Przedstawiam: spadkobiercy Wisi

251. Data: 2012-02-05 18:18:30

Temat: Re: Przedstawiam: spadkobiercy Wisi
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-05 14:25, Ikselka pisze:
> A ja to odbieram jako ROZPACZLIWĄ (acz bezsensowną - w sytuacjach
> skrajnych można po prostu nie umieć działać sensownie, zgodnie z
> oczekiwaniami społecznymi czy moralnymi kanonami) w swej istocie próbę
> RATOWANIA RODZINY w obliczu rzeczy JUŻ dokonanej.]

Ratowanie rodziny w stylu Dulskim chyba.

Ewa

252. Data: 2012-02-05 18:21:09

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-05 17:29, Iwon(K)a pisze:
> "Stalker" <t...@i...pl> wrote in message
>

> (artyklu z 2011 roku. Mowa rowniez o katechetach.)
>

> W Polsce, zajętej wojnami ideologicznymi, całe pokolenie zostało
> zostawione samo sobie w cyberświecie, a za jedyną tarczę dostało marną
> edukacyjkę seksualną w szkołach.

Matko jedyna, jeśli to faktycznie prawda, to ja się zastanawiam jak
sobie ludzie radzili przez te tysiące lat, kiedy edukacji seksualnej w
ogóle nie było!

Od tysięcy lat na świecie rodzą się dzieci i od tysięcy lat rodzice
radzą sobie z problemami, których żadna szkolna edukacja za nich nie
załatwi (Ba, nawet za mojego pokolenia ta "edukacja seksualna" to była
kompletna nowość) - bo też te problemy są od niej niezależne.

Dzieci są przecież naturalną częścią życia, tak jak praca czy
małżeństwo. Ludzie sobie z dziećmi radzą bądź nie, ponoszą spektakularne
klęski, albo wielkie sukcesy... albo po prostu sobie radzą.

Na siłę próbujesz związać "przyczynowo-skutkowo" rzeczy, które powiązane
są bardzo słabo, bądź wcale.

Spróbuję analogią:
Czy gdyby zamiast dziecka, ta Magda zgłosiła porwanie teściowej, a potem
okazało się, że teściowa spadła ze schodów i wylądowała pod gruzem na
podwórku, to napisałabyś, że przyczyną tego wszystkiego jest fakt braku
w szkołach "wychowania w małżeństwie", na którym powinno się uczyć jak
nie zawierać związków małżeńskich, bo grożą one posiadaniem teściów?

Stalker

253. Data: 2012-02-05 18:21:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 05 Feb 2012 18:23:11 +0100, medea napisał(a):

> Nie poszłabym.

No właśne. Z powodu swej normalności.
A ona poszła.

> A Ty - skąd wiesz, jak zachowałabyś się, gdyby groziła Ci całkowita
> utrata wzroku w wyniku ciąży. Skąd wiesz, że nie chciałabyś jej usunąć,
> mając drugie dziecko do wychowania?

Ten scenariusz nie dotyczy osoby działającej w szoku. Chcesz podciągnąć
przypadek Alicji Tysiąc pod działanie w szoku? - no nie uda Ci się.

> Prawda, że nie za mocny ten argument?

Dla mnie żaden.
Wybór między moim wzrokiem a życiem mojego dziecka jest dla mnie żaden. Tzn
nie ma wyboru. Jakiegokolwiek. Na jakiejkolwiek zasadzie.
Dziecko można wychować będąc ślepą. Ten wariant lepszy, niż uśmiercenie
dziecka!
Aleś się popisała...
--

XL

254. Data: 2012-02-05 18:21:56

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 05 Feb 2012 18:24:24 +0100, Aicha napisał(a):

> Szczególnie (zu)pełnej po trzech porodach. Ech, jak Ty już coś napiszesz...

Doczytaj o szoku poporodowym.
--

XL

255. Data: 2012-02-05 18:22:48

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 05 Feb 2012 18:25:51 +0100, medea napisał(a):

> Proszę, jaki ideał!

Aż? - no daj spokój, takie proste i podstawowe rzeczy.

--

XL

256. Data: 2012-02-05 18:25:14

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 05 Feb 2012 19:15:50 +0100, Aicha napisał(a):

> Heh, trudne to szukanie...
> "Z wielokrotnie powtarzanych badań wynika, że ponad 50% dorosłych
> mężczyzn pije z reguły wódkę w bardzo dużych ilościach, przekraczając
> tzw. próg trzeźwości."
> http://alkoholizm.babafilm.pl/alkoholizm-w-polsce.ph

Ty się pytaj raczej, DLACZEGO oni piją...
--

XL

257. Data: 2012-02-05 18:26:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 05 Feb 2012 19:17:22 +0100, medea napisał(a):

> Zapominasz, że nie działała sama. Podobnie odpowiedzialni, a nawet
> bardziej, są jej bliscy, którzy jej w tym pomagali (o ile sprawa wygląda
> rzeczywiście tak, jak ją przedstawiają media). Trudno wszystkich
> tłumaczyć poporodową depresją.

Niczego ani nikogo nie tłumaczę.
Nie wiem, jak było.
Orzyjmuję wersję najbardziej wg mnie prawdopodobną, aby pokazać ją tym,
którzy osądzają - pisząc choćby "zabiła".

> Nie wciągaj mnie w te swoje makabreski.

Dlaczego makabreski? - zwyklina :->

--

XL

258. Data: 2012-02-05 18:27:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 05 Feb 2012 19:18:30 +0100, medea napisał(a):

> Ratowanie rodziny w stylu Dulskim chyba.

Jednak oskarżasz.
Tia...

--

XL

259. Data: 2012-02-05 18:28:04

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 05 Feb 2012 19:21:09 +0100, Stalker napisał(a):

> [...]
> w szkołach "wychowania w małżeństwie", na którym powinno się uczyć jak
> nie zawierać związków małżeńskich, bo grożą one posiadaniem teściów?

Bingo.
--

XL

260. Data: 2012-02-05 18:31:55

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-05 19:21, Stalker pisze:

> Matko jedyna, jeśli to faktycznie prawda, to ja się zastanawiam jak
> sobie ludzie radzili przez te tysiące lat, kiedy edukacji seksualnej w
> ogóle nie było!

Ale nie było też porno atakującego z każdego rogu w kioskach i na
stronach internetowych, które nawet 12-latek potrafi sobie ściągnąć na
telefon. Golizny na bannerach. Itp.
Plotka szkolna głosi, że wychowawczyni, ucząca jednocześnie wdż-tu,
pytała dwójkę szóstoklasistów (!!!), będących szkolna parą, czy "to" ze
sobą robili.

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu.
/Oskar Kokoschka/

funfela Wisi promuje mlodziezy odpowiedzialne macierzynstwo :)
Na życzenie Szymborskiej pogrzeb będzie świecki
Szymborska nie żyje.
ORIENTACJA NEKROFILNA I BIOFILNA W KONCEPCJI RADYKALNEGO HUMANIZMU.
ACTA i GMO mają wspólny mianownik?