Re: Pomocy - kuchenki.

Data: 2000-02-07 14:31:21
Temat: Re: Pomocy - kuchenki.
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl>

> Z kabelkiem spoko, jest "firmowy" to nowy blok.
> Ale mam problemy 'moralne'.
> Znajomi maja elektryczna i marudza, ze nie nagrzewa sie tak dobrze jak
> 'zywy' ogien itp.
> A jakie sa Twoje doswiadczenia z elektryczna?
> Jakie sa orientacyjne roznice w kosztach uzytkowania.
> I co wybrac zwykle czy Hi-Lite?
> Duzo problemow.

Z tymi kosztami to nie jest az tak strasznie. U mnie jest wszystko na prad :
zmywarka 2000W, kuchenka z piekarnikem ~10-12kW, pralka 2500 W, suszarka
3800 W , do tego dwa przeplywowe ogrzewacze wody 21kW i 18kW, sporo
oswietlenia, no i jeszcze lodowka, zelazko, zamrazarka, odkurzacz itp. I nie
oszczedzam specjalnie. Miesiecznie za prad place ok. 200-250 zl (ale za prad
placi sie w Polsce przez 10 miesiecy - dwa razy nie ma rachunku). Za gaz
(jak mialem placilem jakies 100/miesiecznie. Wiec w sumie sie to jakos
rozklada.
Poza tym trzeba wziac pod uwage, ze plyty ceramiczne i grazlki nie grzeja
caly czas. Plyta ceramiczna magazynuje cieplo (wazne jest dobranie srednicy
garnka do srednicy pola grzejnego) i jak sie nagrzeje to wiecej nie grzeje
niz grzeje.
Jezeli juz sie zdecydujesz na plyte ceramiczna to oczywiscie z najlepszymi
polami grzejnymi lub mieszanymi 2/2. Ja mam na przyklad dwa Hi-lite i dwa
zwykle, To dobre rozwiazanie, bo nie do wszystkiego trzeba od razu hi-lite.
Osobiscie w domu mam Miele ale pracowalem sporo na Amice i nie jest
najgorsza, choc do idealu sporo jej brakuje. Na pewno nie grzeje tak szybko
jak dobre plyty markowych producentow, ale w cenie tez jest roznica. Poza
tym latwo sie czysci. Kupujesz sobie skrobaczke, buteleczke stahl-fixu i
czyszczenie zajmuje 3 minuty.
Jeszcze jedna rada : postaraj sie nie kupic plyty we wzorki, fatalnie sie
czysci, bo nie widac gdzie sie cos przypieklo.

Przemyslaw Koziarski