Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?

Data: 2010-11-04 11:45:36
Temat: Re: Połączenie podłogówki z grzejnikami ?
Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com>

> Czyli amator. Na dodatek niedouczony.

Zobaczymy ...

Boję się jednak już kosztorysu ...

Co do sterowania pogodowego to według niego jest to lepsze
rozwiązania , tyle że stwierdził że ciężko będzie z regulacją innych
temperatur w różnych pomieszczeniach i regulacja za pomocą rotometrów
nie będzie zbyt poprawna.
Jednakże wybrałem sterowanie pogodowe ...

Nie mam pojęcia jaka będzie wycena , ale boję się że będzie kosmos :)
Jak weźmie elementy z wyższej półki a odliczy ogrzewanie jakie miałem
mieć w standardzie (z najniższej półki) to może być wesoło ;)

Jednakże będzie kosztorys to będę myślał ...

Przeraziła mnie wyliczana moc. Jeśli taką dużą wylicza na grzejniki
tradycyjne , to jak dużo by musiało być rur w podłogówce aby przy dużo
niższej temperaturze zasilania dać podobna moc ..
To mnie trochę smuci ...

Podłogówkę wylicza się na max 70W/m2 , a grzejniki dają na 100W/m2 ...

Boję się o wydajność podłogówki ...

Dlatego mimo zalet podłogówki bardziej skłaniam się ku grzejnikom. To
ciężko schrzanić lub źle zaprojektować. Grzejnik zawsze można
skręcić , wymienić , podnieść moc na kotle ...
Dodatkowo mniej pomp , elektroniki , połączeń i mniej strat ..

A w podłogówce ?

NIC ...

PS. Co do cen i szukania "jeleni". W piątek byłem umówiony z
elektrykiem. Pokazałem mu gdzie będą gniazdka , kontakty , gniazda
RTV , pokazałem mu gdzie będzie instalcja alarmowa i głośniki. Kilka
dni później miałem telefon że okablowania dla głośników i alarmu to
"dodatek" i że może mi to położyć za 500zł (
Powiedziałem że nie było o żadnej kasie mowy i że ... sam sobie to
położy , bo 500zł za położenie kabelków gdzie wszystkie kable pójdą po
legarach nie jest czymś wartym 500zł ...
W sobotę jadę sam robić "dodatkowe" okablowanie ...
Szok jakie ceny , no chyba że takie ceny to standard ...