Przedszkola

Temat: Re: Przedszkola
Od: Madoniowie <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu i godzinie 2012-01-23 20:09, *Paulinka* napisał(a):

> Sortowcom się też zawsze sporo naciągało i odpuszczało różne rzeczy.

No i? To znaczy, że naciąganie prymusom też jest OK?

--
Pozdrawiam, Przemek
http://dag-pol.republika.pl

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Madoniowie pisze:

> No i? To znaczy, że naciąganie prymusom też jest OK?

Nie. Znaczy, że każdy kij ma dwa końce. Nie staję po żadnej ze stron,
chciałabym, żeby oceny były sprawiedliwe, ale wiem też, że to mrzonki.

--

Paulinka

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-23 13:45, XL pisze:

> Skoro "inni" mogą tylko w dzień, to zaraz reszta niebieska?

Nie "reszta" tylko dwie sztuki :)

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
/Oskar Kokoschka/

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-23 09:19, zażółcony pisze:

> Kiedy uczeń jest gotowy, pojawia się mistrz.

Nawet nie wiesz, jak bardzo to prawda :) Chociaż czasem mistrz musi
poczekać, aż uczeń "dojrzeje"... ;) A dzisiaj właśnie zaczął się nowy
rok. Rok Smoka :)

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-23 16:58, Iwon(K)a pisze:

> bo kiedy sie dziecko rodzi to nalezy zrezygnowac ze wszystkich swoich
> pasji, marzen,
> i prywatnego zycia....

Prywatnego życia? To Ci się trochę nie udało.

Ewa

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-22 20:12, Paulinka pisze:
> [...]

> w czasie, kiedy pracuje zawodowo, nie bardzo ma powód, żeby produkować
> jakiekolwiek wyjaśnienia. Posyła, bo musi, jeśli nie ma w obwodzie
> innych rozwiązań. Co by zresztą nie gadać dziadkowie i opiekunka to też
> forma przechowalni, tylko bardziej przypominająca dom.

> Chociaż de facto to właśnie przedszkole często weryfikuje, sposób w jaki
> rodzice zaangażowali się w naukę podstawowych umiejętności u dziecka.
> Bowiem okazuje się, że dzieci przychodzą do najmłodszej grupy i np. nie
> potrafią samodzielnie jeść albo nie potrafią założyć butów, albo...

Już wiem, czego mi w tej dyskusji brakowało!

Kurczę, takie miałem wrażenie, że coś mi tu umyka i dzięki twojemu
ostatniemu zdaniu już wiem o co mi chodziło: o żłobek :-)

W dyskusji "zagubiono" 3 długie lata edukacji, kiedy dziecko jest
"żłobkowe". Cała para poszła w przedszkola, a tak naprawdę bycie
rodziców z dziećmi zaczyna się przecież od urodzenia i kwestia podejście
do opieki nad dzieckiem powinien być rozpatrywany od tego momentu.

Iwon(k)a gdzieś tam też w jakimś dosłownie jednym zdaniu napomknęła o
żłobku i mi się to wszystko w głowie poukładało :-):

Bo też nie wiem jak to się stało, że w tej dyskusji nagle dostałem łatkę
"niekonsekwentnego przedszkolożercy" :-) Podczas, kiedy ja widzę problem
zupełnie inaczej:

Żłobek: absolutnie nie
Przedszkole: opcjonalnie
Szkoła: koniecznie (chociaż nadal uważam, że do III klasy większość
materiału są w stanie przepracować z dziećmi rodzice)

Dla nas najważniejsze jest, żeby dzieci miały zapewniona opiekę rodziców
przez wiek "żłobkowy". To wtedy nabywają umiejętności, które tak jak
właśnie zauważyłaś MOŻE ZWERYFIKOWAĆ przedszkole.
I na tym, etapie życia małego człowieka pojawiają się pewne aspekty (np.
właśnie interakcja z rówieśnikami), które zapewnia przedszkole.

ALE. Jestem zdecydowanym przeciwnikiem budowania monopolu przedszkola
jako jedynego wyboru na tym etapie. I paradoksalnych tłumaczeń roli
przedszkola, bazujących właśnie na tym monopolu :-)

- Prowadzę dziecko do przedszkola, bo tam ma możliwość interakcji z
rówieśnikami
- Ha, widzisz jakie potrzebne jest przedszkole? Nie możesz mówić, że
przedszkole jest niedobre

No kuśfa, a jak ma być niepotrzebne, jak jest jedyną opcją na rynku? :-)

W sprawie przedszkola najnormalniej w świecie jestem zwolennikiem
wyboru. Ale żeby ten wybór był, to trzeba wspierać też inne formy opieki
nad maluchami - bo teraz tego nie ma.
I odmitologizować rolę przedszkola jako koniecznie niezbędnej konieczności

Może się okazać, że w ostateczności te formy organizacyjnie będą nawet
bardzo zbliżone do zajęć przedszkolnych (jak się skrzyknie kilkoro
rodziców na plac zabaw, albo na wożenie dzieci na basen, albo na lekcje
angielskiego) - ale one zbudują zdrową opcję.

Stalker, w sumie nie wiem co wytłumaczyłem, ale czy to ważne? ;-)

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker pisze:

> [...]

