05:27:40

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

> https://youtu.be/cl8IJrpYtgg -- ci potrafia się jeszcze lepiej
> zorganizować.
> Łatwo takich spotkać w naszych nadbałtyckich lasach sosnowych. Właśnie
> teraz, w sierpniu.

W Ameryce wszystko jest większe, o to dowód:
https://www.youtube.com/watch?v=Al6zHPbh2l8 ;-)

26. Data: 2015-08-16 13:30:55

Temat: Re: Odp: Pnącze milin
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Johnny napisał:

> [...]
> czystości odmianowej miodu. Te wyżej wspomniane 30% pyłku nie odnosi
> się rzecz jasna do masy miodu tylko całkowitej ilości wszystkich pyłków

W ulu mogą mieć koncept: a teraz to się bierzemy za miód spadziowy.
W takim miodzie pyłku nie ma, bo i skąd by on był przy tym, hmm...
nektarze. Część pszczółek powie jednak, ze taka gówniana robota, to
nie dla nich -- i one zamiast do lasu, to polecą ku lipie, co wedle
płota rośnie. W procentowym ujęciu, ze wszystkich pyłków w miodzie
najwięcej lipowego będzie, daleko więcej niż 30%. Ale czy ten miód
można przez to nazwać lipowym?

Jarek

--
Chwaliła się raz rzepa przed całym ogrodem,
Że jest bardzo smaczna z miodem.

27. Data: 2015-08-16 14:54:13

Temat: Odp: Odp: Pnącze milin
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarosław Sokołowski" zagaja konceptualnie:

> [...]
> płota rośnie. W procentowym ujęciu, ze wszystkich pyłków w miodzie
> najwięcej lipowego będzie, daleko więcej niż 30%. Ale czy ten miód

Zawartość pyłku jest jedną z wielu metod identyfikacji miodu i jego
zafałszowań. Jest to metoda laboratoryjna i dla przeciętnego pszczelarza
niedostępna. On ma inne metody - głównie znajomość tematu i organoleptyka.
Wie doskonale po konsystencji, smaku, barwie, terminie miodobrania z czym ma
do czynienia. W tym przypadku który opisałeś zapewne pszczelarz sprzedawałby
miód jako lipowy z dodatkiem spadzi, lub spadziowy w zależności czego tam
jest więcej. Tak mi się wydaje, chociaż nie chciałbym robić tu za autorytet,
bo pszczelarzę dopiero kilka miesięcy i moja wiedza to na razie książki,
fora pszczelarskie, spotkania z pszczelarzami.

Pozdrawiam Johnny

28. Data: 2015-08-16 21:51:49

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> Pszczoły na spadłych śliwkach a osy na kwiatkach?! To musi co koniec
> świat blisko! Aż boje sie spytać, czym psy szczekają.
Mam wrażenie, że mimo wszystko jest w porządku, bo pszczoły normalnie
urzędowały od wiosny na kwiatach, niektóre drzewa wręcz miały oblężenie
(korkowiec amurski). Jedynie ten milin jakiś dziwny - pszczołom nie
odpowiada, a osom i owszem.
Jacek

29. Data: 2015-08-17 18:45:12

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> https://youtu.be/cl8IJrpYtgg -- ci potrafia się jeszcze lepiej
> zorganizować. Łatwo takich spotkać w naszych nadbałtyckich lasach
> sosnowych. Właśnie teraz, w sierpniu.

O! to znacznie-więcej-niż-stonoga!

Ewa

30. Data: 2015-08-17 18:46:19

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-08-16 o 05:27, Pszemol pisze:
> "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> wrote in message
>
> W Ameryce wszystko jest większe, o to dowód:
> https://www.youtube.com/watch?v=Al6zHPbh2l8 ;-)

Hm, ciekawe, co z tego wyrośnie... A w ogóle to bałabym się wziąć to na
rękę.

Ewa

paskudne owoce naktaryny
susza.