Re: Podłoga z desek sosnowych - szpary

Date: Tue, 27 Apr 2010 08:53:44 +0200
From: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>
Newsgroups: pl.rec.dom
Subject: Re: Podłoga z desek sosnowych - szpary

W dniu 2010-04-26 23:18, Maciej pisze:
> Czy ktoś z Was miał taką sytuację i może minie przestrzec przed fugowaniem
> lub wręcz przeciwnie.

Ja tak mam. Ponieważ cały strop jest drewniany, wszystko dość mocno
pracuje. Wypełniłem szpary elastyczną szpachlą, taką co się wyciska z
tuby pistoletem. Funkcjonalne, bo 3 lata minęły nie nic nie wypada, ale
niezbyt ładne.

> Jeden fachowiec mówi, że są takie środki, które po pierwszym cyklinowaniu
> miesza się z wiórami i uzyskuje się elastyczną szpachlę, która nie ma prawa
> wylecieć ze szpary, inny natomiast mówi, że nie ma takich sposobów - napewno
> wyleci.

Znam dwa domy w których trafiono na fachowca jak ten pierwszy, i teraz
wierzył bym temu drugiemu.

> Jeszcze inny mówi, że po co szpachlować, lepiej zeszlifować i
> pomalować tylko lakierem zostawiając szpary, to też ma swój urok.

Urok to ma wyciąganie śmieci z tych szpar. Ja wole przejechać podłogę
mopem, a do takich szpar to tylko z odkurzaczem. Takie rustykalne w
wyglądzie, ale niepraktyczne.

> Ja zastanawiam się nad tym ostatnim - czy możecie podzielićsię swoim
> doświadczeniem w tej kwestii ?

W Castoramie widziałem parę dni temu taką masę korkową. Drobne
kawałeczki korka wymieszane z jakimś bezbarwnym spoiwem. Do wyciskania z
czegoś przypominającego wielką kiełbasę. Może się nada do dużych szpar?