> Bo też nie wiem jak to się stało, że w tej dyskusji nagle dostałem łatkę
> "niekonsekwentnego przedszkolożercy" :-)

Trochę na własne życzenie, bo zanim dokopaliśmy się do faktów, jawiłeś
sie rzeczywiście jako przedszkolożerca z gatunku tych, którzy twierdzą,
że wszystko jest kwestia organizacji i wyboru priorytetów ;)
A że nie jest, to już wiesz.

> [...]
> Szkoła: koniecznie (chociaż nadal uważam, że do III klasy większość
> materiału są w stanie przepracować z dziećmi rodzice)

No to jacy my przeciwnicy w dyskusji, jak ja myślę tak samo jak Ty :)

> [...]
> rówieśnikami
> - Ha, widzisz jakie potrzebne jest przedszkole? Nie możesz mówić, że

Nigdy nie wierzyłam w zbawienną rolę przedszkola. To jest miejsce, gdzie
się dziecko w jakiś sposób socjalizuje, równie dobrze może chodzić do
jakiegoś klubu dziecka, czy na jakieś inne zorganizowane zajęcia, gdzie
będzie miało kolegów w tym samym wieku.

> [...]
> angielskiego) - ale one zbudują zdrową opcję.
>
> Stalker, w sumie nie wiem co wytłumaczyłem, ale czy to ważne? ;-)

A ja jak zwykle podam przykład z własnego podwórka, żeby podsumować
Twojego posta.
Mojego brata pierworodny chodzi do żłobka. Chodzi, bo rodzice pracują, a
nie chcieli skorzystać z pomocy dziadków - ich wybór. Chodzi, ale wiem,
że nie jest to dla nich przyjemny temat, woleliby, żeby któreś z nich
nie pracowało, no ale tak się nie da.
Byłam w zeszłym roku na jego pierwszych urodzinach i była tam tez
kuzynka bratowej. Rozmowa zeszła na dzieci, opiekę nad nimi, nabywanie
umiejętności. Jej wtedy 1,5 roczny jedynak chodził do żłobka, a ona nie
pracowała zawodowo.
Zapytałam, czy nie szkoda jej trochę tego malucha, bo żłobek to jednak
forma przechowalni, takie małe dzieci nie nawiązują nawet kontaktów z
rówieśnikami, ten proces ma dopiero miejsce w przedszkolu i to też nie w
najmłodszej grupie. Nie zamierzałam jej ani oceniać ani krytykować.
Zostałam dosłownie zrównana z ziemią za ten komentarz. Dziewczyna
zrobiła się czerwona jak byczek Fernando, puściła parę z nosa i jakimś
gigantycznym słowotokiem chciała mi udowodnić, ze pobyt jej dziecka w
żłobku, to najlepsze, co mu mogła ofiarować na starcie. Cóż. Nie
dyskutowałam, raz że miejsce ku temu nie było odpowiednie, dwa że
nieodpowiedni był dyskutant. Nie minęło 10 minut, dziewczyna wstała,
pożegnała się i z przyjęcia urodzinowego wyszła.
Po dłuugim czasie się bratowa przyznała, że jestem persona non grata w
towarzystwie jej kuzynki.

--

Paulinka

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-23 23:06, Paulinka pisze:

> Po dłuugim czasie się bratowa przyznała, że jestem persona non grata w
> towarzystwie jej kuzynki.

I pewnie do dziś nie możesz odżałować tej jakże pięknie zapowiadającej
się nowej przyjaźni ;-)
Ja też miałam okazję spotykać mamy, które usiłowały wepchnąć do
przedszkola dziecko w wieku 2 lat, bo się ... nudzi w domu. A inny
argument - w przedszkolu dziecko szybciej oducza się noszenia pieluch.

N.

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe pisze:

> I pewnie do dziś nie możesz odżałować tej jakże pięknie zapowiadającej
> się nowej przyjaźni ;-)

Śni mi się po nocach ta utracona szansa ;)

> Ja też miałam okazję spotykać mamy, które usiłowały wepchnąć do
> przedszkola dziecko w wieku 2 lat, bo się ... nudzi w domu. A inny
> argument - w przedszkolu dziecko szybciej oducza się noszenia pieluch.

Tia i parę jeszcze innych tego typu 'argumentów'.

--

Paulinka

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-01-23 14:34, XL pisze:

> Sama byłam świadkiem, jak do sąsiadów przyjechali zimą znajomi z Włoch. On
> owszem wykształcony itp, ale ona - tragedia na szynach, jej pytania typu
> (zima była, mróz i śnieg): "A gdzie się teraz podziewają te kwiaty, które
> są na zdjęciach u was w ogrodzie? albo "U was to już za granicą ta Syberia,
> dlatego macie tyle śniegu i zimno"... No nie, po prostu co się odezwała, to
> trzeba było się czymś pilnie zajać, zeby nie wybuchnać śmiechem.

Widać nie mają tam pytania na śniadanie i kawy czy herbaty :) Bo
mniemam, że to włoska mamma siedząca w domu?

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
/Oskar Kokoschka/

no niestety
Pogoda na zabijanie przewodnik katolicki
Psychopaci - kolejny krok w ewolucji?
Re: Kawalek
Kawalek