Postnie!

11. Data: 2016-03-28 15:11:17

Temat: Re: Postnie!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 27 Mar 2016 06:12:48 +0200, Marsjasz napisał(a):

> to post ;)?

Owszem, i to ścisły :-)
http://www.ultramontes.pl/o_postach.htm

12. Data: 2016-03-28 15:26:06

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 27 Mar 2016 06:41:11 -0500, Pszemol napisał(a):

> Idealna ilustracja "mądrości" wiernego :-)

Raczej żyda.
To mądrość żywcem przejęta od żydów, zresztą niby jak inaczej :->

> p.s. biedny bóbr, pewnie się zdziwił że go z rybą pomylono!

Nie cały wszak. Cóż, łuski na ogonie zoczono, to i koszerność tej części,
żydowskim prawidłem, uznano, jak wyżej.

13. Data: 2016-03-28 15:28:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 27 Mar 2016 18:39:02 +0200, Stokrotka napisał(a):

> W jakie dni w Polsce obowiązuje post ilościowy,
> a nie obowiązuje jednocześnie jakościowy;
> czyli
> kiedy są takie dni, że można jeść mięso, ale należy jeść nie do syta?

> :)
> A ko to będzie ważył?

Waga w każdym domu dziś dostępnym dobrem jest, niektórzy ważą każdy kęs, bo
się np odchudzają licząc kalorie - dziś nie trza biegać do ważenia na drugi
koniec miasta jak niegdyś 33333333-]

14. Data: 2016-03-28 16:23:37

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 27 Mar 2016 06:41:11 -0500, Pszemol napisał(a):

> Idealna ilustracja "mądrości" wiernego :-)

Łakomy Żyd na przyjęciu, nakładając sobie pyszny "wyrób wieprzowy", spytał
gospodarzy: - To jak ta ryba się nazywa? salceson?

:->

15. Data: 2016-03-28 16:41:28

Od: Pszemol <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Stokrotka <o...@g...pl> wrote:
> [...]
> czyli
> kiedy są takie dni, że można jeść mięso, ale należy jeść nie do syta?

Kto w ogóle się dziś w nowoczesnym świecie czyms takim przejmuje?

16. Data: 2016-03-28 18:34:49

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bo
> się np odchudzają licząc kalorie - dziś nie trza biegać do ważenia na

Ja myślę, że takie ważenie każdego kęzsa, to dopiero gżeszność.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

17. Data: 2016-03-28 18:38:16

Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego?
>
> PS. Tego ze sklepu WCALE nie powinno się jadać. Ten od pani Baby - jak
> najbardziej mogę, choćby trzy razy dziennie :-)

NIe wiesz o co idzie.
To dobra zasada by nabiał jeść rano, a nie wieczorem.
Zwłaszcza żułty ser, ale białego sera i mleka też dotyczy.
Oczywiście piszę o dorsłej części społeczeństwa, dzieci mogą pić mleko
wieczorem.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

18. Data: 2016-03-28 18:56:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 28 Mar 2016 18:34:49 +0200, Stokrotka napisał(a):

> Ja myślę, że takie ważenie każdego kęzsa, to dopiero gżeszność.

Miarkować (się) w każdej dziedzinie to cnota 333-)

19. Data: 2016-03-28 19:08:31

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 28 Mar 2016 18:38:16 +0200, Stokrotka napisał(a):

> NIe wiesz o co idzie.

WIEM, o co idzie, ale to bzdury.

> [...]
> Zwłaszcza żułty ser, ale białego sera i mleka też dotyczy.
> Oczywiście piszę o dorsłej części społeczeństwa, dzieci mogą pić mleko

Zasada jest jedna - żeby (będac zdrowym dorosłym) jeść to, co się lubi i co
nie szkodzi. Co zaś do serów - to wręcz wskazany nabiał dla dorosłych na
wszelką porę. Mleko nieprzetworzone owszem, nie służy dorosłemu, bo nie ma
on jak go zdrowo trawić, dysponując jedynie kwasem solnym w żołądku,
tworzącym z kazeiny niestrawny kamień zalegający w jelitach, gnijący tam i
prowadzący do chorób - zamiast, jak się to dzieje u małych dzieci, ścinać
kazeinę podpuszczką. Natomiast sery, jogurty, mleko zsiadłe jak najbardziej
są dla dorosłych wskazane, i to bez względu wszelkie bzdurne wytyczne co do
pory dnia.

20. Data: 2016-03-28 19:19:21

Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-03-28 o 15:09, Ikselka pisze:

> PS. Tego ze sklepu WCALE nie powinno się jadać. Ten od pani Baby - jak
> najbardziej mogę, choćby trzy razy dziennie :-)

Jak byś zobaczyła jak się robi ten ser u Baby,
to być żadnego białego potem jeść nie mogła :-)

Re: Pomysł na dorsza...
Re: Pomysł na dorsza...
Odchudzanie
Re: Pomysł na dorsza...