Re: Pornografia

From: s...@p...onet.pl
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Pornografia
Date: 17 Mar 2003 10:30:12 +0100

> Może nie gadać tylko przestać oglądać.

Malujesz się? Pijesz kawę? Robisz w ogóle coś, co sprawia Ci przyjemność, a
Twojemu mężowi nie? Jeśli robisz coś takiego, to wyobraź sobie, że On Tobie
tego zabrania. Jedynym powodem jest to, że On uważa to za nienormalne, jemu się
nie podoba, że to robisz. Tylko On uważa to za nienormalne, większość ludzi
dookoła ocenia to inaczej, uważając, że to jego jakieś dziwaczne zachcianki. A
Ty masz nie gadać, tylko się podporządkować. Jak się czujesz?

Specjalnie podałam przykłady nie związane ze sferą intymną związku. Jestem
przeciwna szukaniu na siłę różnic pomiędzy płciami tam, gdzie ich nie ma. Ale
tak się składa, że akurat w dziedzinie seksu mężczyźni są wyraźnie inni od
kobiet. Trzeba sobie z tych różnic zdawać sprawę. Kobiety o wiele silniej wiążą
seks z uczuciami. Większość kobiet nie potrafi czerpać z tego przyjemności o
ile nic do mężczyzny nie czuje. Z facetami jest inaczej, to przecież oni
najczęściej płacą za seks. To powinno dać do myślenia.

> Sama sobie wymyślam ale to nie zmienia sytuacji.

Twoich uczuć może nie zmienia. Sytuację związku zmienia i to bardzo. Przede
wszystkim gdyby mąż Cię porównywał itd. to mogłoby oznaczać brak szacunku do
Ciebie. W tej chwili wygląda na to, że on czuje się pokrzywdzony
Twoim "nienormalnym" podejściem i go nie rozumie, tak jak Ty nie rozumiesz
jego "nienormalnego" zainteresowania tymi filmami. Efektem jest to, że
wymyślasz sobie jakieś tłumaczenie, czemu on to robi, czujesz się porównywana,
co w ogóle może nie mieć miejsca w rzeczywistości! On też może niezrozumiałe
dla niego zabraninie tłumaczyć jakimiś strasznymi rzeczami... i nie mieć wpływu
na swoje odczucia, nawet, jeśli nie ma racji oceniając dlaczego nie chcesz mu
na coś pozwolić.

> A może to on powinien szanować moją niechęć do tych filmów?

A czy ma do tego powód? Czy zdaje sobie sprawę z tego, jakie to uczucia w Tobie
wywołuje? Dla Ciebie może to być upokarzające, ale on może wcale o tym nie
wiedzieć. Sama piszesz, że właściwie nie rozmawialiście o tym, tylko robisz mu
awantury, a on Cię potem przeprasza i... robi to samo. Ja mam wrażenie, że on
to odbiera jako przejaw Twojej zaborczości, próbę ograniczenia mu wolności. Czy
można szanować próbę zniewolenia nas? Mnie się wydaje, że raczej trudno...

Ja też, podobnie jak inni, widzę problem nie w filmach, a w braku zrozumienia
między Wami. Taki drobiazg jak oglądanie filmów da się na ogół łatwo rozwiązać,
jeśli jest wzajemny szacunek, zrozumienie nawzajem swoich potrzeb i chęć do
naprawiania w związku tego, co nie wychodzi. Ale oboje muszą tego chcieć i
potrafić ze sobą rozmawiać, i czasem pójść na ustępstwa lub kompromis. Przecież
nie stajemy się tacy sami tylko dlatego, że wzięliśmy ślub. Nasze potrzeby,
uczucia, ocena tego co ważne się różnią, czasem nawet bardzo.

Jeśli nie udaje się Wam samodzielnie rozwiązywać problemów, to radzę Wam
odwiedzić psychologa. Nie piszę tego broń Boże złośliwie, sama korzystam z
takiej pomocy. Co prawda ze względu na kłopoty dziecka w szkole, ale, mimo że
nasze małżeństwo i tak należy do wyjątkowo udanych, tu też się trochę
poprawiło. Okazało się, że wiele rzeczy dla mnie nieistotnych jest ważne dla
niego i odwrotnie. O tym "odwrotnie" oczywiście już wiedziałam ;-)

No i jeszcze ku przestrodze link do wątku "z drugiej strony":
http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=watek&group=pl.sci
.medycyna&tid=5417476
Mam nadzieję, że Was to jeszcze nie dotyczy. Ale w przyszłości, jeśli się nic
nie zmieni...? Lepiej nauczcie się rozmawiać :-)

> Pozdrawiam
> M.

Marta