Pokój - akwarium

11. Data: 2006-01-02 09:35:50

Temat: Re: Pokój - akwarium
Od: Michał Półrola <m...@n...itl.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 30 Dec 2005 19:54:09 +0100, TomaSz. napisał(a):

> Ale masz marzenia - jak już będzie po wszystkim, to koniecznie się
> zdjęciami pochwal.
Myślę że mogą być nie za ciekawe - jak będzie po wszystkim :)

12. Data: 2006-01-02 12:17:12

Od: "Aki" <a...@W...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pyskaty" <no_spam@no_priv.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Powiedzmy że chciałbym przerobić swój pokój na akwarium
> Pokój ma 12m kw.
> Pokój mieści się w domu jednorodzinnym na pierwszym piętrze.
>
> Czy ktoś jest w stanie pomóć podliczyć koszty calej operacji.
>
> Nie licząc wywalania ścian i zrywania podłogi - to mogę zrobię ja.
>
> Ogólnie chodzi mi o koszt wyłożenia szkłem całego pokoju tak by pod
> podłoga
> mogły pływać ryby , tak samo ścian i sufitu.
> Szkło musi być grube by nic nie pękło.

Witam!

Odsylam na: pl.rec.akwarium!! Tam na pewno temat sie rozwinie!! Przyznam, ze
pomysl ciekawy:)

Pozdrawiam!

Arek

13. Data: 2006-01-02 12:18:12

Od: "Aki" <a...@W...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jarojk" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> hmm a moze zamiast szkła uzyjesz plexi ?? ew jakiegos innego tworzywa
> przezroczystego .. kiedys bylem w jednej z dyskotek ktora miala wlasnie
> jeden z poziomow tanecznych - na ktorym miescilo sie nawet kilkaset osob
> wlasnie z jakiegos przezroczystego tworzywa... hehehe fajnie mieli ci co
> byli pod spodem ;-) wiec ten parkiet tylko przed odważniejsze dziewczeta
> byl tylko uzywany .,.. no albo takie co to juz mialy sporo w czubie :-)
> podloga ta byla rowniez od wewnatrza podswietlana roznymi lampami wiec
> efekt tez byl niezly

Tez dobry pomysl!! A gdzie to taka fajna dyskoteka jest??

Pozdrawiam.

Arek

14. Data: 2006-01-02 12:20:28

Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> hmm a moze zamiast szkła uzyjesz plexi ?? ew jakiegos innego tworzywa
> przezroczystego ..

Szkło hartowane w odpowiedni sposób lub łączone z foliami pomiędzy
warstwami, jest wielokrotnie bardziej wytrzymałe od plexi tej samej
grubości, a poza tym, plexi bardzo łatwo zarysować i szybko staje się
matowe. A ciężar samej wody łatwo policzyć - można przyjąć, że 1 litr
waży 1 kg, czyli m3 czyli sześcian wody o krawędzi 1m waży 1000 KG.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Uwaga adres w nagłówku jest antyspamowy !!!

15. Data: 2006-01-05 11:46:06

Temat: Re: Odp: Pokój - akwarium
Od: "ytorkin [wawa]" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pyskaty napisał(a):

> A jeżeli chodzi o czyszczenie to powidzmy że wynajmie się do tego
> specjalistów :)

Policz sobie jeszcze ile Cie będzie kosztowała miesięczna eksploatacja
tego akwarium.

1. Oświetlenie, przyjmuje się, że przy wysokości ok 50cm potrzeba 0.5W
na litr. A Ty skoro chcesz mieć na wysokość całej ściany to pewnie
wyjdzie jakaś wielokrotność. Można śmiało przyjąć, że na samo
oświetlenie będziesz potrzebował jakiegoś dodatkowego przyłacza
elektrycznego. Dodając, że takie oświetlenie musi się palić ok 12h na
dobę. To wyjdzie niezła sumka miesięcznie.

Myślę, że nie będzie przesadą jak przyjme, że będzie tam 10 000 litrów.
Co da w dużym przybliżeniu ok 10kW na godzinę
10k * .28 * 12 * 30 = 1 000 PLN miesięcznie

2. Filtracja, nie wiem ile mogą kosztować filtry do takiego molocha ale
prawdopodobnie filtry trzeba będzie robić na zamówienie. Do tego wkłady
filtracyjne. Nie wiem ile to może kosztować ale na pewno duuuużo. Te
filtry też oczywiście zużywają prąd.

3. Ogrzanie - przyjmuje się ok 1W na litr. Oczywiście grzałka nie
pracuje cały czas ale nawet jak to będzie łącznie 3h dziennie.
10k * .28 * 3 * 30 = 250 PLN miesięcznie

4. W takim akwarium raz na tydzień należy podmienić ok 20% wody.
Zakładam, że nie będzie przerybione więc przyjmijmy ok 5%. Czyli ok 500
litrów uzdatnionej wody. Czyli potrzeba zakupić jakiś baardzo wydajny
filtr RO + kupa czasu. Pewnie by się przydał jakiś system podmiany
ciągłej. Czyli kolejna wielka kasa na aparaturę.

5. Na początku zanim dojrzeje (ok 1rok) pewnie będą się tam działy różne
rzeczy (wszelkiem maści glony, choroby itp), więc pewnie bedziesz tych
specjalistów dosyć często wzywał. Potem rzadziej. Ale za takiego molocha
też groszy oni nie będą brać.

6. Pokarm dla rybek, rybki, rośliny. Okresowa wymiana oświetlenia,
wkładów filtracyjnych.

Myśle, że jeżeli suma ok 5 000 miesięcznie Ciebie nie przeraża. To
warto. W takim czymś na pewno będzie można utworzyć ciekawy kawałek
środowiska i na pewno obserwacja czegoś takiego będzie pasjonująca.

Pozdrawiam serdecznie,
Arek

16. Data: 2006-01-06 17:11:07

Od: "andrzej" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak głośno sobie myśle,12 m kw.to tak jak moja kuchnia i gdybym to wszystko
miał podwójnie zaszklić szkłem co najmniej 10-12 mm,plus niezbedne akcesoria do
funkcjonowania akwarium,plus wzmocnienie stropu etc.,etc...
Pomarzyć dobra rzecz-życzę powodzenia.
P.s. Zdjęcia chętnie obejrzę.

dotyczy cyfry
Jak sie pozbyc rybikow ?
uszkodzenie swietlowki kompaktowej
ekspres cisnieniowy Rowenta Adagio - problem?
Snaige-117