Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.astercity.net!news.aster.pl!not
-for-mail
From: "Agnieszka" <a...@z...net>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
References: <eth7se$2mh0$1@news.mm.pl> <eth8if$qa5$1@atlantis.news.tpi.pl>
<eth955$e55$1@news.mm.pl> <etha1v$1jg$1@atlantis.news.tpi.pl>
<ethgm5$epj$1@news.onet.pl> <ethh35$2on$2@node4.news.atman.pl>
<ethls4$1se7$1@news.mm.pl> <45fcddb7$0$13185$f69f905@mamut2.aster.pl>
<etj88j$1uds$1@news.mm.pl>
Subject: Re: Pomocy - zadanie z matmy ;-)
Date: Sun, 18 Mar 2007 18:13:20 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
Lines: 32
Message-ID: <45fd5e5b$0$13176$f69f905@mamut2.aster.pl>
NNTP-Posting-Date: 18 Mar 2007 15:44:27 GMT
NNTP-Posting-Host: 62.121.95.81
X-Trace: 1174232667 mamut2.aster.pl 13176 62.121.95.81:62689
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.dzieci.starsze:26439
Ukryj nagłówki
Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
news:etj88j$1uds$1@news.mm.pl...
> X-No-Archive:yes
> W wiadomości <news:45fcddb7$0$13185$f69f905@mamut2.aster.pl>
> Agnieszka <a...@z...net> pisze:
>
>> Bo to są zadania na logiczne myślenie a nie na układanie równań.
>
> Ano widzisz, tego nie wiedziałam. Myślałam, że to trzeba "ubrać" w jakieś
> zgrabne równania itp.
Ano widzisz, bo ktoś powinien dzieci i rodziców wprowadzić w konwencję
konkursu. A siłą rzeczy jak to jest test wyboru i jakieś 2-3 minuty na
zadania o narastającym stopniu trudności, to nie można wymagać od dzieci
detalicznego uzasadnienia. Zwłaszcza, że naprawdę dużo zadań wymaga takiego
błysku "ja to wiem". Żmudne układanie równań i pisanie odpowiedzi jest dobre
na klasówkach :-)
>
> Nienienie, poradzić to sobie ostatecznie poradziło - metodą prób i błędów
> albo za pomocą jakichś rysunków, schematów itp.
> Jednym z głupszych było zadanie, gdzie dało się wprawdzie ułożyć równanie,
> ale były dwie niewiadome. Kombinacji było kilkanaście (bo małe liczby) i
> imho po prostu mnóstwo czasu traciło się właśnie na takie "zgadywanki".
Czasami zadania są tak ułożone, że łatwiej brać po kolei odpowiedzi i
dopasowywać do treści. Ale jednak większość zadań da się zrobić bez jakiegoś
żmudnego kombinowania ;-)
Agnieszka (aha, mówię na podstawie znanych mi kangurów dla szkół
podstawowych; gimnazjalnych i licealnych jeszcze nie widziałam)
|