Re: Przeproś babci

Data: 2004-09-23 08:28:52
Temat: Re: Przeproś babci
Od: krys <k...@p...onet.pl>

Jacek wrote:

> poplamić
>
> Mogła ta dziwczynka mieć nową sukienkę, mogła zupa wylać się na inne
> dziecko,
> mógł Twój malec popchąć kogoś łokciem itp.

Jacek, zlituj się. Jeśli ta dziewczynka miała nową sukienkę, to matka ma
chyba tyle oleju w głowie, żeby wiedzieć, że dziecko to nie manekin na
wystawie, i sukienka może się w przedszkolu zniszczyć? Wtedy albo zakładam
sukienkę i liczę się ze stratą, albo zawijam ją w folię i do szafy. Ale nie
dostosowuję całego świata do sytuacji"ostrożnie, bo moja córka ma nową
sukienkę".
Jak mojemu synowi kolega połamał okulary, to nie poleciałam na skargę do
jego matki, tylko do optyka po nowe oprawki, bo to po prostu był wypadek -
tobie nigdy nie zdarza się wpaść na kogoś, potrącić? To podziwiam, ja robię
to czasem( i nikt jeszcze mi głowy nie urwał)

> Czas pokaże do czego takie zachowanie prowadzi.

Do tego, że moje dziecko jak ma problem, to wie, że może z nim przyjść do
rodziców, bo oni nie staną na pozycji prokuratora. Wbrew pozorom, wcale nie
są (mimo tego, że matka staje za nimi murem) szczególnie szkodliwe dla
otoczenia ( a powinny, bo przecież matka zawsze obroni, nie?)

> "Justyna matka jest od tego, by stać murem za własnym dzieckiem
>
> Skąd dziecko ma w takiej sytuacji wiedzieć za co dostało lanie,
> raczej wie że należy kłamać.

Sęk w tym, że dlaczego ma dostać lanie???? Zrobiłeś złe założenia, to i
efekty widać. Jeśli dziecko popełni bląd, to się go nie leje, tylko
pokazuje, gdzie zrobiło źle, i każe się szkodę naprawić.
Ale nie przyjmuje się od pierwszego słowa nauczycielki, że na pewno zrobiło
źle, bo w jego relacji mogło być zupelnie inaczej.

> Powyzej masz opis dlaczego stanie murem jest błedem logicznym.

Ja tam bardziej uwierzyłam w argumenty pewnego psychologa, którego nazwiska
teraz nie należy wymawiać. I nie mówił nic o biciu, tylko do prawie do
oobrony każdego, nawet dziecka. I o tym, że na swiecie jest wystarczająco
dużo ludzi, którzy patrzą na innych wilkiem, rodzina powinna być nie jednym
z watahy, tylko ostoją.

> Po to ma rozum aby to odróżnić, tak jak piszę powyzej jesli ma racje
> nbauczycie to nie można dziecka bronić
> na siłe, jeśli nie ma to za co bić ?

Skąd wiesz, że nauczyciel ma rację? Pewnie z kodeksu ucznia:
1 Nauczyciel ma zawsze rację.
2 jeśli jej nie ma, patrz punkt 1

> Jak osoby które się nie znają na swojej pracy.

Monika nie zna się na płytkach ceramicznych, i dlatego "tak" traktuje
nauczycieli?

> Ale aby to stwierdzić należy go wysłuchać.

No widzisz, sam do tego doszedłeś. Tylko co z założeniem, że Monika od razu
źle podchodzi do sprawy?

Justyna
"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,
niż żałować, że się nie grzeszyło."